Hej! Finns det någon bra sida där man kan se såna specifikationer? Hittar ingenting när jag googlar :/ bara att det kom en uppdaterad DSG efter 2014? Eller är jag helt ute och cyklar? Alltså DQ200 slutade sitta i LEON
Tack på förhand /Mattias
Hej! Finns det någon bra sida där man kan se såna specifikationer? Hittar ingenting när jag googlar :/ bara att det kom en uppdaterad DSG efter 2014? Eller är jag helt ute och cyklar? Alltså DQ200 slutade sitta i LEON
Tack på förhand /Mattias
Kommentarer
Beror på vilken motor det handlar om?
I Seat sitter det en DQ380, möjligtvis en DQ381.
Var lite trött när jag skrev... förlåt :) det är en 1.2 TSI
Då lär det vara en DQ200.
Ok. Bör man vara orolig om man sitter på en DQ200? 2016
Varför det, du får väl se till att köra med förnuft.
Tänk att den fungerar som en helt vanlig växellåda. Undvik att krypköra i köer och dra allt för tunga släp så tror jag nog den håller en stund. Vid krypkörning så slirar den på lamellen på samma vis som om du skulle sluta på kopplingen i en manuell bil.
Men det finns mycket att oroa sig för i ett bilägande om man har den läggningen.
Så är det ju! Nu tänkte jag mest på att just DQ200 har så pass dåligt ryckte men den har nog förbättrats genom åren.. sen är det såklart som så att man måste veta vad det är man kör (som du skrev) köra på ”rätt” sätt
https://www.youtube.com/watch?v=W42zsFYjZvM ("5 Things You Should Never Do In A Dual Clutch Transmission Vehicle")
DSG7 är 380 resp 381 men som du skriver, dom större motorerna. Sitter i våran bil en 381.
Såg att det var en bensinare sedan. Dock trodde jag att dom också hade en "våtmodell" till sina lådor.
DSG7 är DQ200 torrkoppling med små motorer och mellan motorer. DSG7 är DQ380 och DQ381 våtkoppling med stor motorer och starkare motorer.
https://en.wikipedia.org/wiki/Direct-shift_gearbox
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.