Ingen annan biltillverkare har ett starkare varumärke än BMW, enligt en ny rangordning från amerikanska affärstidningen Forbes.
Forbes har listat och bedömt värdet av världens 100 starkaste varumärken och BMW placerar sig på nionde plats med ett värde som uppgår till 26,3 miljarder dollar.
Det innebär att BMW, enligt Forbes lista, är världens starkaste varumärke bland bilföretagen. Nästa bilmärke på listan är Toyota som återfinns på plats 14.
Ytterligare åtta biltillverkare tar plats på Forbes lista: Mercedes (16), Honda (19), Audi (32), Volkswagen (45), Ford (59), Hyundai (71), Nissan (76) och Lexus (87).
Klicka här för att se hela listan på Forbes webbplats.
Diskutera: Vilken biltillverkare har starkaste varumärket?
Länkar
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Jag är inte förvånad, ett premiummärke som Bmw förtjänar denna rangen.
Trevligare bilar att köra är svårt att hitta.
Fem asiater och fyra tyskar i topp tio, inget som förundrar. Men en amerikan? Hur många gillar Ford? Men visst, det gällde starka varumärken.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.