Nya Audi S4 har förändrats under huven.
Audi visar under Frankfurt-mässan upp den sportigare toppversionen av nya A4 – nämligen S4 som har fräschats upp motormässigt.
På utsidan har det inte hänt mycket, det är istället under skalet som det finns mycket nytt på S4.
Motorn är en nyutvecklad turboladdad V6:a på 3.0 liter med direktinsprutning. Toppeffekt är 354 hästkrafter och vridmomentet 500 Nm.
Nya S4 har förbättrat sina resultat i NEDC-körcykeln med 0,74 liter milen och ett C02-utsläpp på 170g/km.
Bilen har fyrhjulsdrift och en åttastegad automatlåda. En frirullningsfunktion aktiveras så fort körsituationen tillåter för att spara bränsle.
Nya S4 kommer till bilhandlarna i början på nästa år.
Diskutera: Vad tycker du om nya Audi S4?
Motorn är en nyutvecklad turboladdad V6:a på 3.0 liter med direktinsprutning. Toppeffekt är 354 hästkrafter och vridmomentet 500 Nm.
Nya S4 har förbättrat sina resultat i NEDC-körcykeln med 0,74 liter milen och ett C02-utsläpp på 170g/km.
Bilen har fyrhjulsdrift och en åttastegad automatlåda. En frirullningsfunktion aktiveras så fort körsituationen tillåter för att spara bränsle.
Nya S4 kommer till bilhandlarna i början på nästa år.
Diskutera: Vad tycker du om nya Audi S4?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Jaha....
Bensin?
Diesel?
Gas?
Flexifuel?
Kamkedja?
Jag trodde S varianterna alltid varit och fortfarande är bensin, men kan ha fel. Kedja eller rem låter jag vara osagt.
@Benny, har alltid varit, ja ... men SQ5 är diesel i Europa, så men vet aldrig.
Jaha, sportbilar med diesel låter som taxi, inte sexigt...
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.