Tyska biltillverkaren bekräftar att de inte kommer att förnya elbilen, men kommer fortsätta sälja den ett tag till.
Pieter Nota, som jobbar som sälj- och marknadschef på BMW, har berättat för tidskriften Financial Times att det inte finns en specifik plan för en uppföljare till i3.
Istället satsar biltillverkaren på att göra mer ”vanliga” elbilar, till skillnad från i3, som utseendemässigt skiljer sig rejält från BMW:s övriga formspråk. I3 kommer dock att fortsätta säljas i flera år till enligt Pieter Nota.
BMW i3 såg dagens ljus 2013 och var biltillverkarens första massproducerade elbil.
Vid 2025 ska det finns 12 olika elbilar att välja på i BMW:s utbud, men än så länge har de inte presenterat någon produktionsklar bil, enbart koncept och framtidsstudier. Till exempel ska suven iX3 börja tillverkas 2020.
Istället satsar biltillverkaren på att göra mer ”vanliga” elbilar, till skillnad från i3, som utseendemässigt skiljer sig rejält från BMW:s övriga formspråk. I3 kommer dock att fortsätta säljas i flera år till enligt Pieter Nota.
BMW i3 såg dagens ljus 2013 och var biltillverkarens första massproducerade elbil.
Vid 2025 ska det finns 12 olika elbilar att välja på i BMW:s utbud, men än så länge har de inte presenterat någon produktionsklar bil, enbart koncept och framtidsstudier. Till exempel ska suven iX3 börja tillverkas 2020.
Ett år senare – 2021 – kommer BMW i4, som visades som koncept på Frankfurtsalongen i förra veckan.
Ytterligare en elbil finns i planerna: Vision iNext. Den ska vara fullproppad med framtidens teknik och vara självkörande.
Diskutera: Vad tycker du om BMW:s planer för i3?
Diskutera: Vad tycker du om BMW:s planer för i3?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.