Jag tror helt klart att det är enormt mycket körglädje i en GT-R Tråden handlar ju faktiskt om det. Körglädje.
Uppdaterat: 2016-02-22 22:48
Gäst (ej verifierad)
Inte så farligt tung och den finns i bantade utföranden.
Den är faktiskt förvånansvärt snabb även på bana, sen beror det också lite på hur banan är utförd också.
För den som inte vet finns många varianter av banor, rekommenderar att man läser på lite där...
Extra snabb i Nismo-utförandet
"Nissan har lyckats gasa runt nya GT-R Nismo legendariska Nürburgring i Tyskland på under 7 minuter och nio sekunder. Det betyder att Nissans nya flaggskepp är världens snabbaste serieproducerade bil. "
"At 1720kg (just 20kg lighter than the standard GTR) the Nismo isn’t light, but it maintains agility, resists body movement, and remains extremely stable even during high-speed direction changes. The lack of movement in the body in turn gives you a real understanding of the tyres, and in turn allows you to judge the moment from grip to slip with ease."
Skulle tro att nån är överbevisad nu...
Uppdaterat: 2016-02-22 22:49
Gäst (ej verifierad)
Tråden handlar inte om att provocera bråk utan om att lyfta lite om körglädje, att tala om en speciell kul bil och ja, att överbevisa för någon att Nissan faktiskt ÄR en sportbil och är grymt snabb trots något högre vikt. Jag tycker detta framgår tydligt nu.
Nissan GT-R brukar hyllas som den roligaste "supersportbilen" man kan köpa. Alltså mest bang for the buck.
Uppdaterat: 2016-02-22 22:53
Gäst (ej verifierad)
Mer bevis för hur otroligt fint den funkar på banan, Top Gears test med Jeremy Clarkson från 2009.
Måste inte alla bilar ha bra däck för att prestera på bana?
Uppdaterat: 2016-02-22 23:04
Gäst (ej verifierad)
Vill bara säga att för den som tvivlar på Jeremy Clarkson så kör The Stig bilen runt Top Gears testbana (mycket kurvor) på 1,19 i slutet av klippet jag la in i förra inlägget.
Nu tycker jag faktiskt "MVH AL" får lägga 10 minuter av sitt liv och TITTA på hela klippet jag länkade till, innan fler kommentarer...
Men en F1 bil gör även slarvsylta av det mesta som framförs på bana. Innebär det att det är den enda bilen som kan kallas för banbil? Bilarna i stcc då? Rallycrossbilar?
En GT-R presterar troligtvis mycket bra på bana. Inte lika bra som en cart eller en F1 men säkerligen mycket bra jämfört med andra bilar. De flesta som kör bana har dessutom bra däck. Det är liksom en förutsättning.
Fast jämfört med en Prius är nog en Nissan GT-R otroligt körglad...:)
Fast skulle jag själv lägga lite pengar på nåt körglatt så blev det nog nån mindre bil - typ Fiesta ST eller nån av alla GTI-varianter i Golfklassen. Visst är GT-R snabbare men det är inte säkert att den är körgladare än dessa små GTI-bilar. Körglädje är ju inte bara många hästkrafter.
Ok.. Så slutsatsen är alltså. En GT-R gör sig bäst på vägen. MEN.. den gör inte bort sig på bana om man ställer den mot andra bilar? Det kan vi vara överens om. Och sen är diskussionen slut ;-)
Uppdaterat: 2016-02-22 23:24
Gäst (ej verifierad)
Fascinerande att MVH AL inte orkar titta på ett 10 minuters klipp...
Där förklaras bland annat varför Nissan GT-R just är grym på att ta kurvor och beviset kommer just i slutet av programmet, den presterar otroligt bra på bana!
Flera i min bekantskapskrets roar sig med att köra på bana med gatbilar och jag själv har också ägnat mig en del åt det nöjet. Där kan man konstatera att vissa bilar är snabba ett varv runt banan medan andra kan upprepa bedriften ett varv till...och ett till...och ett till... För egen del tycker jag det är roligare ju fler varv man kan köra utan att behöva ge sig ut på avsvalning på kringliggande vägar.
Smart konstaterade i marknadsföringen av Roadstermodellen att körglädje inte mäts med klocka och jag vill nog hålla med om det. Den körgladaste bil jag kört var en Westfield Eleven (ej att blanda ihop med en Seven...) med storleksordningen 65 hk. http://westfield-sportscars.co.uk/showroom-brochures/westfield-xi-kits/ Här är det närheten till omgivningen och att varje del av körningen kommer till en helt ofiltrerat som ger en ett extremt brett leende.
Deeds; Jag föreslår att du stänger hela denna tråden. Den fyller precis samma syfte som ts ägnade sig åt i tråden om Audis nya Fabia. Det handlar om att provocera igång bråk och har inget med bildiskussion att göra.
Ja faktum är att även Vidstige borde få sitt konto spärrat i en vecka, av just detta skäl. Mönstret är nämligen alltid identiskt där denna provokatör figurerar. En riktig liten Lill-Uno alltså;-).
MVH AL
Det är konstigt att det alltid är OK att rekommendera att andra ska stängas av, medan samma person som säger detta alltid hävdar sin egen rätt att få uttrycka sina provokationer.
Ingen här har väl sagt att GT-R skulle mäta sig med en bil byggd för bana? (förutom AL) Det som sagts är att den hävdar sig bra mot andra gatbilar.
Uppdaterat: 2016-02-23 08:43
Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...
Gäst (ej verifierad)
MVH AL skrev:
Nu har jag inte haft tid eller ork att titta på hela programmet som Vidstige hänvisar till.
MVH AL
Klippet är på 10 minuter, du satt här och tjabbade i timmar igår. Om du inte ser klippet så går det inte att diskutera och du har egentligen ingen koll på bilen. Du vet inte vad du snackar om helt enkelt.
Sen är det rätt komiskt att du menar att bara F1 funkar på banan. Nej, rätt tragiskt faktiskt. Men det visar att du inte har koll alls.
Det finns ju faktiskt banracing som inte sker med en F1-bil eller en cart.
STCC exempelvis, eller Carrera Cup. Jag tycker att det är intressant att se hur en serieproducerad bil tacklar bana. Top Gears testlista, där de testar alla bilar de har med i programmet på en specific bana, är både informativ, intressant och humoristisk. Speciellt eftersom det är en professionell banförare som framför bilarna.
Det finns nog en anledning till att ringen är så populär. Folk gillar att rasta sina bilar på bana.
Tja, jag håller med om att körglädje inte är mätbart i hästkrafter och sekunder....
Det går utmärkt att köra bana med produktionsbilar, det är tom kul att köra en fläskig sedan runt lilla, tighta ring knutstorp, som närmast är en nordschleife i miniatyr..
Har provat, audi s4, s2, porsche 993 och boxster, vid ett vipkundsevent en gång i tiden....
Vi som jobbade fick prova när kunderna åt snittar.
Alla kul på sitt sätt.....
Den roligaste för mig på den lilla banan var....boxster......
Inte vrålsnabb, men hanterlig för mig, en hyfsad normalförare med tävlingserfarenhet från grusgropar......
Jag kunde piska skiten ur den utan att den blev övermäktig.
På Anderstorp tex hade den nog varit klen, där hade 993 eller s2 varit fina...
Glöm inte heller att tidigare snabbaste produktionsbilen runt nordschleife var "ringentaxi"
Bmw m5, bara för att förarna hade måååånga varv, på banan, i den bilen, det var deras jobb....
Att ställa gatbilar mot f1 är ju bara dumt, visst går det att köra gatbilar på bana, det är ju asfalt, och man kan testa den fullt ut, så mycket ens mod och skicklighet tillåter, något som inte är möjligt på landsväg med en sån bil.......
Jag fick en kick av körglädje när jag fick köra ferrari 390 spyder på min 50-årsdag....på landsväg.
Långt från den snabbaste, får pisk av nissan, men ferrari smäller högre för mig.......
Vilken som är snabbast för normalföraren är en annan femma, den här kanske skrämmer skiten ur en.......
Absolut Deeds: Jag har inga problem med det heller. Jag tycker också att det kan vara kul att åka runt ibland.
Men låt det då stanna där, istället för att kalla en gatbil för banbil. De är och förblir varandras motsatser. Av alla de skäl som jag pekat på.
Det är också därför som en STCC-bil skiljer sig åt gentemot en Nissan GT-R. Man bantar, man sätter dit en störtbur, man ser till att motor och bromsar får kylning och man ändrar på däcken..
MVH AL
Point taken!
Att kalla en gatbil för banbil blir fel. Men att säga att en gatbil kan prestera bra på bana är en annan sak.
Det är väj just det GT-R inte gör, om jag fattat rätt är GT-R lika snäll som en Micra om man glider runt normalt.
Mins orden som skrevs när GT-R kom och testades mot Porsche, det var turbo el GT2. Det var inga större skillnader i prestanda el tider, utan det var körbarheten som skilde .
"GT-R kan farmor åka till affären med, Porschen törs hom inte ens sätta sig i"
Uppdaterat: 2016-02-23 10:08
Gäst (ej verifierad)
MVH AL skrev:
Behövs inte Vidstige: Klippet är bara propaganda. Men visst kan det vara kul som sådan - för er som vill drömma att ni köpt en banbil (byggd för gatan).
Märkligt att märkesfanatismen kan få folk att reagera så infantilt och ologiskt. Klistrar man dit ett Nissan-märke så gäller inte fysikens lagar lägre:-)
MVH AL
Inte direkt nån märkesentusiast för Nissan om du menar det men dom visar att man kan bygga körglada bilar, som är sportig, det är en sportbil, som är mycket snabb på bana om du jämför med andra gatbilar. Och det är kul att köra bana med såna här bilar, dom är gjorda också för det även om det förtås alltid är en kompriss med en bil som även är gjord för allmän trafik med allt vad det innebär.
Du hävade dock att problemt var att den är för tung, och resonemanget handlade just jämförelsevis med andra gatubilar.
Att du sen är mästare på att vrida bort vad frågan handlade om från början är en annan sak, är man besserwisser och aldrig kan ha fel så är man. Du är nog den värsta besserwisser jag stött på, och du har inte täckning för vad du snackar om.
Jag skulle inte ha några problem att byta ut min Porsche mot en Nissan GT-R. Eftersom vikten betyder precis allt för MVH AL föreslår jag att hen kollar på Catherham, Zenos Z10 eller Lotus Elise istället. Dessa är betydligt lättare, men vissa nackdelar kan ju finnas också.
Så underbart underhållande när AL måste lägga ner all sin tid på att framhävda att en cart är snabbare. Men nu har jag loggat in, då slipper jag hens många gånger meningslösa inlägg.
Japanska sportvagnar brukar vara körbara i allra högsta grad, det är nog det som gör denna snabb...
Har varken läst om den eller sett videon, nissan som namn ger mig inget intresse....
Jag uttalade mig rent generellt.....tyckte jämförelserna haltade lite.
Att jämföra banor är lite samma sak, där beror det på vem som kör mer än materialet, hur fort det kan gå.
Denna var ju snabbast runt nurburgring, tar det som att man menar nordschleife, och där betyder föraren mer.
Snabbaste hoj runt var i många år honda vfr750r, från åttiotalet.....
Det var föraren, inte hojen som satte den tiden, för den hojen var frånkörd i början på nittiotalet.
Erfarna raceförare kunde inte trimma helmut dähnes tid på åtskilliga år, ens på yamaha r1.......
För att den banan är svår, tar åratal att lära sig...
The stig kör sin banstump gång på gång, så visst är top gear ett bra jämförelsematerial.
Dessutom är han tillräckligt erfaren för att ta ut allt ur alla bilar.....van att köra på f1-däck....
Enda sättet att jämföra, samma bil, samma förare, samma bana.....och the stig har ju några stycken varit genom åren.....
Påminner mig lite om när jag tog min racinglicens, den huserade på banan Sviestad norr om Linköping, en bana som jag nött hundratals varv runt men min dåvarande BMW 325 E30.
En kille på kursen visade direkt att vi andra inte riktigt var i nivå med honom, dom flesta hade bara en helt vanlig bil med sig, man behöver inget annat för att ta licens, han hade en Viper.
Vi delades in i 2 grupper när vi skulle köra, han hamnade i samma grupp som mig, och sa " Jag ställer mig först så ni inte är i vägen"
Vi släpptes iväg med ganska bra avstånd, trots det smet jag förbi honom i en kurva innan vi ens kört ett varv, så jag slapp ha honom i vägen. Bilen försvann som en raket på långa rakan, men när jag drog i 5an för att pressa det sista ur min bil före kurvan, började han bromsa, så när kurvan kom var jag förbi.
AL, var står eller säger någon i denna tråden att GT-R är en banbil? Det är en sportbil i (över)klass med många supersportbilar.
Att Nissan använder Nürburgring som marknadsföring har ju inget med en tävlingsbana att göra. Detta är en allmän väg, må vara en bråkig och svår en, som för all del används som tävlingsbana, men det går inte att jämföra mer en ordinär räcerbana.
Många framhåller att GT-R är prisvärd, men den kostar en halv förmögenhet att äga och underhålla.
Jag håller med, jag skulle inte heller välja en GT-R om jag var intresserad av att åka bana, då är valet en Cayman eller en Elise/Exige
Kommentarer
Äsch, nån kanske kan få roligt åt felstavningen, går ju inte att ändra (om nu inte nån moderator kan hjälpa).
Här i alla fall en bild från testet;
Jag ändrade så ditt stavfel är ett minne blott ;)
Tack Deeds, du är en ängel! :)
Bra tidning faktiskt men aningen dyr.
Nissan GT-R är nog en humla, den ska inte kunna flyga men gör det ändå!
Grymt snabb på bana också!
Nu räcker det! Snacka om trådens ämne.
Jag tror helt klart att det är enormt mycket körglädje i en GT-R Tråden handlar ju faktiskt om det. Körglädje.
Inte så farligt tung och den finns i bantade utföranden.
Den är faktiskt förvånansvärt snabb även på bana, sen beror det också lite på hur banan är utförd också.
För den som inte vet finns många varianter av banor, rekommenderar att man läser på lite där...
Extra snabb i Nismo-utförandet
"Nissan har lyckats gasa runt nya GT-R Nismo legendariska Nürburgring i Tyskland på under 7 minuter och nio sekunder. Det betyder att Nissans nya flaggskepp är världens snabbaste serieproducerade bil. "
http://www.expressen.se/motor/nissan-gt-r-nismo-ar-varst-pa-nurburgring/
Lite om vikten
http://www.evo.co.uk/nissan/gtr/7305/nissan-gt-r-nismo-review-price-specs-and-0-60-time
"At 1720kg (just 20kg lighter than the standard GTR) the Nismo isn’t light, but it maintains agility, resists body movement, and remains extremely stable even during high-speed direction changes. The lack of movement in the body in turn gives you a real understanding of the tyres, and in turn allows you to judge the moment from grip to slip with ease."
Skulle tro att nån är överbevisad nu...
Tråden handlar inte om att provocera bråk utan om att lyfta lite om körglädje, att tala om en speciell kul bil och ja, att överbevisa för någon att Nissan faktiskt ÄR en sportbil och är grymt snabb trots något högre vikt. Jag tycker detta framgår tydligt nu.
Nissan GT-R brukar hyllas som den roligaste "supersportbilen" man kan köpa. Alltså mest bang for the buck.
Mer bevis för hur otroligt fint den funkar på banan, Top Gears test med Jeremy Clarkson från 2009.
Jo bromsarna är grymma också.
https://www.youtube.com/watch?v=YXFSVoVqhYw
Kul för dig att du tycker det! Det finns ju uppenbarligen en marknad för hyr-gokart
Körglädje! Körglädje.
Bana eller ej. Körglädje lär det va i den.
Måste inte alla bilar ha bra däck för att prestera på bana?
Vill bara säga att för den som tvivlar på Jeremy Clarkson så kör The Stig bilen runt Top Gears testbana (mycket kurvor) på 1,19 i slutet av klippet jag la in i förra inlägget.
Nu tycker jag faktiskt "MVH AL" får lägga 10 minuter av sitt liv och TITTA på hela klippet jag länkade till, innan fler kommentarer...
Jämförelsen med en cart tycker jag är haltande. Kan ju använda en bil åtminstone. De kör ju också på bana
"MVH AL", KOLLA PÅ KLIPPET från TOP GEAR, 10 min av ditt liv.
På slutet ser du vilka bilar den slår.
Sen kan du snacka.
Men en F1 bil gör även slarvsylta av det mesta som framförs på bana. Innebär det att det är den enda bilen som kan kallas för banbil? Bilarna i stcc då? Rallycrossbilar?
En GT-R presterar troligtvis mycket bra på bana. Inte lika bra som en cart eller en F1 men säkerligen mycket bra jämfört med andra bilar. De flesta som kör bana har dessutom bra däck. Det är liksom en förutsättning.
Fast jämfört med en Prius är nog en Nissan GT-R otroligt körglad...:)
Fast skulle jag själv lägga lite pengar på nåt körglatt så blev det nog nån mindre bil - typ Fiesta ST eller nån av alla GTI-varianter i Golfklassen. Visst är GT-R snabbare men det är inte säkert att den är körgladare än dessa små GTI-bilar. Körglädje är ju inte bara många hästkrafter.
Absolut! En ettrig ST skulle va fräckt!
Ok.. Så slutsatsen är alltså. En GT-R gör sig bäst på vägen. MEN.. den gör inte bort sig på bana om man ställer den mot andra bilar? Det kan vi vara överens om. Och sen är diskussionen slut ;-)
Fascinerande att MVH AL inte orkar titta på ett 10 minuters klipp...
Där förklaras bland annat varför Nissan GT-R just är grym på att ta kurvor och beviset kommer just i slutet av programmet, den presterar otroligt bra på bana!
Jag hade gärna testat en på ringen, eller laguna seca!
Hopp i säng nu så fortsätter vi att plaska i dammen imorgon! ;-)
Flera i min bekantskapskrets roar sig med att köra på bana med gatbilar och jag själv har också ägnat mig en del åt det nöjet. Där kan man konstatera att vissa bilar är snabba ett varv runt banan medan andra kan upprepa bedriften ett varv till...och ett till...och ett till... För egen del tycker jag det är roligare ju fler varv man kan köra utan att behöva ge sig ut på avsvalning på kringliggande vägar.
Smart konstaterade i marknadsföringen av Roadstermodellen att körglädje inte mäts med klocka och jag vill nog hålla med om det. Den körgladaste bil jag kört var en Westfield Eleven (ej att blanda ihop med en Seven...) med storleksordningen 65 hk. http://westfield-sportscars.co.uk/showroom-brochures/westfield-xi-kits/ Här är det närheten till omgivningen och att varje del av körningen kommer till en helt ofiltrerat som ger en ett extremt brett leende.
Det är konstigt att det alltid är OK att rekommendera att andra ska stängas av, medan samma person som säger detta alltid hävdar sin egen rätt att få uttrycka sina provokationer.
Ingen här har väl sagt att GT-R skulle mäta sig med en bil byggd för bana? (förutom AL) Det som sagts är att den hävdar sig bra mot andra gatbilar.
Klippet är på 10 minuter, du satt här och tjabbade i timmar igår. Om du inte ser klippet så går det inte att diskutera och du har egentligen ingen koll på bilen. Du vet inte vad du snackar om helt enkelt.
Sen är det rätt komiskt att du menar att bara F1 funkar på banan. Nej, rätt tragiskt faktiskt. Men det visar att du inte har koll alls.
Se hela klippet!
Det finns ju faktiskt banracing som inte sker med en F1-bil eller en cart.
STCC exempelvis, eller Carrera Cup. Jag tycker att det är intressant att se hur en serieproducerad bil tacklar bana. Top Gears testlista, där de testar alla bilar de har med i programmet på en specific bana, är både informativ, intressant och humoristisk. Speciellt eftersom det är en professionell banförare som framför bilarna.
Det finns nog en anledning till att ringen är så populär. Folk gillar att rasta sina bilar på bana.
Tja, jag håller med om att körglädje inte är mätbart i hästkrafter och sekunder....
Det går utmärkt att köra bana med produktionsbilar, det är tom kul att köra en fläskig sedan runt lilla, tighta ring knutstorp, som närmast är en nordschleife i miniatyr..
Har provat, audi s4, s2, porsche 993 och boxster, vid ett vipkundsevent en gång i tiden....
Vi som jobbade fick prova när kunderna åt snittar.
Alla kul på sitt sätt.....
Den roligaste för mig på den lilla banan var....boxster......
Inte vrålsnabb, men hanterlig för mig, en hyfsad normalförare med tävlingserfarenhet från grusgropar......
Jag kunde piska skiten ur den utan att den blev övermäktig.
På Anderstorp tex hade den nog varit klen, där hade 993 eller s2 varit fina...
Glöm inte heller att tidigare snabbaste produktionsbilen runt nordschleife var "ringentaxi"
Bmw m5, bara för att förarna hade måååånga varv, på banan, i den bilen, det var deras jobb....
Att ställa gatbilar mot f1 är ju bara dumt, visst går det att köra gatbilar på bana, det är ju asfalt, och man kan testa den fullt ut, så mycket ens mod och skicklighet tillåter, något som inte är möjligt på landsväg med en sån bil.......
Jag fick en kick av körglädje när jag fick köra ferrari 390 spyder på min 50-årsdag....på landsväg.
Långt från den snabbaste, får pisk av nissan, men ferrari smäller högre för mig.......
Vilken som är snabbast för normalföraren är en annan femma, den här kanske skrämmer skiten ur en.......
Point taken!
Att kalla en gatbil för banbil blir fel. Men att säga att en gatbil kan prestera bra på bana är en annan sak.
"Kanske skrämmer skiten ur en" skriver Ducce.
Det är väj just det GT-R inte gör, om jag fattat rätt är GT-R lika snäll som en Micra om man glider runt normalt.
Mins orden som skrevs när GT-R kom och testades mot Porsche, det var turbo el GT2. Det var inga större skillnader i prestanda el tider, utan det var körbarheten som skilde .
"GT-R kan farmor åka till affären med, Porschen törs hom inte ens sätta sig i"
Inte direkt nån märkesentusiast för Nissan om du menar det men dom visar att man kan bygga körglada bilar, som är sportig, det är en sportbil, som är mycket snabb på bana om du jämför med andra gatbilar. Och det är kul att köra bana med såna här bilar, dom är gjorda också för det även om det förtås alltid är en kompriss med en bil som även är gjord för allmän trafik med allt vad det innebär.
Du hävade dock att problemt var att den är för tung, och resonemanget handlade just jämförelsevis med andra gatubilar.
Att du sen är mästare på att vrida bort vad frågan handlade om från början är en annan sak, är man besserwisser och aldrig kan ha fel så är man. Du är nog den värsta besserwisser jag stött på, och du har inte täckning för vad du snackar om.
Jovisst rikard, så kan det vara.
Japanska sportvagnar brukar vara körbara i allra högsta grad, det är nog det som gör denna snabb...
Har varken läst om den eller sett videon, nissan som namn ger mig inget intresse....
Jag uttalade mig rent generellt.....tyckte jämförelserna haltade lite.
Att jämföra banor är lite samma sak, där beror det på vem som kör mer än materialet, hur fort det kan gå.
Denna var ju snabbast runt nurburgring, tar det som att man menar nordschleife, och där betyder föraren mer.
Snabbaste hoj runt var i många år honda vfr750r, från åttiotalet.....
Det var föraren, inte hojen som satte den tiden, för den hojen var frånkörd i början på nittiotalet.
Erfarna raceförare kunde inte trimma helmut dähnes tid på åtskilliga år, ens på yamaha r1.......
För att den banan är svår, tar åratal att lära sig...
The stig kör sin banstump gång på gång, så visst är top gear ett bra jämförelsematerial.
Dessutom är han tillräckligt erfaren för att ta ut allt ur alla bilar.....van att köra på f1-däck....
Enda sättet att jämföra, samma bil, samma förare, samma bana.....och the stig har ju några stycken varit genom åren.....
Är förvånad att inte GT86/BZR eller Lotus Elise fanns med på listan! Det pratas ofta i tester hur roliga dessa är.
Och är det ägarna själva som fått rösta på hur körglad deras bil är eller hur har AMS kommit fram till detta?
Jag skulle inte ha några problem att byta ut min Porsche mot en Nissan GT-R. Eftersom vikten betyder precis allt för MVH AL föreslår jag att hen kollar på Catherham, Zenos Z10 eller Lotus Elise istället. Dessa är betydligt lättare, men vissa nackdelar kan ju finnas också.
Så underbart underhållande när AL måste lägga ner all sin tid på att framhävda att en cart är snabbare. Men nu har jag loggat in, då slipper jag hens många gånger meningslösa inlägg.
Påminner mig lite om när jag tog min racinglicens, den huserade på banan Sviestad norr om Linköping, en bana som jag nött hundratals varv runt men min dåvarande BMW 325 E30.
En kille på kursen visade direkt att vi andra inte riktigt var i nivå med honom, dom flesta hade bara en helt vanlig bil med sig, man behöver inget annat för att ta licens, han hade en Viper.
Vi delades in i 2 grupper när vi skulle köra, han hamnade i samma grupp som mig, och sa " Jag ställer mig först så ni inte är i vägen"
Vi släpptes iväg med ganska bra avstånd, trots det smet jag förbi honom i en kurva innan vi ens kört ett varv, så jag slapp ha honom i vägen. Bilen försvann som en raket på långa rakan, men när jag drog i 5an för att pressa det sista ur min bil före kurvan, började han bromsa, så när kurvan kom var jag förbi.
AL, var står eller säger någon i denna tråden att GT-R är en banbil? Det är en sportbil i (över)klass med många supersportbilar.
Att Nissan använder Nürburgring som marknadsföring har ju inget med en tävlingsbana att göra. Detta är en allmän väg, må vara en bråkig och svår en, som för all del används som tävlingsbana, men det går inte att jämföra mer en ordinär räcerbana.
Många framhåller att GT-R är prisvärd, men den kostar en halv förmögenhet att äga och underhålla.
Jag håller med, jag skulle inte heller välja en GT-R om jag var intresserad av att åka bana, då är valet en Cayman eller en Elise/Exige
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.