Reklambyråerna Lowe Brindfors och Valentin & Byhr delade tidigare på Saabkontot och hade haft Saab Automobil som kund i 15 år när konkursen närmade sig och byråerna plötsligt slutade få betalt från biltillverkaren i början av 2011. En tid senare avbröts samarbetet.
Nu när Nevs startat upp Saab igen finns dock inga planer på ett nytt samarbete från de två reklambyråernas sida, rapporterar tidningen Resumé.
– De har ingen affär i dagsläget och det kommer nog att ta flera år innan det blir relevant, säger Valentin och Byhrs vd Magnus Valentin till tidningen.
Lowe Brindfors vd Anette Gårdö säger att om Saab är intresserade så är de välkomna att ta kontakt med byrån.
– Skulle det lösa sig med varumärket och produktionen kan man sannolikt tänka sig att de skulle behöva kommunicera. Men vi har inga planer på ett samarbete.
Diskutera: Tror du att Saab behöver ett nytt reklambyråsamarbete?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Bränt barn skyr elden...
Det är säkert inte bara reklamsidan som drar åt sig öronen.
Nevs har ett fruktansvärt hårt och kostsamt jobb framför sig att ordna med marknadsföring, återförsäljare, underleverantörer och inte minst att övertyga alla tvivlare på att de har seriösa avsikter.
Saab är väl lika intressant som en kall fisk nu. Nej vänta jag tar hellre en kall fisk än en Saab, fisken kan man ju grilla :-).
@Hackenbush: Parkera Saaben i valda förorter som Ronna, Tensta, Rosengård, Skäggetorp med flera så kan du även få bilen grillad...
Lite synd ändå. Det enda som tilltalade mig med Saab var reklamfilmerna. Grymt snygga oftast.
Vad ni gör, akta er för att blanda in en äkta Saab i en Nevs-saab!
Saabnisse: Tycker NEVS koncept rimmar rätt väl med SAAB. Saab har ju alltid varit lite udda. Att vara det ett av de första märkena som enbart sysslar med "riktiga" el/hybrider (är väl egentligen bara Fisker som tillverkar någolunda vanliga bilar, alltså inte så muppbilar eller konverteringar) får väl ändå anses vara i Saabs "injengörsanda". Ett nytt kapitel med den senaste tekniken. Lite det som Saab försökt vara hela tiden utan att riktigt lyckas.
Jag tror inte att Nevs behåver någon reklambyrå på ett bra tag. Det är väl ett antal år tills man har något att sälja.
Roger, hade Nevs haft för avsikt att tillverka hybridbilar kanske jag skulle ha trott på dem, men inte enligt den flummiga förklaring de gett om att enbart tillverka rena elbilar som till en början ska baseras på 9-3, en idag tio år gammal bil som från början var byggd för att drivas med en turbomotor.
jag tror inte att det går.
Reklambyråerna är nog ett av deras minsta bekymmer.
Ja Förstikön
Bor man i ett område som oftast brinner så är ju risken ganska stor att man får bilen grillad med :-)
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.