Audi RS Q3 performance 2016.
Med prisvinnande motor, speciell kulör och 27 extra hästkrafter går 0-100 på 4,4 sekunder.
Q3 var första suv att få Audis kraftpaket RS. Nu får den en extra prestandaökning med tillägget performance, som ska ge 367 hästkrafter och ett vridmoment på 465 Newtonmeter. Det är den prisbelönta femcylindriga motorn 2,5 TFSI som sitter under huven och ”gåshud är garanterad”, som det står i pressmeddelandet.
I performanceversionen har man även modifierat den sjustegade S-troniclådan för att ge den en sportigare karaktär. Karossen har dessutom sänkts med 20 millimeter jämfört med vanliga Q3. Noll till hundra går på 4,4 sekunder och toppfart är 270 kilometer i timmen. Bilen kan fås i färgen ”Ascari blue metallic”, som erbjuds exklusivt i RS performance-serien.
RS Q3 Performance följer med till Audis monter i Genève om en månad. Första bilarna levereras till kunder på den tyska marknaden under andra kvartalet i år och utgångspriset är motsvarande 570 000 svenska kronor på den tyska marknaden.
Diskutera: Vad tycker du om Audi RS Q3 performance?
I performanceversionen har man även modifierat den sjustegade S-troniclådan för att ge den en sportigare karaktär. Karossen har dessutom sänkts med 20 millimeter jämfört med vanliga Q3. Noll till hundra går på 4,4 sekunder och toppfart är 270 kilometer i timmen. Bilen kan fås i färgen ”Ascari blue metallic”, som erbjuds exklusivt i RS performance-serien.
RS Q3 Performance följer med till Audis monter i Genève om en månad. Första bilarna levereras till kunder på den tyska marknaden under andra kvartalet i år och utgångspriset är motsvarande 570 000 svenska kronor på den tyska marknaden.
Diskutera: Vad tycker du om Audi RS Q3 performance?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Och snart kommer kritiken mot denna modell eftersom den är AWD...
Inte att den har 367 hk eller ett instegspris på smått löjliga 570.000:- vilket för somliga är sekundärt :-)
Imponerande bygge, trodde faktiskt Audi inte skulle utveckla denna modell så mkt mer då den bygger på den "gamla" PQ35 plattformen som förra generationens Golf och Audi A3 byggde på.
Men för att något är gammalt behöver det ju inte vara dåligt, kanske får anses vara beprövat i detta fall.
Fälgarna ser ut att vara tagna direkt från Octavia RS hylllan vilket passar bilen.
Får hålla med dig Gäsp, riktigt snygg färg. För tankarna till gamla Audi/Porsche RS2.
nu får BMW M2 se upp, här kommer en värdig utmanare.
Synd att motorn verkar vara på väg ut ur programmet ...
Fräck bil! Enda problemet är som vanligt med VAG-bilar att den med all sannolikhet blir dyr att äga.
Precis som Boxer skrev, jag skulle aldrig köpa VAG produkter eller nå "premiumbil".
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.