Fiat Bravo Eco med en snål och stark 1,6-liters Multijet turbodiesel blir nästa bil som klarar de svenska miljöbilsreglerna. Motorn ger 105 hk vid 4.000 varv/min och nästan 300 Nm vid låga 1.500 varv/min.
Nu kommer nästa steg i Bravo-familjens utveckling med den nyutvecklade 1,6 Multijet 16v turbodieseln.
1,6 Multijet finns med två olika effektuttag; 105 hk och 120 hk. Det är 105-hästarsversionen som är aktuell för den svenska marknaden då den klarar de svenska miljöbilskraven med CO2-utsläpp på 119 g /km och en bränsleförbruk ning på 5,8 l/100 km i stadstrafik, 4,5 l/100 km vid blandad körning och endast 3,8 l/100 km vid landsvägskörning enligt körcykeln.
1,6 Multijet finns med två olika effektuttag; 105 hk och 120 hk. Det är 105-hästarsversionen som är aktuell för den svenska marknaden då den klarar de svenska miljöbilskraven med CO2-utsläpp på 119 g /km och en bränsleförbruk ning på 5,8 l/100 km i stadstrafik, 4,5 l/100 km vid blandad körning och endast 3,8 l/100 km vid landsvägskörning enligt körcykeln.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Den information som jag tidigare har fått från Italienska bil/Olle Olsson är att modellen i första hand är avsedd för den brittiska och den italienska marknaden och inte väntas komma till Sverige än.
Har detta ändrats?
Hej, enligt vad som nu sägs från Uppsala lär bilen komma:
http://www.fiat.se/templates_fiat/NewsItem.aspx?Itemid=6643
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.