Ja vad ska man säga, någon succé lär det inte bli med månadskostnader på 15000:- för 125 mil.
https://www.nio.com/sv_SE/subscription/product
Ska inte gå att köpa i Sverige utan endast skyhöga prenumerationspriser.
Ja vad ska man säga, någon succé lär det inte bli med månadskostnader på 15000:- för 125 mil.
https://www.nio.com/sv_SE/subscription/product
Ska inte gå att köpa i Sverige utan endast skyhöga prenumerationspriser.
Kommentarer
Ja, leasingavgifter som börjar på 11.000 kr/mån för ett i Sverige nytt märke lär inte borga för nån försäljnings-succé.
Snarare nästan 15000:- för den billigare kommer först om 6-8 månader (ET5)
Synd på sådana intressanta bilar.
Visst, men "från 11.000 kr/mån" är nog tillräckligt högt för att avskräcka de flesta.
Sjuka priser. Men det betyder också att de inte tror på ett bra andrahandsvärde.
…. Eller bonus då den kommer kosta över 700pengar.
Privatleasingpriserna har gått upp i snabb takt under året jämfört med när jag i mars åkte runt och provkörde elbilar. Kan konstatera att priserna har gått upp med minst 1000-1500kr/mån.
Ta bara en Kia EV6, billigaste kostar nu 7300kr/mån, 36mån, 4500mil, inga vinterdäck i priset. Dyraste EV6 ca 9000kr/mån, inga vinterdäck.
Min XC40 Recharge Core beställd i mars, dragkrok, tonade rutor, 2000mil/år, inga vinterdäck samt försäkring kostar 5200kr/mån. Kanske inte ska jämföra rakt av med en Kia EV6 men ändå, skiljer bra bit över 2500kr/mån(med EV6 basbil, 1500mil, utan krok, exkl försäkring). Kanske blir dryga 3000kr/mån med tillbehören, ökat miltal och försäkring. Det är trots allt 36000kr/år, eller lite drygt 100.000kr på 36mån. Det håller på att bli riktigt dyrt att skaffa bil.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.