Vad är bäst?
Ett halvljus som är väldigt starkt i en spiral framför bilen? för att sedan bli successivt svagare ut mot kanterna? Eller ett halvljus som har svagare ljusstyrka i spiralen framför bilen. Men som är jämstarkt över hela ljusbilden, och ger en tvär kontrast mellan ljust och mörkt i ljusbildens gränsland?
Kommentarer
Jag uppskattar ljus som fadear ut i ytterkanten av ljuset, istället för skarp kant.
Upplever en del LED som skarp kontrast mellan ljus och mörker
Jag är benägen att hålla med. Dock med förbehållet, att eventuell självbländning uppstår då? Som gör att man kanske upptäcker vilt i ett senare skede?
Men kontrasten mellan det vita LED ljuset, och den svarta natten blir inte lika skarp iofs. För och nackdelar!
Vill absolut inte ha "knallvitt" ljus alldeles framför bilen - varken på halvljus eller på helljus.
Nä, det uppstår en del självbländning. Lite som folk som lurar sig själva, när dom kör med dimljusen på. Man ser sämre längre bort, men ljuset upplevs som bättre.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.