Hondas busbil är busigare än någonsin.
Den turboladdade VTEC-motorn på två liter som sitter under huven på Honda Civic Type R har optimerats och producerar numera 320 hk och 400 Nm. Ingenjörerna har också förfinat den sexväxlade manuella växellådan och gasresponsen ska vara bättre än förut. Vridstyvheten i halvkombin har ökats på med 38 procent.
Bland körlägena får ”Sport” och ”R+” sällskap av en Comfort-inställning. Varje val har sina unika kalibrering av adaptiva stötdämpare, styrkraft, känslan i växlingar och gaspedalsrespons.
Aerodynamikpaketet är mer omfattande och innebär ett slätare underrede, främre luftspoiler, samt en vinge och virvelgeneratorer på bakre delen av taklinjen.
Försäljningen av nya Honda Civic Type R startar till sommaren. Bilen kommer för första gången att säljas i USA i Type R-utförande.
Diskutera: Vad tycker du om Honda Civic Type R?
Bland körlägena får ”Sport” och ”R+” sällskap av en Comfort-inställning. Varje val har sina unika kalibrering av adaptiva stötdämpare, styrkraft, känslan i växlingar och gaspedalsrespons.
Aerodynamikpaketet är mer omfattande och innebär ett slätare underrede, främre luftspoiler, samt en vinge och virvelgeneratorer på bakre delen av taklinjen.
Försäljningen av nya Honda Civic Type R startar till sommaren. Bilen kommer för första gången att säljas i USA i Type R-utförande.
Diskutera: Vad tycker du om Honda Civic Type R?
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.
Kommentarer
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.