Jag föredrar coupe före cabriolet. Grattis till en fin bil. Jag hade nöjt mig med den fyrcylindriga motorn med turbo och tagit manuell växellåda. Designen är ändå densamma. Grannens Ford Mustang GT står mest avställd i garaget sedan han fick barn. Står några bilar ifrån min bil. Han köpte också en ny fast kommer inte ihåg vilken årsmodell det var. Tror den har 420 hk.
Porsche 911 är en renodlad sportbil medan Ford Mustang är mer en cruiser med kraft när det behövs.
Uppdaterat: 2017-11-07 12:29
Däcksparkare, snackepettrar, testpiloter och drömmare undanbedes, vänligen men bestämt.
Föredrar också coupe, men en Mustang ska ha en V8. Givetvis är Porschen en bättre bil, men den är dubbelt så dyr och dubbelt så bra är den inte. Har inte kört nya Mustangen men gissar på att den har väldigt fina köregenskaper med magneride.
En sommarbil ska vara cab, skulle jag kört den året runt så är det en annan femma.
Sedan är coupe snyggare helt klart med taket på.
Nuvarande har 420hk, teknikens värld mätte drygt 430 i senaste numret.
Den nya är specad 450hk men man har mätt mellan 470 och 500 hittills.
Automatlådan ska vara helt fantastisk enligt dem som provat.
Manuella är klart långsammare.
Fin bruksbil.. ;) Tycker Ford verkligen har lyckats med Mustangen nu. Å det är väl för i h-e självklart det ska va en V8 annars kan det kvitta anser jag. En Porsche är en dålig jämförelse utan den bilen är dålig för det. Det är väldigt olika bilar med olika utstrålning. För mog har Mustangen mkt mer personlighet.
Designen faller inte alla i smaken, men att 991:an är en sportbil utav yppersta världsklass är odiskutabelt.
Nya Mustangen är läcker. Har väl inte en enda konkurrent i samma prisklass där man får en V8 under huven. Svårslaget val. Junkers har inte du redan en Mustang? Hr för mig att jag läst det någonstans i forumet.
Hade jag haft ett garage hade jag mycket väl kunnat tänka mig en Mustang igen. (Har ägt en Mach 1:a). Klart att bilen ska ha V8 och automat och sedan användas för cruising, gärna nedcabbad sådan. Att bränna gummi är bara tröttsamt - och dyrt.
Tänkte närmast prismässigt när det gäller 2 liters turbon. Annars kan ju aldrig en fyrcylindrig motor jämföras mot en V8. Alltså så skulle jag ta manuell växellåda med just två liters turbomotorn och inte i V8 motorn. Den blir väl lite lättare i nosen också med en fyrcylindrig motor också. Lite mer sportig om säger så och mer cruising med V8 motorn. Är inte ärlighetens namn så insatt i Ford Mustang men tycker den är snyggare än Camaro. Känns exklusivare än Camaro också tycker jag.
Ursäkta junkers om jag frågar men vad kostade kalaset? Hur mycket fick du för din gamla Ford Mustang?
Uppdaterat: 2017-11-08 13:23
Däcksparkare, snackepettrar, testpiloter och drömmare undanbedes, vänligen men bestämt.
Japp jag hade en gammal Mustang 2016 innan.
Vad jag betalat och får för den gamla får stanna mellan mig och säljaren men jag kan säga så mycket som att värdeminskningen på 2016 är lägre än på många vanliga bilar, dvs runt 2500:- per månad.
Sedan är ju 2018 väldigt mycket dyrare pga av alla nya säkerhetssystem, nya motorn, nya växellådan, magneriden mm mm.
Jag undrar varför det inte finns en prislista på Fords hemsida gällande Ford Mustang. Verkar bara finnas för förra modellen då V8 uppger 418 hk och 6 växlad automatlåda. Samt 2.3 liters turbomotorn på 330 hk. Hur lång tid behöver dom att lägga in prislista på gällande Ford Mustang med 10 växlad automatlåda. Recaro stolar kostar extra fast de som är standard verkar sköna. Fanns en väldigt fin blå metallic.
Uppdaterat: 2017-11-09 20:45
Däcksparkare, snackepettrar, testpiloter och drömmare undanbedes, vänligen men bestämt.
Har någon länk till prislista och extrautrustning eftersom Ford bara har till gamla modellen. Är det endast 5.0 som är GT? Eller står det GT på 2.3T också? Lightingblue klart snyggast. Vilken färg tog du på inredning? Valde du Recaro stolarna eller tog du dom vanliga eller ventilerade med klima och värme i stol och rygg samt massage funktion.
Uppdaterat: 2017-11-09 21:54
Däcksparkare, snackepettrar, testpiloter och drömmare undanbedes, vänligen men bestämt.
Custom pack har uppgraderade stolar med kyla och värme (vilket inte går att få i Recaro).
I Custom pack ingår även navigation och shaker stereo med sub samt de fälgar som finns på bildeb jag skickade upp, innebär 6 kg mindre ofjädrad vikt.
Det paketet kostar 29000:-
Endast 5,0 är GT vilket även innebär uppgradera bromsar, ställbart avgasljud mm mm
Såg precis en film om hur man från början lanserade Mustang och hela historien fram till idag och den senaste modellen.
Mycket intressant film. Denna ikon till bil väcker alltid "vill ha" känslor.
Uppdaterat: 2017-11-10 11:01
Regel 1: Jag har alltid rätt.
Regel 2: Om jag någon gång skulle ha fel träder regel 1 i kraft.
4-500000 för en bil är jättemycket pengar men jämfört med vad man får om man köper de bästsäljande märkena tycker jag att en Mustang med åtta cylindrar och fällbart tak är rena fyndet för de pengarna.
Mjaa, jag vet inte, en hybrid av en Mustang är som att jämföra en bergborr i Malmberget med någon som borrar för att sätta upp en tavla i lägenheten.
För mig är Mustangen en ikon som kan förbättras, men inte i grunden förändras!
Uppdaterat: 2018-10-20 22:30
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
Kommentarer
Synd att bildfunktionen aldrig börjar funka igen...
Sjukt snygg, grattis!!
Ja grattis, en dröm!
Första mätningarna från USA börjar komma också, närmare 500hk i den nya motorn men de anger 450.
20% mer vridmoment också.
Har beställt med den nya 10-växlade automaten som ska växla med nästan fullt vrid.
Har även beställt magneride stötdämpare som justeras 1000ggr per sekund.
0-100 under 4s i dragrace-mode. Inte som Tesla men gott nog.
Den åker väl från Tesla efter ett par tre upprepade accelerationer? :-)
10-växlad låda, magneride, snabbare till 100 än den betydligt dyrare 911 Carrera S(min drömbil).. Mustang GT har blivit en seriös sportbil
Jag föredrar coupe före cabriolet. Grattis till en fin bil. Jag hade nöjt mig med den fyrcylindriga motorn med turbo och tagit manuell växellåda. Designen är ändå densamma. Grannens Ford Mustang GT står mest avställd i garaget sedan han fick barn. Står några bilar ifrån min bil. Han köpte också en ny fast kommer inte ihåg vilken årsmodell det var. Tror den har 420 hk.
Porsche 911 är en renodlad sportbil medan Ford Mustang är mer en cruiser med kraft när det behövs.
Föredrar också coupe, men en Mustang ska ha en V8. Givetvis är Porschen en bättre bil, men den är dubbelt så dyr och dubbelt så bra är den inte. Har inte kört nya Mustangen men gissar på att den har väldigt fina köregenskaper med magneride.
En sommarbil ska vara cab, skulle jag kört den året runt så är det en annan femma.
Sedan är coupe snyggare helt klart med taket på.
Nuvarande har 420hk, teknikens värld mätte drygt 430 i senaste numret.
Den nya är specad 450hk men man har mätt mellan 470 och 500 hittills.
Automatlådan ska vara helt fantastisk enligt dem som provat.
Manuella är klart långsammare.
Fin bruksbil.. ;) Tycker Ford verkligen har lyckats med Mustangen nu. Å det är väl för i h-e självklart det ska va en V8 annars kan det kvitta anser jag. En Porsche är en dålig jämförelse utan den bilen är dålig för det. Det är väldigt olika bilar med olika utstrålning. För mog har Mustangen mkt mer personlighet.
Ja Porsche är det sista jag skulle köpa faktiskt, smaken är olika helt klart.
Ingoo
Designen faller inte alla i smaken, men att 991:an är en sportbil utav yppersta världsklass är odiskutabelt.
Nya Mustangen är läcker. Har väl inte en enda konkurrent i samma prisklass där man får en V8 under huven. Svårslaget val. Junkers har inte du redan en Mustang? Hr för mig att jag läst det någonstans i forumet.
Hade jag haft ett garage hade jag mycket väl kunnat tänka mig en Mustang igen. (Har ägt en Mach 1:a). Klart att bilen ska ha V8 och automat och sedan användas för cruising, gärna nedcabbad sådan. Att bränna gummi är bara tröttsamt - och dyrt.
Tänkte närmast prismässigt när det gäller 2 liters turbon. Annars kan ju aldrig en fyrcylindrig motor jämföras mot en V8. Alltså så skulle jag ta manuell växellåda med just två liters turbomotorn och inte i V8 motorn. Den blir väl lite lättare i nosen också med en fyrcylindrig motor också. Lite mer sportig om säger så och mer cruising med V8 motorn. Är inte ärlighetens namn så insatt i Ford Mustang men tycker den är snyggare än Camaro. Känns exklusivare än Camaro också tycker jag.
Ursäkta junkers om jag frågar men vad kostade kalaset? Hur mycket fick du för din gamla Ford Mustang?
Japp jag hade en gammal Mustang 2016 innan.
Vad jag betalat och får för den gamla får stanna mellan mig och säljaren men jag kan säga så mycket som att värdeminskningen på 2016 är lägre än på många vanliga bilar, dvs runt 2500:- per månad.
Sedan är ju 2018 väldigt mycket dyrare pga av alla nya säkerhetssystem, nya motorn, nya växellådan, magneriden mm mm.
Mycket trevlig och kompetent bil för vettiga pengar!
Grattis till köpet! :-)
Jag undrar varför det inte finns en prislista på Fords hemsida gällande Ford Mustang. Verkar bara finnas för förra modellen då V8 uppger 418 hk och 6 växlad automatlåda. Samt 2.3 liters turbomotorn på 330 hk. Hur lång tid behöver dom att lägga in prislista på gällande Ford Mustang med 10 växlad automatlåda. Recaro stolar kostar extra fast de som är standard verkar sköna. Fanns en väldigt fin blå metallic.
Lightning blue metallic är det jag köpt.
Jag har prislistan, vad undrar du?
10-växlad GT kostar 485000:-
Cab 530500:-
Custompaket mellan 20000-29000:-
Metallic 7000:-
Magneride 20000:-
Larm 4000:-
Ecoboost är sänkt till 290hk medan GT specad 451hk
De första bänkningarna i USA indikerar dock nästan 500hk och 20% mer vridmoment än 2015-2017.
Exakt som denna fast CAB är min beställning:
437hk på drivhjulen indikerar 480-520hk i motorn!
Har någon länk till prislista och extrautrustning eftersom Ford bara har till gamla modellen. Är det endast 5.0 som är GT? Eller står det GT på 2.3T också? Lightingblue klart snyggast. Vilken färg tog du på inredning? Valde du Recaro stolarna eller tog du dom vanliga eller ventilerade med klima och värme i stol och rygg samt massage funktion.
Custom pack har uppgraderade stolar med kyla och värme (vilket inte går att få i Recaro).
I Custom pack ingår även navigation och shaker stereo med sub samt de fälgar som finns på bildeb jag skickade upp, innebär 6 kg mindre ofjädrad vikt.
Det paketet kostar 29000:-
Endast 5,0 är GT vilket även innebär uppgradera bromsar, ställbart avgasljud mm mm
Tänk på att fordonsskatten blir ca 20000:- efter 1/7 de tre första åren...
Så är det!
Garanti: 5 år / 10.000 mil!
Hur många av de s.k. premiummärkena kan matcha det?
Såg precis en film om hur man från början lanserade Mustang och hela historien fram till idag och den senaste modellen.
Mycket intressant film. Denna ikon till bil väcker alltid "vill ha" känslor.
4-500000 för en bil är jättemycket pengar men jämfört med vad man får om man köper de bästsäljande märkena tycker jag att en Mustang med åtta cylindrar och fällbart tak är rena fyndet för de pengarna.
Grattis till en härlig bil och en modell med en lång historia!
Grattis! Jag är så grön av avund så för eget välbefinnande undviker jag I det längsta att läsa I denna tråd... :)
Wow!
Nya motorn och växellådan kommer vara grym!
500+ hk
https://youtu.be/m01CPrHwL0A
Behöver man radio i en sån där ?? Ja menar, fågelkvitter och V8a borde duga mer än väl för öronen =)
Grattis till bilen.
Tack!
12 högtalare och 8” sub i skuffen är beställd så fågelkvittret får vänta.
Avgasljudet går att justera 10dB på förardisplayen dessutom.
Ja det är en grym känsla. Lite som att Guds Hand flyttar bilen vid omkörningar. Typ.
I min ungdom hade jag en 1970 Mustang Boss 429... roligt att se att Mustangen 47 år senare tillverkas.
Vinylsamlaren:
Boss 429?
Wow! Om jag minns rätt så var det "värstingen" bland Mustanger.
Den har en stor prislapp idag!
Edit: bara 499 byggda, är det en originalbil med matching numbers, då pratar vi miljonen, minst.
Härliga tider!
Sexig! Tummen upp ! :-)
Kanske kan bli en hybrid Mustang om två år med V8!
Sista turen för året!
Mjaa, jag vet inte, en hybrid av en Mustang är som att jämföra en bergborr i Malmberget med någon som borrar för att sätta upp en tavla i lägenheten.
För mig är Mustangen en ikon som kan förbättras, men inte i grunden förändras!
En V8:a på 500 hk + 250hk elmotor blir nog väldigt bra, kanske t.o.m. fyrhjulsdrift då.
Underbar tråd, tack för länken!
Googlat v8-bilar flera timmar.
Hade en Cuda som förstabil, var bättre förr inte sant?
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.