Nej, Blitz aktar de nog sig för, det var ju sävliga lastbilar från 1930-1974. Jag körde en själv som var från mitten av 60- talet, ganska bekväm, men som sagt, sävlig.
Uppdaterat: 2016-01-07 17:26
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
Inte så stor betydelse hur långt elbilen kommer då den fortfarande fungerar bäst som andrabil för en familj. Långresor som från Stockholm till Norrköping och tillbaka kräver planerande, laddande för att klaras av och förhoppningsvis inga upptagna eller trasiga laddställen efter vägen.
Kommentarer
Ja vad GM påstår har jag lärt mig att inte tro på.
Men visst kan det vara kul med mindre elbilar, men de finns ju redan, e-Up är ju bara ett exempel.
Det ska dock bli intressant att se om Bolt kommer i Opelutförande.
Opel Ohm? ;-)
Jag vidhåller att en elbil från Opel måste heta Blitz. Det skulle vara en bra version av Bolt.
Vi får väl se vad den verkligen presterar när den kommer och om de tillverkar fler än de måste.
Nej, Blitz aktar de nog sig för, det var ju sävliga lastbilar från 1930-1974. Jag körde en själv som var från mitten av 60- talet, ganska bekväm, men som sagt, sävlig.
Mer om Bolt och 200 häst låter riktigt trevligt
http://teknikensvarld.se/chevrolet-bolt-ev-med-32-mils-rackvidd-pa-el-243049/
Inte så stor betydelse hur långt elbilen kommer då den fortfarande fungerar bäst som andrabil för en familj. Långresor som från Stockholm till Norrköping och tillbaka kräver planerande, laddande för att klaras av och förhoppningsvis inga upptagna eller trasiga laddställen efter vägen.
Om det funnes en laddstandard vore det nog inte något större problem med de få elbilar som nu är i trafik.
Då skulle nog även långfärder kunna klaras av.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.