Ja i readly-abonnemanget för 99:- per månad ingår Vi Bilägare och numera även Auto Motor & Sport.
Det är dessutom ytterligare hundratals tidningar som ingår, jag läser runt 120 tidningar i månaden för dessa 99:-
Kvällstidningarna GT, Expressen och Kvällsposten ingår också.
Det är helt enkelt makalöst bra och billigt, frågan är bara hur många år de överlever, jag har haft det från start och sparar in tusentals kronor varje år jämfört med de tidningsköp jag gjorde tidigare.
2800 tidskrifter är de uppe i!
Vad tycker du själv? Du har ju ett nummer i handen. Själv har jag både Teknikens värld och Vi bilägare och trivs bra med den kombon.
Jag prenumererade på TV, AMS, Bilsport och Automobil (när denna fanns) i säkert 20 år. Vi bilägare fick jag av morfar då han hade prenumeration.
Nu känns det som att Bilsport är för dom upp till 25-30, AMS väldigt tyskinspirerat, och Teknikens värld lite tråkig. Vi bilägare har ju alltid varit "gubbtidning". Men jag gillar deras tester, blandningen. Ska kika närmare på Junkers tips, även om jag hellst vill ha en riktig papperstidning.
Enda tidningen jag prenumererar på är Evo. De kan konsten att beskriva känslan i att KÖRA bil. Det brukar vara värt att läsa artiklarna och inte bara skumma igenom.
Tekniska data och jämförelser mellan olika bagageutrymmen är inte så viktigt för mig.
Sen byter jag mina tidningar med en kompis som prenumererar på ViB, TV, AMS. De är sällan lika välformulerade så de tar inte lika lång tid att hantera.
Om man är ute efter att läsa biltester inför bilköp så tycker jag både TV och Vi bilägare är intressanta. Det man får se upp med i TV är att jag hittat många tryckfel/felaktiga faktauppgifter hos dom. Dom förefaller lite slarviga ibland... Där är Vi bilägare mer noggranna.
Vore nog en en ganska knasig ide att prenumera på en tidning bland andra inför ett bilköp.
Däremot lite mera rationellt att prenumerera på tidskrifter som behandlar ämnen som intresserar. I varje fall vid poolkanten.
Vid poolkanten föredrar jag Playboy.
Jag kan hålla med dig Shogun. Många journalister verkar vara väldigt färgade av vissa enskilda händelser som dom bär med sig i döden. Typ "jag minns 1982 på pressträffen med nya 760 och jag frågade PG om hans roll och han snäste av mig. Jag har aldrig gillat Volvo efter det".
Och många av dom har fått nån form av mani på detaljer, som dom kommenterar i modell efter modell som dom retar sig på.
Den bästa journlistiken får man på olika forum där folk själva berättar om sina erfarenheter. Då tar man till sig dessa och sedan har man dom i åtanke när man själv kikar på berörda modeller.
Teknikens Värld är skit numera. Finns bättre och mer utformande tester som AMS tester där tabeller utförligt beskriver olika testmoment på djupet. VIB är inte heller vad det varit, för mycket okunnig personal som skriver om bilar. Man undrar vad har de för utbildning inom bilar, konstruktion av bilar m.m?
Och sist men inte minst vad har de för utbildning vad gäller hybrid och elbilar och annan ny teknik? Får man det automatiskt när man skriver om bilar för en biltidning och att man då blir automatiskt kunnig på området? Nej , jag kräver helt enkelt mer numera och besöker inte hemsidan ofta numera pga det. Okunnighet. Gäller flera motortidningar inte bara VIB.
.
Jag vet inte om ett antal testkillar på en blaska som genomför ett test av en grupp blandade bilar med olika drivsystem måste vara ingenjör på hybridbilar/elbilar.
Dom blandade killar av olika längder och erfarenheter genom livet vad det gäller bilar tycker jag oftast ger en hyfsad bild av test objekten.
Att man eller vissa kräver att man skall köra en viss biltyp (hybrid) med anpassad körning är för mig helt knäppt.
Sedan tycker jag iofs att testmetoderna kanske skall utvidgas och förbättras vad det gäller redovisade förbrukningar med fler moment för att det skall ge en bättre bild av aktuellt drivaltrrnativ på en bil.
Uppdaterat: 2018-07-29 17:34
Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor..
https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html
AMS är i mina ögon rena skittidningen med få egna tester och mycket översatt från Tyska förlagan.
Litet djup och med Tyska ögon mestadels.
Visst försöker de ibland med sina små resurser men allt vad ägarpaneler heter är oftast gravt missvisande, de som rapporterar i dylika undersökningar är knappast representativa,
Bläddrade i senaste numret av AMS, det var en provkörning av svensk sedan var resten översatta tyska tester. Ett reportage av redaktionens personliga drömbilar för max 500000 räknas ju knappast som ett test.
Tycker de har ganska obegripligt poängsystem och frågan är hur stor relevans översatta tyska tester har i sverige.
Prenumererade ett tag på tyska Auto Bild. Den damp ned i brevlådan varje vecka och i över ett årstid, fast dom skickade aldrig någon faktura. Fast i och med att den kom så ofta så bläddrade jag mest igenom den. Fanns inte readily och sådana tjänster på den tiden. AMS svenska har varit skräp länge. VIB är bland dom bättre i Sverige. Teknikens värld har mycket fakta fel och stavfel dessutom. Är långt ifrån vad den en gång varit.
Gillade Automobil när den fanns för dom testade lite udda bilar och det var lite finare papper i den tidningen. Fast den kom bara ut 18 gånger per år har jag för mig.
Tack för tipset junkers ska testa Readily. Finns den som app?
Ingick inte tidningen Vi Bilägare gratis när man var OK medlem tidigare i början på 80-talet?
Uppdaterat: 2018-08-05 23:59
Däcksparkare, snackepettrar, testpiloter och drömmare undanbedes, vänligen men bestämt.
Nja Minimats - har prenumererat på ViB sen urminnes tider (typ mitten av 70-talet) och nog är min minnesbild att den alltid kostat extra - frånsett OK-medlemskapet som ju inte kostar nåt alls.
AMS svenska har varit skräp länge. VIB är bland dom bättre i Sverige. Teknikens värld har mycket fakta fel och stavfel dessutom. Är långt ifrån vad den en gång varit.
Helt enig med dig där. Många år sen nu som jag sade upp prenumerationen på AMS. Teknikens värld och Vi bilägare har jag kvar och gillar att läsa båda, men stör mig på alla faktafel i Teknikens värld. Det går inte lita på det dom skriver pga alla fel. Korrekturläsning borde återinföras! En eloge till Vi bilägare på denna punkt, som sällan har några faktafel.
Minimats1 wrote:AMS svenska har varit skräp länge. VIB är bland dom bättre i Sverige. Teknikens värld har mycket fakta fel och stavfel dessutom. Är långt ifrån vad den en gång varit.
Helt enig med dig där. Många år sen nu som jag sade upp prenumerationen på AMS. Teknikens värld och Vi bilägare har jag kvar och gillar att läsa båda, men stör mig på alla faktafel i Teknikens värld. Det går inte lita på det dom skriver pga alla fel. Korrekturläsning borde återinföras! En eloge till Vi bilägare på denna punkt, som sällan har några faktafel.
Just det upptäckte jag TV är faktafel och jag prenumeration. ViBilägare åker jag sällan att köpa tidningar hos Pressbyrån. AMS har jag prenumeration prov redan 1 vecka, just nu är jag inte prenumeration. AMS är inte bästa utan exempel test buller var hög med stor bil och står årsmodell 2011 - 2018, kan inte veta vilken årsmodell och motor. Nya utveckling buller minskat än tidigare någon bilmärken.
Uppdaterat: 2018-08-06 11:38
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html
Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html
@Pi
Var större rabatt på den tiden än nu var nog det jag blandade ihop. Var ju dessutom rabatt i GDS hallen för OK medlemmar som numera är 2 gånger per år när det kommer några kuponger och återbäring.
Uppdaterat: 2018-08-06 16:14
Däcksparkare, snackepettrar, testpiloter och drömmare undanbedes, vänligen men bestämt.
Prenumererade ett tag på tyska Auto Bild. Den damp ned i brevlådan varje vecka och i över ett årstid, fast dom skickade aldrig någon faktura. Fast i och med att den kom så ofta så bläddrade jag mest igenom den. Fanns inte readily och sådana tjänster på den tiden. AMS svenska har varit skräp länge. VIB är bland dom bättre i Sverige. Teknikens värld har mycket fakta fel och stavfel dessutom. Är långt ifrån vad den en gång varit.
Gillade Automobil när den fanns för dom testade lite udda bilar och det var lite finare papper i den tidningen. Fast den kom bara ut 18 gånger per år har jag för mig.
Tack för tipset junkers ska testa Readily. Finns den som app?
Ingick inte tidningen Vi Bilägare gratis när man var OK medlem tidigare i början på 80-talet?
Readly heter appen och du kan testa gratis oftast.
Vi Bilägare finns och Auto Bild plus en massa, tyska, engelska, amerikanska mm biltidningar.
Kommentarer
IPad med readly är mitt tips.
Du menar läsa tidningen i paddan?
Vad tycker du själv? Du har ju ett nummer i handen. Själv har jag både Teknikens värld och Vi bilägare och trivs bra med den kombon.
Ja i readly-abonnemanget för 99:- per månad ingår Vi Bilägare och numera även Auto Motor & Sport.
Det är dessutom ytterligare hundratals tidningar som ingår, jag läser runt 120 tidningar i månaden för dessa 99:-
Kvällstidningarna GT, Expressen och Kvällsposten ingår också.
Det är helt enkelt makalöst bra och billigt, frågan är bara hur många år de överlever, jag har haft det från start och sparar in tusentals kronor varje år jämfört med de tidningsköp jag gjorde tidigare.
2800 tidskrifter är de uppe i!
Jag prenumererade på TV, AMS, Bilsport och Automobil (när denna fanns) i säkert 20 år. Vi bilägare fick jag av morfar då han hade prenumeration.
Nu känns det som att Bilsport är för dom upp till 25-30, AMS väldigt tyskinspirerat, och Teknikens värld lite tråkig. Vi bilägare har ju alltid varit "gubbtidning". Men jag gillar deras tester, blandningen. Ska kika närmare på Junkers tips, även om jag hellst vill ha en riktig papperstidning.
Vi Bilägare och Teknikens Värld håller jag som överlägset bäst av de svenska.
Enda tidningen jag prenumererar på är Evo. De kan konsten att beskriva känslan i att KÖRA bil. Det brukar vara värt att läsa artiklarna och inte bara skumma igenom.
Tekniska data och jämförelser mellan olika bagageutrymmen är inte så viktigt för mig.
Sen byter jag mina tidningar med en kompis som prenumererar på ViB, TV, AMS. De är sällan lika välformulerade så de tar inte lika lång tid att hantera.
Om man är ute efter att läsa biltester inför bilköp så tycker jag både TV och Vi bilägare är intressanta. Det man får se upp med i TV är att jag hittat många tryckfel/felaktiga faktauppgifter hos dom. Dom förefaller lite slarviga ibland... Där är Vi bilägare mer noggranna.
Vore nog en en ganska knasig ide att prenumera på en tidning bland andra inför ett bilköp.
Däremot lite mera rationellt att prenumerera på tidskrifter som behandlar ämnen som intresserar. I varje fall vid poolkanten.
Vid poolkanten föredrar jag Playboy.
Jag kan hålla med dig Shogun. Många journalister verkar vara väldigt färgade av vissa enskilda händelser som dom bär med sig i döden. Typ "jag minns 1982 på pressträffen med nya 760 och jag frågade PG om hans roll och han snäste av mig. Jag har aldrig gillat Volvo efter det".
Och många av dom har fått nån form av mani på detaljer, som dom kommenterar i modell efter modell som dom retar sig på.
Den bästa journlistiken får man på olika forum där folk själva berättar om sina erfarenheter. Då tar man till sig dessa och sedan har man dom i åtanke när man själv kikar på berörda modeller.
.
Jag vet inte om ett antal testkillar på en blaska som genomför ett test av en grupp blandade bilar med olika drivsystem måste vara ingenjör på hybridbilar/elbilar.
Dom blandade killar av olika längder och erfarenheter genom livet vad det gäller bilar tycker jag oftast ger en hyfsad bild av test objekten.
Att man eller vissa kräver att man skall köra en viss biltyp (hybrid) med anpassad körning är för mig helt knäppt.
Sedan tycker jag iofs att testmetoderna kanske skall utvidgas och förbättras vad det gäller redovisade förbrukningar med fler moment för att det skall ge en bättre bild av aktuellt drivaltrrnativ på en bil.
AMS är i mina ögon rena skittidningen med få egna tester och mycket översatt från Tyska förlagan.
Litet djup och med Tyska ögon mestadels.
Visst försöker de ibland med sina små resurser men allt vad ägarpaneler heter är oftast gravt missvisande, de som rapporterar i dylika undersökningar är knappast representativa,
Bläddrade i senaste numret av AMS, det var en provkörning av svensk sedan var resten översatta tyska tester. Ett reportage av redaktionens personliga drömbilar för max 500000 räknas ju knappast som ett test.
Tycker de har ganska obegripligt poängsystem och frågan är hur stor relevans översatta tyska tester har i sverige.
Prenumererade ett tag på tyska Auto Bild. Den damp ned i brevlådan varje vecka och i över ett årstid, fast dom skickade aldrig någon faktura. Fast i och med att den kom så ofta så bläddrade jag mest igenom den. Fanns inte readily och sådana tjänster på den tiden. AMS svenska har varit skräp länge. VIB är bland dom bättre i Sverige. Teknikens värld har mycket fakta fel och stavfel dessutom. Är långt ifrån vad den en gång varit.
Gillade Automobil när den fanns för dom testade lite udda bilar och det var lite finare papper i den tidningen. Fast den kom bara ut 18 gånger per år har jag för mig.
Tack för tipset junkers ska testa Readily. Finns den som app?
Ingick inte tidningen Vi Bilägare gratis när man var OK medlem tidigare i början på 80-talet?
Nja Minimats - har prenumererat på ViB sen urminnes tider (typ mitten av 70-talet) och nog är min minnesbild att den alltid kostat extra - frånsett OK-medlemskapet som ju inte kostar nåt alls.
Helt enig med dig där. Många år sen nu som jag sade upp prenumerationen på AMS. Teknikens värld och Vi bilägare har jag kvar och gillar att läsa båda, men stör mig på alla faktafel i Teknikens värld. Det går inte lita på det dom skriver pga alla fel. Korrekturläsning borde återinföras! En eloge till Vi bilägare på denna punkt, som sällan har några faktafel.
Just det upptäckte jag TV är faktafel och jag prenumeration. ViBilägare åker jag sällan att köpa tidningar hos Pressbyrån. AMS har jag prenumeration prov redan 1 vecka, just nu är jag inte prenumeration. AMS är inte bästa utan exempel test buller var hög med stor bil och står årsmodell 2011 - 2018, kan inte veta vilken årsmodell och motor. Nya utveckling buller minskat än tidigare någon bilmärken.
@Pi
Var större rabatt på den tiden än nu var nog det jag blandade ihop. Var ju dessutom rabatt i GDS hallen för OK medlemmar som numera är 2 gånger per år när det kommer några kuponger och återbäring.
Readly heter appen och du kan testa gratis oftast.
Vi Bilägare finns och Auto Bild plus en massa, tyska, engelska, amerikanska mm biltidningar.
Dessa läste jag bara igår!
Tack junkers!
Tack junkers!
Just såg jag app om Autoindex "Kvalitet i förhållande till pris - årsmodell 2011 - 2017".
1. Dacia i topp.
23. Volkswagen sist.
Kul läsning :-)
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.