På bilderna som visas på blocket, är bilen redan rostig på bakdörr längst ned. men det är klart, drivlinan på denna kärra lär väl överleva karossen i alla fall.
I jisses dem där har jag sett i dokumentärer, de viker sig aldrig. Landrovers med polarkit för + 250 000kr med följeteam mek/delar o rubbet klappar ihop i Sibirien medan att ryssen tågar obehindrat på i sådana där.
Men priset...ett skitbilligt fordon tillverkat allt sedan 1965 och här ska de ha 190 000kr!
Är det i Ryssland eller här som det felar i huvet?
Det är någon som inte begriper sig på marknader, ryska fordon blir på tok för dyra när de kommer hit.
Målgruppen är främst jägare. Det är ett militärt terrängfordon som civilanpassats en smula. Det är världen enda civila minibuss med stela hjulaxlar både fram och bak. Dessutom 4WD som standard. Vill man ha en terränggående van, så finns det ingen konkurrens egentligen, utan bara denna.
Det är alltså inte tänkt att vara en familjebuss att köra på Autobahn med, utan en andra bil där man kan få med hela jaktlaget, eller för näringsidkare uppe i norr som behöver en fyrhjulsdriven van som startar i -40° och tål det mesta.
Det som drar upp priset är att motorn måste uppgraderas till Euro 6 för att kunna säljas i EU. Det finns bara en verkstad i EU som gör detta och därför måste de först fraktas dit och därefter en gång till till Sverige. Kunde de gå direkt till Sverige och registreras med befintlig motor, så skulle de kosta ca 35.000 kr mindre.
Sedan ska man ha klart för sig att priset för en bil är inte bara inköpskostnad. Service och underhåll på denna bil kan den händige göra själv till en spottstyvel eller så kan man serva den för kring halva priset på verkstad. Även försäkring är förhållandevis billig.
Och livslängden är betydligt bättre än moderna bilar, mer som förr i tiden. Kommer rulla vidare långt efter att nästan alla nya bilar från vår samtid skrotats.
I jisses dem där har jag sett i dokumentärer, de viker sig aldrig. Landrovers med polarkit för + 250 000kr med följeteam mek/delar o rubbet klappar ihop i Sibirien medan att ryssen tågar obehindrat på i sådana där.
Men priset...ett skitbilligt fordon tillverkat allt sedan 1965 och här ska de ha 190 000kr!
Är det i Ryssland eller här som det felar i huvet?
Det är någon som inte begriper sig på marknader, ryska fordon blir på tok för dyra när de kommer hit.
Det är inte samma bil sedan 1965. Karossen är lika, men motorn är hyfsat modern (Euro 4), växellåda och bromsar är av senare snitt och den har även fått servo och lite annat som man förväntar sig av en modern bil. Design på bladfjädring och alxar har också förfinats under åren. Den är faktiskt helt OK att köra faktiskt.
Krocksäkerheten är väl dock något som det finns fog kring folks oro för. Förvisso en extremt bastant byggd massiv bil på kraftig ram som lär göra smulor av de flesta andra bilar vid en krock. Men vid singelolyckor eller om man krockar med en lastbil är det väl kanske inte en optimal konstruktion. Används bilen i den miljö som avsett lär dock antalet trafikolyckor bli få med dessa. Det är ingen bil man jobbpendlar Stockholm-Göteborg med.
Gissar att i alla fall framsätes-passagerarna och föraren blir tämligen mosade även vid en krock med en normal personbil.
Skulle säkert få 0 - - - av Euro Ncap.
Vad grundar du det antagandet på? Den är byggd på kraftig ram med en kollisionspunkt långt ovanför vanliga bilars. Det betyder att kraftiga grova balkar i ramen trycker in tunn plåt på den vanliga bilen vid kollision.
Har man inga krockkuddar i bilen = 0 stjärnor av Euro Ncap. Eller har den krockkuddar?
Nej, det är det nog ytterst få militära terrängfordon som har. :D
Tankefelet är väl att många här verkar jämföra det med en folkabuss eller liknande. Det är inte en bil som är ämnad för vanlig körning. Det är en terrängbil. De flesta som köper den hottar upp den med en massa tillbehör så att den ser ut så här:
https://www.jaktfordon.se/1_6_bukhanka/
Om du hade sett denna bilden istället för den på Blocket, så hade du aldrig tänkt "Undrar om den har airbag?", eller hur? ;)
Delar av karossen skall absorbera krockvåldet - tveksamt via en "kraftig ram".
Jag är ingen expert på krocksäkerhet på något sätt, jag vet bara att stora SUV:ar är livsfarliga att krocka med för vanliga bilar eftersom dessa ofta är byggda på ram och har kollsionspunkten högre upp så att biltillverkarnas idé om hur kollisionsenergin ska absorberas sätts ur spel.
Alla bilar från UAZ är tunga och massiva och det finns viss logik i att en liten lätt bil tar betydligt mer skada än en stor tung bil med kraftig ram vid kollision. Däremot är den säkert rent usel vid singelolyckor eller om man krockar med andra större fordon. Ingen har påstått att Bukhanka är en bil man köper om man prioriterar trafiksäkerheten som ett av sina största köpargument.
Den bilen är byggd för väglös sibirisk frusen tundra. Skulle förvåna mig om det gick att sälja ens en enda bil i Sverige.
Det finns rätt mycket nischmarknader som man själv inte tänker på om man inte själv tillhör eller känner folk inom den kundkategorin.
Jag kör själv en UAZ Patriot kan tilläggas. Körde tidigare Toyota Landcruiser och är helnöjd. 75% av komforten till 1/3 av priset.
Jag tror folk är rätt misstänksamma mot öst-märken eftersom de har en historia av usla bilar. Men tiderna förändras. 15 år sedan skulle vi skrattat åt att köpa en rumänsk bil som Dacia. Idag är det inget konstigt alls. Bilarna är kanske inget vidare, men de är prisvärda. Nu har Lada till slut lyckats fixa ihop 2 st modeller som är helt OK (Vesta och X-Ray) och UAZ fick för första gången 2016 nya modeller som är konkurrenskraftiga och bekväma nog för västmarknaden. Men samtidigt så har både Lada och UAZ kvar gamla trotjänare vid sidan av de nya modellerna eftersom det finns en marknad även för dessa.
Jaha, så Christofer Johnsson är vd på UAZ Norden AB: http://www.allabolag.se/5590772082/uaz-norden-ab
Det hade varit förnämligt om du hade upplyst om detta. F.ö. är väl reklamen som skrivs i #24 inte tillåten här på hemsidan?
Det är väl ganska uppenbart av mina poster att jag besitter specialkunskaper om importen och motorerna som man sannolikt bara kan ha om man är inblandad. Jag skriver ju till skillnad från alla andra här i eget namn (det hade annars varit enkelt att registrera anonym profil), så jag tycker inte att det är påkallat att jag måste skriva "hej jag är VD". Jag är i första hand etablerad rockmusiker till yrket och det är i egenskap av brukare av bilarna (äger flera stycken privat) som jag hamnade i att börja importera dem. :)
Reklam är väl att ta i? Rätt allmänt konstaterande att de numera är konkurrenskraftiga nog för västmarknaden. Dessutom konstaterar jag ju samma sak för vår närmaste konkurrent Lada och att den har sämre komfort än konkurrenten Toyota. Eftersom ingen annan har några egna erfarenheter av bilarna, så blir det märkligt om jag som har det inte kan uttala mig. Men du har ändå helt klart en viktig poäng, jag bör tänka mig för hur man uttrycker sig när man har egna intressen i bolaget, så att det inte uppfattas på fel sätt. Så jag tar till mig av kritiken och korrigerar inlägget lite.
Jo innan nu det kommer att UAZ tillverkar även dagens modeller (snygga faktiskt), men att jag törs inte veta vad man här får betala för dem!
Man kan inte ta för ryskt som för de märken som här är etablerade utan ska man sälja ryskt här så får man gå den långa vägen och börja i botten.
Min egen erfarenhet som brukare av UAZ Patriot är hittills väldigt goda.
Du har dock helt rätt i att det knappast är lätt att introducera nya bilmärken. Men samtidigt är det egen egen nisch och ganska specifika kunder (likt jag själv som har 4 km dålig grusväg att köra varje dag) som eftersöker den typen av bilar, vilket både innebär att det är en begränsad marknad, men också att det är en lite mer intresserad kundkategori som är lättare att sälja till än när mainstreamtillverkarna ska få Kreti och Pleti att välja mellan 5-6 i stort sett identiska bilar från olika tillverkare.
Hade hellre köpt en Volvo Tgb 11 eller 13 och sparat 100.000:-
Komforten lär ju vara ungefär densamma... :-)
Dessa bilar är ju utan tvekan makalöst bra i terräng och ska man enbart ha dem till skogen och vill mecka själv med en gammal trotjänare så är det ju klockrent. Har själv varit riktigt sugen på en "valp" och kommer sannolikt att äga en någon dag (om jag inte skaffar någon brutal rysk motsvarighet istället, är ju lite svag för ryska militärens bilar). :)
Bukhankan är dock lite annorlunda i och med att den kan köra 115 km/h istället för 70 km/h, vilket gör att det blir lite roligare om man bor i ett samhälle och ska ta bilen via allmänna vägar ut till jakten eller vad man nu behöver ett terrängfordon till. Dessutom är det (tro det eller ej) faktiskt stor skillnad i komfort med fjädring som påminner mer om en civil bil, riktig servo och en modern växellåda.
Annars så är det väl svårt att jämföra en ny bil med nybilsgaranti som kan servas på verkstäder med mestadels standardiserade reservdelar med ett gammalt militärt fordon som slutade tillverkas för 38 år sedan. Alla som vill ha en sådan bil har inte den tid/engagemang/kunskap som krävs för att underhålla en veteranbil. Och det är lite där som Bukhankan fyller ett behov för vissa målgrupper tror jag. En gammal oförstörbar trotjänare och ny på samma gång. Det var i alla fall av den anledningen som jag köpte en UAZ Hunter, vilket blev startskottet för min passion för bilarna.
Krasst sett borde ju faktiskt några av dessa modeller tilltala dem som avskyr dagens bilar som är späckade med teknik och datorer.
En bil som går att laga med slägga och spett torde alltså locka en relativt stor kundgrupp, det gäller bara att nå ut till dem.
Helt klart är det så. De som gillar bilar från förr där den händige kunde fixa allt själv är helt klart en kundgrupp för i alla fall Bukhanka och Hunter. Även premium-modellerna går ju att skruva med själv om man bortser från allt lull-lull. Är man ett litet företag som börjar från scratch så är det svårt att nå ut rent allmänt, men vissa av modellerna är ju visuellt annorlunda, så genom att sälja dem så hittar man fler kunder i och med att de som körs väcker intresse.
I Ryssland så säger man om Hunter-modellen (som i sin tur bygger på klassikern UAZ 469) att "den är tålig som en pansarvagn och går att laga med en hammare"*. Sant är i alla fall att man kan skruva isär hela bilen med en skiftnyckel och en stjärnmejsel. I enighet med militärt tänkande är allt är bultat och ihopskruvat lättåtkomligt och synligt. Förstås ett starkt köpargument för just de som har intressen för sådant. Det som lockade mig däremot var tvärtom tanken på en bil som jag INTE skulle behöva fixa en massa med. Dels enligt principen "det som inte finns kan inte gå sönder" och dels dess robusta militära konstruktion.
Bifogar bild på när jag var i Moskva och (som privatperson) precis köpt min Victory Edition Hunter.
* Om man googlar "Hunter crash test" kan man hitta en gammal UAZ reklamfilm som de gjorde i samband med lanseringen för över 10 år sedan, vilken på ett humoristiskt sätt spinner lite på detta tema.
Kommentarer
Kan man få den självkörande?
Det borde stå ett tillägg i annonsen om att den "bör ej framföras på det allmänna vägnätet".
Underbart, lite kul att se retrofordon fortfarande produceras, hoppas den inte har retrosäkerhet bara :-)
Men 189000 för den, nja...det känns som lite önsketänkande.
Känns som en bil för Antifeministen ...
░░░░░░░░░░░░▄▄░░░░░░░░░
░░░░░░░░░░░█░░█░░░░░░░░
░░░░░░░░░░░█░░█░░░░░░░░
░░░░░░░░░░█░░░█░░░░░░░░
░░░░░░░░░█░░░░█░░░░░░░░
███████▄▄█░░░░░██████▄░░
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█░
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█░
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█░
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█░
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█░
▓▓▓▓▓▓█████░░░░░░░░░█░░
██████▀░░░░▀▀██████▀░░░░
Det var femtio tusen för mycket, men jag ser behovet för den.
Den bilen är byggd för väglös sibirisk frusen tundra. Skulle förvåna mig om det gick att sälja ens en enda bil i Sverige.
Just därför passar den perfekt här Sverige på dåligt underhållna tjälskjutna skitvägar :-).
Cool kärra men lite för dyr.
På bilderna som visas på blocket, är bilen redan rostig på bakdörr längst ned. men det är klart, drivlinan på denna kärra lär väl överleva karossen i alla fall.
I jisses dem där har jag sett i dokumentärer, de viker sig aldrig. Landrovers med polarkit för + 250 000kr med följeteam mek/delar o rubbet klappar ihop i Sibirien medan att ryssen tågar obehindrat på i sådana där.
Men priset...ett skitbilligt fordon tillverkat allt sedan 1965 och här ska de ha 190 000kr!
Är det i Ryssland eller här som det felar i huvet?
Det är någon som inte begriper sig på marknader, ryska fordon blir på tok för dyra när de kommer hit.
Målgruppen är främst jägare. Det är ett militärt terrängfordon som civilanpassats en smula. Det är världen enda civila minibuss med stela hjulaxlar både fram och bak. Dessutom 4WD som standard. Vill man ha en terränggående van, så finns det ingen konkurrens egentligen, utan bara denna.
Det är alltså inte tänkt att vara en familjebuss att köra på Autobahn med, utan en andra bil där man kan få med hela jaktlaget, eller för näringsidkare uppe i norr som behöver en fyrhjulsdriven van som startar i -40° och tål det mesta.
Det som drar upp priset är att motorn måste uppgraderas till Euro 6 för att kunna säljas i EU. Det finns bara en verkstad i EU som gör detta och därför måste de först fraktas dit och därefter en gång till till Sverige. Kunde de gå direkt till Sverige och registreras med befintlig motor, så skulle de kosta ca 35.000 kr mindre.
Sedan ska man ha klart för sig att priset för en bil är inte bara inköpskostnad. Service och underhåll på denna bil kan den händige göra själv till en spottstyvel eller så kan man serva den för kring halva priset på verkstad. Även försäkring är förhållandevis billig.
Och livslängden är betydligt bättre än moderna bilar, mer som förr i tiden. Kommer rulla vidare långt efter att nästan alla nya bilar från vår samtid skrotats.
Apropå UAZ så har de även moderna modeller.
www.uaz.se
Det är inte samma bil sedan 1965. Karossen är lika, men motorn är hyfsat modern (Euro 4), växellåda och bromsar är av senare snitt och den har även fått servo och lite annat som man förväntar sig av en modern bil. Design på bladfjädring och alxar har också förfinats under åren. Den är faktiskt helt OK att köra faktiskt.
Krocksäkerheten är väl dock något som det finns fog kring folks oro för. Förvisso en extremt bastant byggd massiv bil på kraftig ram som lär göra smulor av de flesta andra bilar vid en krock. Men vid singelolyckor eller om man krockar med en lastbil är det väl kanske inte en optimal konstruktion. Används bilen i den miljö som avsett lär dock antalet trafikolyckor bli få med dessa. Det är ingen bil man jobbpendlar Stockholm-Göteborg med.
Gissar att i alla fall framsätes-passagerarna och föraren blir tämligen mosade även vid en krock med en normal personbil.
Skulle säkert få 0 - - - av Euro Ncap.
Vad grundar du det antagandet på? Den är byggd på kraftig ram med en kollisionspunkt långt ovanför vanliga bilars. Det betyder att kraftiga grova balkar i ramen trycker in tunn plåt på den vanliga bilen vid kollision.
Har man inga krockkuddar i bilen = 0 stjärnor av Euro Ncap. Eller har den krockkuddar?
Delar av karossen skall absorbera krockvåldet - tveksamt via en "kraftig ram".
Nej, det är det nog ytterst få militära terrängfordon som har. :D
Tankefelet är väl att många här verkar jämföra det med en folkabuss eller liknande. Det är inte en bil som är ämnad för vanlig körning. Det är en terrängbil. De flesta som köper den hottar upp den med en massa tillbehör så att den ser ut så här:
https://www.jaktfordon.se/1_6_bukhanka/
Om du hade sett denna bilden istället för den på Blocket, så hade du aldrig tänkt "Undrar om den har airbag?", eller hur? ;)
Jag är ingen expert på krocksäkerhet på något sätt, jag vet bara att stora SUV:ar är livsfarliga att krocka med för vanliga bilar eftersom dessa ofta är byggda på ram och har kollsionspunkten högre upp så att biltillverkarnas idé om hur kollisionsenergin ska absorberas sätts ur spel.
Alla bilar från UAZ är tunga och massiva och det finns viss logik i att en liten lätt bil tar betydligt mer skada än en stor tung bil med kraftig ram vid kollision. Däremot är den säkert rent usel vid singelolyckor eller om man krockar med andra större fordon. Ingen har påstått att Bukhanka är en bil man köper om man prioriterar trafiksäkerheten som ett av sina största köpargument.
Christofer Johnsson.
Man köper en rysk bil till att vara en ren arbetshäst eller bara så på kul eller gärna både och.
Men priset! Jag kan hellre köpa en valfri Dacia en betydligt modernare bil! Det är så som folk resonerar men lycka till!
Jo innan nu det kommer att UAZ tillverkar även dagens modeller (snygga faktiskt), men att jag törs inte veta vad man här får betala för dem!
Man kan inte ta för ryskt som för de märken som här är etablerade utan ska man sälja ryskt här så får man gå den långa vägen och börja i botten.
Hade hellre köpt en Volvo Tgb 11 eller 13 och sparat 100.000:-
Komforten lär ju vara ungefär densamma... :-)
Det finns rätt mycket nischmarknader som man själv inte tänker på om man inte själv tillhör eller känner folk inom den kundkategorin.
Jag kör själv en UAZ Patriot kan tilläggas. Körde tidigare Toyota Landcruiser och är helnöjd. 75% av komforten till 1/3 av priset.
Jag tror folk är rätt misstänksamma mot öst-märken eftersom de har en historia av usla bilar. Men tiderna förändras. 15 år sedan skulle vi skrattat åt att köpa en rumänsk bil som Dacia. Idag är det inget konstigt alls. Bilarna är kanske inget vidare, men de är prisvärda. Nu har Lada till slut lyckats fixa ihop 2 st modeller som är helt OK (Vesta och X-Ray) och UAZ fick för första gången 2016 nya modeller som är konkurrenskraftiga och bekväma nog för västmarknaden. Men samtidigt så har både Lada och UAZ kvar gamla trotjänare vid sidan av de nya modellerna eftersom det finns en marknad även för dessa.
Jaha, så Christofer Johnsson är vd på UAZ Norden AB: http://www.allabolag.se/5590772082/uaz-norden-ab
Det hade varit förnämligt om du hade upplyst om detta. F.ö. är väl reklamen som skrivs i #24 inte tillåten här på hemsidan?
Ja, att Christofer är inblandad i försäljningsorganisationen för detta märke har väl framgått rätt klart av hans tidigare inlägg tycker jag.
Det är väl ganska uppenbart av mina poster att jag besitter specialkunskaper om importen och motorerna som man sannolikt bara kan ha om man är inblandad. Jag skriver ju till skillnad från alla andra här i eget namn (det hade annars varit enkelt att registrera anonym profil), så jag tycker inte att det är påkallat att jag måste skriva "hej jag är VD". Jag är i första hand etablerad rockmusiker till yrket och det är i egenskap av brukare av bilarna (äger flera stycken privat) som jag hamnade i att börja importera dem. :)
Reklam är väl att ta i? Rätt allmänt konstaterande att de numera är konkurrenskraftiga nog för västmarknaden. Dessutom konstaterar jag ju samma sak för vår närmaste konkurrent Lada och att den har sämre komfort än konkurrenten Toyota. Eftersom ingen annan har några egna erfarenheter av bilarna, så blir det märkligt om jag som har det inte kan uttala mig. Men du har ändå helt klart en viktig poäng, jag bör tänka mig för hur man uttrycker sig när man har egna intressen i bolaget, så att det inte uppfattas på fel sätt. Så jag tar till mig av kritiken och korrigerar inlägget lite.
Min egen erfarenhet som brukare av UAZ Patriot är hittills väldigt goda.
Du har dock helt rätt i att det knappast är lätt att introducera nya bilmärken. Men samtidigt är det egen egen nisch och ganska specifika kunder (likt jag själv som har 4 km dålig grusväg att köra varje dag) som eftersöker den typen av bilar, vilket både innebär att det är en begränsad marknad, men också att det är en lite mer intresserad kundkategori som är lättare att sälja till än när mainstreamtillverkarna ska få Kreti och Pleti att välja mellan 5-6 i stort sett identiska bilar från olika tillverkare.
-----------------
Inlägget har uppdaterats.
Tack, det var ett utmärkt tillrättaläggande.
Dessa bilar är ju utan tvekan makalöst bra i terräng och ska man enbart ha dem till skogen och vill mecka själv med en gammal trotjänare så är det ju klockrent. Har själv varit riktigt sugen på en "valp" och kommer sannolikt att äga en någon dag (om jag inte skaffar någon brutal rysk motsvarighet istället, är ju lite svag för ryska militärens bilar). :)
Bukhankan är dock lite annorlunda i och med att den kan köra 115 km/h istället för 70 km/h, vilket gör att det blir lite roligare om man bor i ett samhälle och ska ta bilen via allmänna vägar ut till jakten eller vad man nu behöver ett terrängfordon till. Dessutom är det (tro det eller ej) faktiskt stor skillnad i komfort med fjädring som påminner mer om en civil bil, riktig servo och en modern växellåda.
Annars så är det väl svårt att jämföra en ny bil med nybilsgaranti som kan servas på verkstäder med mestadels standardiserade reservdelar med ett gammalt militärt fordon som slutade tillverkas för 38 år sedan. Alla som vill ha en sådan bil har inte den tid/engagemang/kunskap som krävs för att underhålla en veteranbil. Och det är lite där som Bukhankan fyller ett behov för vissa målgrupper tror jag. En gammal oförstörbar trotjänare och ny på samma gång. Det var i alla fall av den anledningen som jag köpte en UAZ Hunter, vilket blev startskottet för min passion för bilarna.
nej nu får jag säga nåt efter 22 år med range rover kör jag nu uaz buhanka jag har 4 km till postlåda 11 km till asfalt
har på 8 mån kört 1000mil med uaz ja inte är det rrc men bättra värme mer plats inte bättra komfort men mycket
roliga att körer "säkerhet"min kompis sa Vad ska du göra om du krocka jag om jag kör min hoj är der ingen som
fråga men vissa har synspunktar på min uaz en annan så så jävlig ball ja han kör trans am 1974 året om
vil man har kul kör vad man vil annars köp en toyota
Krasst sett borde ju faktiskt några av dessa modeller tilltala dem som avskyr dagens bilar som är späckade med teknik och datorer.
En bil som går att laga med slägga och spett torde alltså locka en relativt stor kundgrupp, det gäller bara att nå ut till dem.
Helt klart är det så. De som gillar bilar från förr där den händige kunde fixa allt själv är helt klart en kundgrupp för i alla fall Bukhanka och Hunter. Även premium-modellerna går ju att skruva med själv om man bortser från allt lull-lull. Är man ett litet företag som börjar från scratch så är det svårt att nå ut rent allmänt, men vissa av modellerna är ju visuellt annorlunda, så genom att sälja dem så hittar man fler kunder i och med att de som körs väcker intresse.
I Ryssland så säger man om Hunter-modellen (som i sin tur bygger på klassikern UAZ 469) att "den är tålig som en pansarvagn och går att laga med en hammare"*. Sant är i alla fall att man kan skruva isär hela bilen med en skiftnyckel och en stjärnmejsel. I enighet med militärt tänkande är allt är bultat och ihopskruvat lättåtkomligt och synligt. Förstås ett starkt köpargument för just de som har intressen för sådant. Det som lockade mig däremot var tvärtom tanken på en bil som jag INTE skulle behöva fixa en massa med. Dels enligt principen "det som inte finns kan inte gå sönder" och dels dess robusta militära konstruktion.
Bifogar bild på när jag var i Moskva och (som privatperson) precis köpt min Victory Edition Hunter.
* Om man googlar "Hunter crash test" kan man hitta en gammal UAZ reklamfilm som de gjorde i samband med lanseringen för över 10 år sedan, vilken på ett humoristiskt sätt spinner lite på detta tema.
Hade det varit dags att byta bil hade jag absolut tittat på denna! Bor på landet med modern väghållning så att jodå...
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.