Vi Bilägares forum

Volvo och Bilia i nytt avtal – 34 anläggningar kvar

Volvo och Bilia i nytt avtal – 34 anläggningar kvar

34 anläggningar blir kvar när Volvo Cars och Bilia skrivit under ett nytt avtal.

Läs hela artikeln
Uppdaterat: 2021-10-01 09:03

Kommentarer

Verkar som förhastade beslut är numera vanligt hos Volvo.

Uppdaterat: 2021-10-01 19:36
Axa skrev:

Verkar som förhastade beslut är numera vanligt hos Volvo.

Ja, läser man "Det har snart gått ett år sedan Volvo Cars sa upp avtalet med återförsäljarkedjan Bilia. Beskedet kom enligt företrädare för Bilia utan förvarning och efter 90 års samarbete", får man utan tvekan den uppfattningen och speciellt när det nu står att "Volvo och Bilia i nytt avtal – 34 anläggningar kvar".

Uppdaterat: 2024-05-13 23:54

Nej, förhandlingsteknik troligtvis till stor del med......

Uppdaterat: 2021-10-01 23:07

Hade hoppats på konken för Bilia. Pesten själv prismässigt på servicar, och andra verkstads jobb! När dessa pengakåta idioter, tog över alla Toyota i södra Stockholm. Förstod jag vad som skulle hända. Gick omedelbart in, och kollade servicepris på några olika modeller. Skrev upp dessa, och väntade 3 månader. Efter 3 månader var dessa drygt 10% högre, från Sveriges redan högsta servicepriser på Toyota! Vägra Bilia!!!

Uppdaterat: 2021-10-04 23:43
kallandes skrev:

Hade hoppats på konken för Bilia. Pesten själv prismässigt på servicar, och andra verkstads jobb! När dessa pengakåta idioter, tog över alla Toyota i södra Stockholm. Förstod jag vad som skulle hända. Gick omedelbart in, och kollade servicepris på några olika modeller. Skrev upp dessa, och väntade 3 månader. Efter 3 månader var dessa drygt 10% högre, från Sveriges redan högsta servicepriser på Toyota! Vägra Bilia!!!

Vilken tur för dig att det finns ett antal andra handlare att gå till istället då, valfrihet gäller vet du. :) Precis som du själv väljer vart du vill göra dina affärer så är Bilia fria att sätta sina priser. Troligtvis har de gjort så utefter marknaden, vad de kan ta och fortfarande ha den beläggningen de vill ha. Du driver troligtvis inte företag själv då du inte inser detta. Men tro det eller ej, väldigt få företag idkar välgörenhet utan de arbetar efter affärsplaner som tagits fram och med jämna mellanrum revideras utefter yttre faktorer som marknad, undersökningar, egen kapacitet/beläggning etc.

Förstår du verkligen inte detta upplägg? Jag har själv vart hänvisad till Bilia under 3 förmånsbilar och har nästan enbart gott att säga faktiskt. Finns andra kedjor jag tycker betydligt sämre om.

Uppdaterat: 2021-10-05 00:08
Henrik M skrev:

kallandes skrev:

Hade hoppats på konken för Bilia. Pesten själv prismässigt på servicar, och andra verkstads jobb! När dessa pengakåta idioter, tog över alla Toyota i södra Stockholm. Förstod jag vad som skulle hända. Gick omedelbart in, och kollade servicepris på några olika modeller. Skrev upp dessa, och väntade 3 månader. Efter 3 månader var dessa drygt 10% högre, från Sveriges redan högsta servicepriser på Toyota! Vägra Bilia!!!

Vilken tur för dig att det finns ett antal andra handlare att gå till istället då, valfrihet gäller vet du. :) Precis som du själv väljer vart du vill göra dina affärer så är Bilia fria att sätta sina priser. Troligtvis har de gjort så utefter marknaden, vad de kan ta och fortfarande ha den beläggningen de vill ha. Du driver troligtvis inte företag själv då du inte inser detta. Men tro det eller ej, väldigt få företag idkar välgörenhet utan de arbetar efter affärsplaner som tagits fram och med jämna mellanrum revideras utefter yttre faktorer som marknad, undersökningar, egen kapacitet/beläggning etc.

Förstår du verkligen inte detta upplägg? Jag har själv vart hänvisad till Bilia under 3 förmånsbilar och har nästan enbart gott att säga faktiskt. Finns andra kedjor jag tycker betydligt sämre om.

Är du dum i huvudet? Eller spelar du bara det? Jag skrev ju utryckligen "Vägra Bilia". Tror du att jag servar där då? För då är det ju det första, som stämmer!

Uppdaterat: 2021-10-05 01:31
Henrik M skrev:

kallandes skrev:

Hade hoppats på konken för Bilia. Pesten själv prismässigt på servicar, och andra verkstads jobb! När dessa pengakåta idioter, tog över alla Toyota i södra Stockholm. Förstod jag vad som skulle hända. Gick omedelbart in, och kollade servicepris på några olika modeller. Skrev upp dessa, och väntade 3 månader. Efter 3 månader var dessa drygt 10% högre, från Sveriges redan högsta servicepriser på Toyota! Vägra Bilia!!!

Vilken tur för dig att det finns ett antal andra handlare att gå till istället då, valfrihet gäller vet du. :) Precis som du själv väljer vart du vill göra dina affärer så är Bilia fria att sätta sina priser. Troligtvis har de gjort så utefter marknaden, vad de kan ta och fortfarande ha den beläggningen de vill ha. Du driver troligtvis inte företag själv då du inte inser detta. Men tro det eller ej, väldigt få företag idkar välgörenhet utan de arbetar efter affärsplaner som tagits fram och med jämna mellanrum revideras utefter yttre faktorer som marknad, undersökningar, egen kapacitet/beläggning etc.

Förstår du verkligen inte detta upplägg? Jag har själv vart hänvisad till Bilia under 3 förmånsbilar och har nästan enbart gott att säga faktiskt. Finns andra kedjor jag tycker betydligt sämre om.

3 förmånsbilar :D Då lär det inte vara du själv som betalar service, om inte du äger företaget som leasar bilen då? Men då har ju du gjort ett aktivt (dåligt företagsekonomiskt) val att välja Bilia, eller hur?

Uppdaterat: 2021-10-05 01:56