Frågan är väl när den dyker upp och vad prisbilden blir. Och om den har dragkapacitet vilket t ex kommande Prius kommer att ha. Tycker ändå att det är lite Prius-vibbar - i alla fall över bakpartiet.
Som en korsning mellan Prius och en Mondeo halvkombi. Det kan bli en ordentlig succé för Hyundai om de prissätter det rätt!
Tycker att de har tagit sig lite vatten över huvudet med prissättningen av nya Tuscon - visst det känns bra - men priset för en välutrustad modell ligger för högt.
Jo - Hyundai i Sverige (i vart fall) har nog gått lite väl snabbt fram när det gäller att sätta relativt höga priser på de nya/uppdaterade modellerna så frågan är om det är rätt taktik...
Ja skulle man bara gå efter utseendet och mätarplaceringen skulle den ju vinna skyhögt över Prius, men Prius har ju, trots sitt obehagliga yttre och inre, ändå visat stor tillförlitlighet och där är ju faktiskt Ioniq ett oskrivet kort.
Men som jag sagt många gånger, man ska vara tacksam över alla de som vågar ta risken att köpa första årsmodellen och vara med om den slutliga utprovningen.
Uppdaterat: 2016-01-20 22:25
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
Prius tillverkas inte heller i Japan längre (de som kommer hit) så det är nog ingen skillnad på tillförlitlighet.
Prius låg i topp förr men sedan de Europatillverkade kommit hit har den dalat i listorna,
Uppdaterat: 2016-01-20 22:30
Gäst (ej verifierad)
junkers, tror drivlinan HSD är rock solid oavsett var bilen sätts ihop och det är viktigast.
Sen vet jag inte om du mest köpt sprillans nya Toyotor och då kan jag förstå din kritik bättre.
Jag tycker Toyota funkar bäst att köpa begagnat, då behöver man inte bli lika irriterad på småfel och liknande.
Även lacken är väl tunn tycker jag men det kvittar lite för mig då bilen ändå inte är värd så mycket nu när min är 5 år gammal.
Tror inte Ioniq dödar Prius trots snyggare design. Prius har alltså ett starkt kort i drivlinan, det är det som främst är grejen med bilen för mig och den är unik.
Deeds, den var klart snygg men har drag av BMW x-serie bak och mycket Kia fram. Frågan om hur drivlina och tillförlitligheten blir är ju än så länge ett frågetecken. men helt klart godkänd design
Nu drar det ihop sig till premiär för denna intressanta Hyundai. Måste säga att jag imponeras av Hyundai angreppssätt med att lansera tre typer av drivlinor. Om priset blir rätt lär framgångsfaktorn bli hög!
http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20160224/hyundai-ioniq-forst-med-tre-olika-elektriska-drivlinor
Kommentarer
Den kommer döda Prius försäljning, kanske tom min nästa bil!
Frågan är väl när den dyker upp och vad prisbilden blir. Och om den har dragkapacitet vilket t ex kommande Prius kommer att ha. Tycker ändå att det är lite Prius-vibbar - i alla fall över bakpartiet.
Det blir mycket intressant att se hur de prissätter de olika versionerna.
Som en korsning mellan Prius och en Mondeo halvkombi. Det kan bli en ordentlig succé för Hyundai om de prissätter det rätt!
Tycker att de har tagit sig lite vatten över huvudet med prissättningen av nya Tuscon - visst det känns bra - men priset för en välutrustad modell ligger för högt.
Jo - Hyundai i Sverige (i vart fall) har nog gått lite väl snabbt fram när det gäller att sätta relativt höga priser på de nya/uppdaterade modellerna så frågan är om det är rätt taktik...
Tydligen så kommer den under 2016 till Sverige!
http://kampanj.aftonbladet.se/hyundai/modell/da-kommer-hybriden-ioniq-till-sverige
Helt klart en aspirant till nästa bil så jag blir att avvakta ;) *Skit! Hade ju bestämt mig för en Tucson...
Bara en sån sak som att den har hastighetsmätaren på rätt plats ger den ett klart plus gentemot Prius
Ja skulle man bara gå efter utseendet och mätarplaceringen skulle den ju vinna skyhögt över Prius, men Prius har ju, trots sitt obehagliga yttre och inre, ändå visat stor tillförlitlighet och där är ju faktiskt Ioniq ett oskrivet kort.
Men som jag sagt många gånger, man ska vara tacksam över alla de som vågar ta risken att köpa första årsmodellen och vara med om den slutliga utprovningen.
Prius tillverkas inte heller i Japan längre (de som kommer hit) så det är nog ingen skillnad på tillförlitlighet.
Prius låg i topp förr men sedan de Europatillverkade kommit hit har den dalat i listorna,
junkers, tror drivlinan HSD är rock solid oavsett var bilen sätts ihop och det är viktigast.
Sen vet jag inte om du mest köpt sprillans nya Toyotor och då kan jag förstå din kritik bättre.
Jag tycker Toyota funkar bäst att köpa begagnat, då behöver man inte bli lika irriterad på småfel och liknande.
Även lacken är väl tunn tycker jag men det kvittar lite för mig då bilen ändå inte är värd så mycket nu när min är 5 år gammal.
Tror inte Ioniq dödar Prius trots snyggare design. Prius har alltså ett starkt kort i drivlinan, det är det som främst är grejen med bilen för mig och den är unik.
Mvh
Deeds, den var klart snygg men har drag av BMW x-serie bak och mycket Kia fram. Frågan om hur drivlina och tillförlitligheten blir är ju än så länge ett frågetecken. men helt klart godkänd design
Nu drar det ihop sig till premiär för denna intressanta Hyundai. Måste säga att jag imponeras av Hyundai angreppssätt med att lansera tre typer av drivlinor. Om priset blir rätt lär framgångsfaktorn bli hög!
http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20160224/hyundai-ioniq-forst-med-tre-olika-elektriska-drivlinor
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.