Föraren mer i centrum i nästa generation av roadstern.
Till helgens bilevent Concours d’Elegance på Pebble Beach i USA tar BMW med sig en designstudie av vad som kommer att bli nästa Z4. Det färdiga produktionsresultatet visas först nästa år, så det återstår att se hur mycket av utseendet som hänger med i tillverkningen.
BMW berättar inte några mått på konceptet, men säger att proportionerna är nya i och med att föraren sitter mer centrerat än i tidigare roadsters. Detta på grund av att motorhuven är kortare än förut och har vad som beskrivs som ”krispiga” överhäng.
BMW berättar inte några mått på konceptet, men säger att proportionerna är nya i och med att föraren sitter mer centrerat än i tidigare roadsters. Detta på grund av att motorhuven är kortare än förut och har vad som beskrivs som ”krispiga” överhäng.
– BMW Z4 är en ren körmaskin. Genom att skala av bilen till endast det nödvändigaste blir det möjligt för föraren att uppleva alla ingredienser av motornöje med överlägsen direkthet. Detta är total frihet på fyra hjul, säger BMW:s designchef Adrian van Hooydonk.
Grunden för nästa Z4 har tagits fram gemensamt av BMW och Toyota. Det spekuleras i att Toyota ska använda bottenplattan för att bygga en ny version av sportcoupén Supra.
Diskutera: Vad tycker du om BMW Concept Z4?
Grunden för nästa Z4 har tagits fram gemensamt av BMW och Toyota. Det spekuleras i att Toyota ska använda bottenplattan för att bygga en ny version av sportcoupén Supra.
Diskutera: Vad tycker du om BMW Concept Z4?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.