Eldrivna konceptet RapidE från Aston Martin.
Om konceptet RapidE sätts i produktion blir det den brittiska lyxbilstillverkarens första elbil.
Useendemässigt ser den ut som en Rapide S, men det är vad som finns under skalet som byter modellbeteckningen till RapidE istället. Inga motordetaljer, förutom att konceptet från Aston Martin är eldrivet, har hittills offentliggjorts.
– Vi ser lyxiga elfordon som en naturlig del av vår framtida produktportfölj. Det spännande RapidE-konceptet visar påtagligt vår ambition att utveckla låg- och utsläppsfria sportbilar, säger Aston Martins vd Andy Palmer i ett pressmeddelande.
Aston Martin har nyligen ingått samarbete med investmentbolaget ChinaEquity för att sätta elbilen i produktion. Lyckas det kan RapidE bli verklighet om två år.
Diskutera: Vad tycker du om Aston Martin RapidE?
– Vi ser lyxiga elfordon som en naturlig del av vår framtida produktportfölj. Det spännande RapidE-konceptet visar påtagligt vår ambition att utveckla låg- och utsläppsfria sportbilar, säger Aston Martins vd Andy Palmer i ett pressmeddelande.
Aston Martin har nyligen ingått samarbete med investmentbolaget ChinaEquity för att sätta elbilen i produktion. Lyckas det kan RapidE bli verklighet om två år.
Diskutera: Vad tycker du om Aston Martin RapidE?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Super, ju fler elbilstillverkare ju bättre! Det innebär att bilarna blir bättre och priserna lägre, fler elbilar att välja bland, plus förstås att utsläppen minskar!
BMW kommer nu med trådlös laddning med 7,2 kW vilket gör att man slipper sladdar när man parkerar bilen för laddning vilket säkert uppskattas av de som tycker att sladdar är smutsiga och jobbiga att hantera.
http://www.svd.se/laddhybridens-nasta-steg--laddas-sladdlost
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.