Köpte lite bildelar från Autodoc, bla ett hjulager till Zafiran, fånigt lågt pris trots att det är ett komplett nav, 230:-
Jag beställde det genom att knäppa in mitt bilnummer och fick upp Zafira A 2,2 16v 2000-2006, och det stämmer.
Det kom upp ett helt gäng hjulager med olika märken, i detta fall klickade jag bara på första som kom upp.
Idag konstaterade jag att jag fått lager till just en Zafira A, men ett för 4 hjulbultar som 1,6 och 1,8 har, vi har 5 på våran 2,2.
Jag har bilen inlaggd som "mina bilar" på Autodocks app, så det var enkelt att kolla hjulager igen, min tanke är ju att jag varit ouppmärksam och beställt fel.
Lagret jag beställde finns nu inte i listan, men det finns ett av samma märke med ett annat nummer. Inget lager har info om antal skruvar, bara att samtliga är just till Zafira A 2,2.
Lagret jag fick finns om jag söker på Zafira 1,6 el 1,8.
Jag har uppenbart inte gjort nått fel här, utan en lista på lager som inte är till min bil dök upp första gången, andra gången jag nu kollar verkar sed bara vara lager till just min bil.
Tror ni jag kommer få ett nytt lager utan problem ??
Kommentarer
Om nån annan här har Autodocs app, vore det kul om ni provade knappa in WAS 104 och leta upp hjulager, och se om ni får upp ett lager som heter RIDEX med nummer 645W0513 för 230:-
Maila Autodoc din VIN-kod (Vehicle Identification Number), även kallat chassinummer för ett säkrare svar.
Helt sjukt att nån kan tillverka ett nav med ett sådant komplicerat lager för så lite pengar.
Man kan ju undra hur livslängden blir.
För 12-13år sedan köpte jag min sista bil reservdel på biltema för att livslängden alltid var ovanligt kort.
Jag har beställt mycket tidigare från Tyskland dock ej autodoc men aldrig några problem fast av dom 3-5 olika valbara fabrikaten har jag alltid gått på nåt känt namn.
Inga problem med returer heller.
Men man kan aldrig vara för övertydlig med beskrivning under övrigt met tex antal splines,antal bultar, exakt mm,antal kugg.
Ett roligt tidigare exempel från en panik vecka före en semesterresa. Beställde en startmotor til 1,6an tdi med 34000 mil på mätaren som aktörerna i Sverige skulle ha 5-6100:- för och beställde från Tyskland en Bosch för 1800:- ink frakt.
Skruvade dit dom tre bultarna men det kändes inte riktigt 100.
Demonterade 2ggr då jag såg eller räknade kuggarna som var 13 istf 14 och nästan omöjligt att se med ögat.
Det roliga var att paniken spreds och surt cyklade jag till vag och dom hade en på hyllan och hör och häpnad den var min för 3800:- och resan var räddad.
Meca, mekonomen mfl är inte ens alltid billigare än orginal.
Ja lycka till Rickard.
Jag laddade ner appen och kollade med ditt regnummer, Rikard, och det billigaste är ett KAMOKA för 378,25.
De kan ju ha haft ett fel i systemet och i sånt fall borde de ju veta om att de har rättat till det nyligen.
Inget svar på din fråga men kollade för nyfikenhetens skull på Mekonomen, herrejösses! Att dom ens finns kvar på marknaden! 2761kr!!! Skruvat.se vill ha 1395 för SKF premium.
Castrol Edge kostar 913kr för 4L på Mekonomen, kostar 395 på Gekås!
Slutsatsen är att det mesta är 100% dyrare på Mekonomen.
Provade Autodocs Chat, det var lika givande som att prata med en brödrost, fick ett svar, välkommen hit, typ som när mackorna hoppar upp, sen var det knäpptyst.
Lite av det jag skrev tidigare stämmer inte, Alla Zafira har 5 skruvar till hjulen, oavsett motor.
Fick kontakt i kväll, efter en lång stund fick jag nummer på ett lager som ska passa, det var lite dyrare, men är med ABS givare.
Har reklamera den tidigare, men inte fått nått svar än.
Godkänd reklamation.
WORST AUTOPART SELLER in the entire world. Their system is not accurate at all in matching the part to your vehicle and shows false results. When you receive the wrong part they ask you to return it at your own cost. Highly non professional attitude. No matter what you say, their answer does not change. I have contacted hallokonsument and they have confirmed that they have received hundreds of complaints from many customers about this company but these robbers don't give a damn. Don't get robbed
Har oxå fått fel grejer när jag beställt från AUTODOC. Att knappa in reg nummer är inte att lita på.
Sist så fick jag dock en verktygssats för 123 kr.
Normal pris var nästa 4000kr.
De verkar inte ha någon koll
Även jag är lurad av bajsföretaget autodoc , beställde bromsskivor till min Mercedes GLK, märke: STARK.
Fick ligga på hyllan väntan på skifte till sommarhjul samt att det är torrare och varmare att hålla till ute.
Anade inget oråd då det var två stora as till skivor jag fått, men inte passar dom när det var dags att montera, grämde mig lite och tänkte först att jag beställt fel trots kontroll och regna vid beställning, men autodoc hade helt enkelt skickat ett par andra STARK, anledningen auto-byte pga snabbare leverans, men trots det tänker man inte skicka de skivorna jag beställt som är rätt...dom inser att jag fått fel och inte vad jag beställt, men spelar extremt dumma vid 3 olika chat-tillfällen med 3 olika personer, chat på engelska, dom kör med en loop, frågar samma om och om igen, konstaterar, jag har inte gjort fel, dom har skickat fel produkt, men tyvärr jag beställde i alla fall fel produkt, men än idag stämmer informationen mot min bil på de skivor jag beställde, de finns på lager, men dom vägrar att skicka, fy fan, passa er för detta skitföretag! Nu har jag beställt nya skivor på skruvat.se, vill någon köpa ett par mercedes skivor är det bara att höra av sig, passar till CLK, S-klass m.m., dessa https://www.autodoc.co.uk/stark/7607804
Fick jag, dock utan borrning. Men med 76 mm höjd istället för 64.5 mm som de jag beslöt
allt.
Men de är väl billiga...
Jag lägger nu mera alltid till fri returrätt för 59:-, och lärt mig läxan att alltid skicka en fråga "Vilka delar ska jag köpa till min bil" Det brukar ta en stund innan man får svar, men hittills har det blivit rätt delar.
Man får väga "Skitföretag" mot att få delar väldigt billigt om det blir rätt.
Autodoc har för mig 2 ggr bytt ut felaktiga delar utan kostnad. Skruvat.se totalvägrade när de skickade ett felaktigt avgassystem. Vi hade beställt rätt system, de sa att vi hade fått rätt system, men trots att jag skickade bilder som visade att delarna inte passade ihop, hävdade de att vi fått rätt grejer, och ville inte ta röret i retur. (slutade med att jag fick ta fram kap o svets, och lösa problemet själv)
Jag vill slå ett slag för trodo.se där man vid utcheckning kan bocka i en ruta om man vill att de kollar om delen passar på bilen (kollar mot chassinummer). Det har räddat mig när jag råkade beställa fel bromsskivor trots att jag skrivit in reg.nr, de kontaktade mig och jag kunde välja rätt modell.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.