Hej
Alla synpunkter angående denna bil är välkomna!!!(både positiva och negativa )
Känns motorn trött (med automat)om man jämför med antal hk?måste den varvas mycket för att gå bra?
Problem?
Mvh njo415
Jag har en årsmodell 2012, den har jämfört med 2009 genomgått en mild facelift.
Motorn (K24) finns och har funnits i många Honda-modeller och är en av Hondas mest sålda. Den är i skottsäker och har mycket trevlig karaktär för den som gillar sugmotorer, dessutom har den kamkedja. Om du jämför den med en turbomotor så behöver den mer varv men det är ju mycket en smaksak. Pga vikt och 5-stegad "gammaldags" automat är det ju ingen racer men även om köregenskaperna är på topp så är det ju ingen bil man ligger och vässar med. Lådan växlar iaf mjukt och som sagt är det en väl beprövad och driftsäker drivlina. Förbrukning för mig brukar ligga på ca 0.7 vid långkörning och 0.8-0.85 vid blandad körning (Stockholmstrafik)
Några generella fel eller problem finns inte utan det brukar bara vara att serva och byta slitdelar.
Nackdelen är i första hand bagageutrymmet som är minst i klassen. Det brukar klagas på Hondas rostskydd men jag har aldrig sett någon rostig Accord från den generationen eller hört om några större problem.
F.ö. är det en mycket trevlig bil som är väldigt omtyckt av de flesta ägare. Sök gärna på de begagnattester som finns tillgängliga online hos olika tidningar, det kan vara värt några tior i samband med ett bilköp.
Tråden passar f.ö. bäst under köpråd och kanske kan flyttas dit om forumet modereras.
Kommentarer
Jag har en årsmodell 2012, den har jämfört med 2009 genomgått en mild facelift.
Motorn (K24) finns och har funnits i många Honda-modeller och är en av Hondas mest sålda. Den är i skottsäker och har mycket trevlig karaktär för den som gillar sugmotorer, dessutom har den kamkedja. Om du jämför den med en turbomotor så behöver den mer varv men det är ju mycket en smaksak. Pga vikt och 5-stegad "gammaldags" automat är det ju ingen racer men även om köregenskaperna är på topp så är det ju ingen bil man ligger och vässar med. Lådan växlar iaf mjukt och som sagt är det en väl beprövad och driftsäker drivlina. Förbrukning för mig brukar ligga på ca 0.7 vid långkörning och 0.8-0.85 vid blandad körning (Stockholmstrafik)
Några generella fel eller problem finns inte utan det brukar bara vara att serva och byta slitdelar.
Nackdelen är i första hand bagageutrymmet som är minst i klassen. Det brukar klagas på Hondas rostskydd men jag har aldrig sett någon rostig Accord från den generationen eller hört om några större problem.
F.ö. är det en mycket trevlig bil som är väldigt omtyckt av de flesta ägare. Sök gärna på de begagnattester som finns tillgängliga online hos olika tidningar, det kan vara värt några tior i samband med ett bilköp.
Tråden passar f.ö. bäst under köpråd och kanske kan flyttas dit om forumet modereras.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.