Den efterlängtade elbilen har global presentation i San Francisco den 17:e september.
Det är Audi USA som i ett pressmeddelande avslöjar att den väl omtalade elbilen e-tron kommer att ha officiell premiär om några veckor. Vi har tidigare bara sett den som koncept och prototyp, men den 17:e september kommer vi alltså få veta allt på ett event i San Francisco.
Räckvidden sägs ligga kring 40 mil med den nya tuffare körcykeln WLTP. Det sitter en elmotor på framaxeln och två på bakaxeln, förra tisdagen började elmotorsproduktionen i Audis fabrik i Ungern. Storleksmässigt är e-tron mellan Q5 och Q7 - 4,88 meter lång och 1,93 meter bred.
I pressmeddelandet framkommer mest information för den amerikanska marknaden, där depositionsavgiften ligger på 1000 dollar. Klart är att e-tron är den första av tre elbilar från Audi innan 2020.
Diskutera: Vad hoppas du på med nya Audi e-tron?
Räckvidden sägs ligga kring 40 mil med den nya tuffare körcykeln WLTP. Det sitter en elmotor på framaxeln och två på bakaxeln, förra tisdagen började elmotorsproduktionen i Audis fabrik i Ungern. Storleksmässigt är e-tron mellan Q5 och Q7 - 4,88 meter lång och 1,93 meter bred.
I pressmeddelandet framkommer mest information för den amerikanska marknaden, där depositionsavgiften ligger på 1000 dollar. Klart är att e-tron är den första av tre elbilar från Audi innan 2020.
Diskutera: Vad hoppas du på med nya Audi e-tron?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Jag hoppas det blir ett bra concept.
Kanske snik bilarna i koncernen kan få lite lärdom av denna bil om några år.
Tyvärr kan man direkt se att det är en bil med hög elförbrukning.
Här går det inte att misslyckas med oljeförbrukning och kamkedjor. Det kanske rentav kan bli en pålitlig och hållbar farkost.
Större suvar skall ha dieslar tills man ar kommit längre med batteriteknologin. Tycker att Audi fegar ur som börjar med en större och dyrare bil som inte vänder sig till volymköparna. Nej, fram med en ren el-Passat VW!! (eller är det för tidigt??)
Gissar på flaskhalsar i batteriproduktion för att det ska vara någon mening med volymmodeller.
Kan möjligen vara en konkurrent till Tesla S eller kanske X. Jaguar i-Pace ligger närmare till hands.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.