BMW har förhandsvisat instrumenteringen på sitt kommande i-flaggskepp.
Elbilen iNext har länge varit omryktad och kommer lanseras under 2021 under i-familjen. Redan nu har det tyska märket börjat förhandsvisa bilen, i form av bilder på instrumenteringen.
Istället för flera olika skärmar och mätare kör BMW på en enda stor, välvd skärm i den kommande elbilen. Det är inte särskilt avslöjande bilder utan visar endast den stora böjda skärmen, som integrerar både instrumentering och infotainmentsystem.
BMW:s designchef Domagoj Dukec säger att skärmen ser ut att sväva med sin upphängning mot instrumentpanelen. Från passagerarsidan ska det inte gå att se infästningen, som består av tunna magnesiumfästen.
Diskutera: Vad tycker du om stora skärmar i bilen?
Istället för flera olika skärmar och mätare kör BMW på en enda stor, välvd skärm i den kommande elbilen. Det är inte särskilt avslöjande bilder utan visar endast den stora böjda skärmen, som integrerar både instrumentering och infotainmentsystem.
BMW:s designchef Domagoj Dukec säger att skärmen ser ut att sväva med sin upphängning mot instrumentpanelen. Från passagerarsidan ska det inte gå att se infästningen, som består av tunna magnesiumfästen.
Diskutera: Vad tycker du om stora skärmar i bilen?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Jag har kört bil i 46 år och har aldrig behövt en skärm till något alls. Men nu är det väl så att den som har den största skärmen vinner
En instrumentpanel plus en liten display för radio/navigering är alldeles utmärkt ... det är mycket "följa John" och flockbeteende inom bilindustrin, har dom med sig konsumenterna eller blir det en övergående "fluga" (fiasko)?
Tesla var ju tidigt ute och nu försöker man tydligen något liknande.
Men det är ju inte så underligt, det är ju betydligt billigare att ha skärmar än mekaniska instrument och fysiska reglage.
Och skärmar som kan ges personliga inställningar kan ju bli utmärkta, men personligen föredrar jag att ha kvar fysiska reglage med syn- och kännbara ställägen.
Men tyvärr blir det, främst av kostnadsskäl, kladdskärmar som ersätter fysiska knappar.
Jag ser mest bilen som ett transportmedel inte som en rullande dator.
Saabs blackpanel är de absolut bästa jag sett när man kör nattetid. Vilsamt och bara fokus på väg och körning.
Skärmar i bilen är fel tänk enligt mig. Till viss del, visst, men inte ju större dess bättre, utan för vissa ändamål. Men bara det.
Hacken, det här kommer på varenda masstillverkad bil, vilket vi vill ha det eller ej.
Nördarna kommer att älska det, produktionsekonomerna kommer att älska det för att det blir billigare än allt mekaniskt, programmerarna kommer att älska det för alla möjligheter det ger att skapa onödig information, jag kommer att älska det genom möjligheterna att koppla bort det mesta trams som finns så jag kan närma mig Saabs "Black panel"!
Saabnisse, det här "uppkopplade" livet börjar gå till överdrift nu. Det är så sorgligt att se alla gå omkring med näsan i telefonskärmen och nu skall alla stirra på skärmen i bilen med. Suck....
Om det är en OLED så är det kanonbra för då går det i praktiken få black panel.
Är det LCD så nej tack.
Bilen med störst skärm vinner?
Och största grill!
Paginering
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.