Junkers, Toyota är säkert inte så dumma att dom jobbar enligt nån planekonomi och bygger massor av bilar till lager utan dom anpassar sig till marknaden. Toyota har ju betydligt större marknad än de s.k. "premiummärkena" i utvecklingsländer där elektrifieringen inte lär gå lika fort som i EU.
Någon av elbilsentusiasterna här som frivilligt skulle göra en resa genom Afrika i en Tesla? Nu? Om 10 år? Om 20 år?
Kommentarer
Det är ju ett helt rätt uttalande, den här typen av avtal är bara ett spel för galleriet och saknar i praktiken verklighetsförankring.
+1 på den Nisse.
Vad tillverkarna "lovar" är egentligen irrelevant, det som i slutänden betyder något är vad kunderna väljer att efterfråga och köpa.
Toyota kommer inom kort stå med massor av osålda bilar om de behåller inslagen linje.
Junkers, Toyota är säkert inte så dumma att dom jobbar enligt nån planekonomi och bygger massor av bilar till lager utan dom anpassar sig till marknaden. Toyota har ju betydligt större marknad än de s.k. "premiummärkena" i utvecklingsländer där elektrifieringen inte lär gå lika fort som i EU.
Någon av elbilsentusiasterna här som frivilligt skulle göra en resa genom Afrika i en Tesla? Nu? Om 10 år? Om 20 år?
Ska man köra genom Afrika med elbil ska man nog ha en som klarar att dra ett släp med en dieselkragg med rejält med bränsle.
Men man kommer nog ändå inte så långt innan det mesta är beslagtaget.
Jag hade nog valt en Tatra eller MAN om jag skulle tvingas köra genom Afrika.
Men 2040 närmar jag mig 80 år så vette tusan om jag kommer köra genom Afrika
StefL, du skall köpa en EL-SUV.. det är bra för klimatet.. det är NOLL utsläpp!
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.