Nästa artikel
Autopilot för offroad i Evoque
Nyheter

Autopilot för offroad i Evoque

Publicerad 24 februari 2015
Range Rover Evoque får en facelift för modellåret 2016. Det nya utseendet och en hel del ny teknik visas på bilsalongen i Géneve.
Bland nyheterna syns LED-strålkastare, nydesignad grill och bilen har nu autobroms. Evoque kommer från och med i augusti även med Range Rovers farthållare för terrängkörning, lane assist och trötthetsvarnare.

Läs även: Farthållare för offroad i Range Rover

Två nya dieselmotorer lanseras med faceliften, en på 150 hästkrafter och angiven förbrukning på 4,2 liter per 100 kilometer och en på 180 hästkrafter och förbrukning på 4,8 liter per 100 kilometer.  
 
Diskutera: Vad tycker du om Range Rover Evoqe?

Ämnen i artikeln

Kommentarer

#1 • Uppdaterat: 2015-02-24 08:27
Hackenbush

Kör man riktig terrängkörning så funkar det inte med farthållare, jag tänker på körning över stock och sten.
Kör man på en gräsmatta så kan ju farthållare funka men inte är det terrängkörning.

#2 • Uppdaterat: 2023-03-21 08:26
Gäst (ej verifierad)

Den var snyggare innan faceliften.

Nu får jag associationer till Kia Soul ur vissa vinklar, huga...

#3 • Uppdaterat: 2015-02-24 10:46
trasten

Storm-trooper!!

#4 • Uppdaterat: 2015-02-24 11:05
Raphael

Bör kanske nämnas att 150 hästarn och 0,42 l/mil gäller versionen med framhjulsdrift och manuell växellåda. Räkna inte med de siffrorna för automatlåda eller fyrhjulsdrift. Det höga luftmotståndet för Evoque gör att den blir rejält med törstig i motorvägsfart, men visst kan den ha Ok förbrukning i stadstrafik och på landsvägar i lägre farter.

Nackdelen med Evoque är som vanligt den usla sikten på grund av de små rutorna, särskilt bak.

#5 • Uppdaterat: 2015-02-24 11:29
Styggavargen

Försöker biltillverkare slå varandra vem som kan göra den mest opraktiska bilen? Denna bil väger 1,7 ton..ungefär som en V70. Lastar mycket mindre än en V70. Takboxen med montering får max väga 75 kg. Antagligen blir förbrukningen ganska hög också på grund av luftmotståndet och till viss den av vikten. Man förundras över hur folk tänker. Läste någonstans att många verkar tro att SUV lastar mer än kombibilar för att de ser stora ut antagligen. Någon tyckte att en XC60 var bättre än en V70 för att den lastar mer. Mycket galenskaper nu.

#6 • Uppdaterat: 2015-02-24 13:25
Hackenbush

Tror att bilfabrikanterna idag slåss om vem som kan göra den mest opraktiska och tyngsta bilen. Den som kan sälja den mest opraktiska och tyngsta bilen till kunder som övertalas att "denna bilen måste du ha för att verka sportig och aktiv" vinner såklart. Hummer borde ligga bra till men där är kanske för god plats i den och normala sidorutor.

#7 • Uppdaterat: 2015-02-25 11:21
BMW_4ME

Och Golf Sportcombi väger mindre och lastar mer än V70 Styggavargen :)

Missa inget från Vi Bilägare

Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.