I ett försök att undvika bilköer har biltillverkaren integrerat en eldriven longboard i bakpartiet på en Q3.
Audi har tagit med sig en specialdesignad Q3 till pågående bilsalong Auto China 2016 i Peking. Konceptet har en meterlång longboard som fälls ut från bakpartiet.
Tanken är att detta ska komma väl till pass i megastäder med mycket trafikstockningar, likt många urbana miljöer i Kina. Brädan är tillverkad i kolfiber och aluminium och har ett styre monterat.
Den är eldriven med 1,2 mils räckvidd och maxfart på 30 kilometer i timmen och laddas medan den ligger i bilens fack. Bilens infotainmentsystem är länkat till förarens smartphone och räknar ut bästa väg och färdmedel på rutten. Visar det sig att longboard-alternativet är snabbare uppmanas föraren att parkera bilen och fortsätta med den istället.
Diskutera: Vad tycker du om Audis uppfinning?
Tanken är att detta ska komma väl till pass i megastäder med mycket trafikstockningar, likt många urbana miljöer i Kina. Brädan är tillverkad i kolfiber och aluminium och har ett styre monterat.
Den är eldriven med 1,2 mils räckvidd och maxfart på 30 kilometer i timmen och laddas medan den ligger i bilens fack. Bilens infotainmentsystem är länkat till förarens smartphone och räknar ut bästa väg och färdmedel på rutten. Visar det sig att longboard-alternativet är snabbare uppmanas föraren att parkera bilen och fortsätta med den istället.
Diskutera: Vad tycker du om Audis uppfinning?
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
ÄNTLIGEN!
Perfekt! Min förra bil kom från VAG. Hade jag haft en longboard hade jag kunnat åka på den när den ynkliga bilen strejkade.
(mm, men iden med eldriven extra transport i bagaget, är från 2007 och lånad från någon annan...)
Förenklar transport när bilen servas.
Ja gud förbjude att vi människor måste gå ibland. Det är hemskt att gå.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.