Finns inget emot... Finns bara positiva saker att köpa en Musse V8, om minus är bränslekostnaden så väger det upp att det är en sommarbil så kostnaden blir inte så hög ändå :-) Säger bara KÖP KÖP KÖP!!!
Personligen skulle jag inte vilja utsätta en sån goding för vårt vinterväglag så nog skulle det resultera i 2 bilar helt klart. Och kan man motivera för sig själv att lägga slantarna på en Musse så kan man nog också motivera att lägga upp ytterligare några slantar på en vinterbil - för att bespara pärlan vägsaltet...:)
Nu är ju inte USA-bilar kända för att stå mot vägsaltet, så jag skulle definitivt ställa av bilen när saltet vräks ut, och köra en lågbudgetbil över vintern.
Köp Mustangen, du lever bara en gång! :-)
Meh, man köper väl inte en V8 för att den är det snålaste alternativet...?
Det är ju på grund av helt andra kvaliteter! :-)
Annars vore det ju som att köpa en UP! och sedan inte tycka att den är tillräckligt rymlig.
Folk brukar fråga hur mycket min XJR drar, och jag säger att det är inte det mest intressanta, det är inte därför man väljer V8 med kompressor.
Men, jag är nöjd med 1,25 blandad körning, särskilt när jag släpper loss all kraft... :-))
Kan vi kanske låta denna tråd få vara en glädjetråd om en attraktiv bil - för en gångs skull på detta bilforum.
Hade jag bara haft ett garage till så vete attan...
Ni som har trånga garage, något tips?
Det är precis att den kommer in genom porten men sedan ska man ur också.
Det var väl en Cab. Skruva upp en ribbstol i taket, så kan du gå armgång ut, om du bara kommer ihåg att fälla ner cabben innan du kör in. ;-)
(Sorry, men jag kunde inte låta bli...)
Sätt ett skydd på väggen så du inte skadar dörren när du ska klämma dig ut. Det har jag i min carport.
Här finns ett enkelt och bra väggskydd som jag själv har: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Ovrigt/Vaggskydd-2000032646/ Går väl annars att sätta upp något gammalt sittunderlag eller om man har någon överbliven bit av en tjock heltäckningsmatta...
Ja liggunderlag har jag portens insida sedan tidigare som skydd för bagageluckan i öppet läge. Får kanske bli det på väggen också.
Synd att det inte gick att köpa det nya parkeringssystemet som Volvo tagit fram så den kunde parkerat sig ajälv.
Trist med så trångt garage, med en ny fin bil... Det går inte bygga om? Eller skaffa/hyra ett annat garage? Du har ju lite tid på dig fixa problemet, om man ska se det positivt! ;-)
Man vill ju ha skönheten hemma men inte ute så det får gå på något sätt.
Vad bilarna var små förr i tiden! Typ 1,65 breda och 4,20 långa. Numera 2m breda och 4,80 långa.
Portbredden är 2,40 och Forden är väl ca 2,20 med utfällda speglar gissar jag. Sedan finns det nog ca 30cm till på insidan knappt. Garaget är nog 3m utvändig bredd, så kör man snett in så borde man ha runt 50-60 cm på att ta sig ut. Min avensis är väl 15cm smalare och kör man snett in så är det ok plats.
Får fundera vidare...
Ja, bilarna var mindre förr, vilket märks på garage från den tiden! Du hade ändå en ganska bred garageport! På förra stället vi bodde hade jag bara ca2-3cm kvar mellan backspeglarna på min S60 och alu-skenorna till garageporten! Men med infällda speglar och rörisolering på alu-skenorna, för att undvika avskavd lack, så gick det bra! Rörisoleringen är ännu ett tips jag kan bjuda på. ;-) Kostar inte många kronor på samma biltillbehörs företag.
Kollade lite snabbt i broschyren för Mustang och kan nog komma med lite lugnande uppgifter. http://ipaper.ipapercms.dk/Ford/SE/Broschyr/Bilar/NyaMustang/
Som du ser på sid 60 så är din Mustang inte 2,20 med utfällda speglar, utan "bara" 2,08. Fäller du in speglarna (elinfällbara), innan du kör in i garaget, blir den 1956mm bred. Om garaget är ca 2,70 på insidan så har du alltså (teoretiskt) 74cm kvar. Kör du alltså in lite snett så lär du väl i varje fall kunna få ca60-65cm att ta dig ut på. Vet inte hur tjock själva dörren är, men med skydd på väggen tror jag inte det blir något problem ta sig ut. ;-)
Kommentarer
Finns inget emot... Finns bara positiva saker att köpa en Musse V8, om minus är bränslekostnaden så väger det upp att det är en sommarbil så kostnaden blir inte så hög ändå :-) Säger bara KÖP KÖP KÖP!!!
Sitter och räknar och räknar...
Personligen skulle jag inte vilja utsätta en sån goding för vårt vinterväglag så nog skulle det resultera i 2 bilar helt klart. Och kan man motivera för sig själv att lägga slantarna på en Musse så kan man nog också motivera att lägga upp ytterligare några slantar på en vinterbil - för att bespara pärlan vägsaltet...:)
Nu är ju inte USA-bilar kända för att stå mot vägsaltet, så jag skulle definitivt ställa av bilen när saltet vräks ut, och köra en lågbudgetbil över vintern.
Köp Mustangen, du lever bara en gång! :-)
En fråga bara - Är det inte den som stänger av fyra cylindrar när man inte gasar, hur låter det i så fall?
Med tanke på förbrukning så tvivlar jag på culinderavstängning. 0,85 landsväg och 1,9 i stadskörning...
Jag är nära beställning nu!
Meh, man köper väl inte en V8 för att den är det snålaste alternativet...?
Det är ju på grund av helt andra kvaliteter! :-)
Annars vore det ju som att köpa en UP! och sedan inte tycka att den är tillräckligt rymlig.
Folk brukar fråga hur mycket min XJR drar, och jag säger att det är inte det mest intressanta, det är inte därför man väljer V8 med kompressor.
Men, jag är nöjd med 1,25 blandad körning, särskilt när jag släpper loss all kraft... :-))
Discovery Sience kör "How do they do it" just nu, Där ska man kolla in hur en Mustang byggs, om jag hörde rätt......
Köp den!
"Är väl bättre att skänka pengarna till att hjälpa flyktingar. ;)"
Japp, men inte lika roligt!
Kan vi kanske låta denna tråd få vara en glädjetråd om en attraktiv bil - för en gångs skull på detta bilforum.
Hade jag bara haft ett garage till så vete attan...
Toyotan kommer att få stå ute, så får det bli.
Beställd!
Vilket underbart beslut! =) Grattis!
Härligt! Kan tänka mig det lyckliga leendet! :-)
Ja stort grattis och tack för att det fortfarande finns folk som vill köpa riktiga bilar!
Tack alla!
Lång väntan nu till leverans!
5 års garanti dessutom, ngt Toyota inte vågar he he...
Blåmetallic med ceramic white/svart klädsel och silverfärgade 19"
Exakt som denna:
http://i.ytimg.com/vi/W1V34JFQNRg/maxresdefault.jpg
Kan inte bli bättre :o)
Sicken go'er bil! Grattis!
Ni som har trånga garage, något tips?
Det är precis att den kommer in genom porten men sedan ska man ur också.
Inga problem, med den pärlan lär du dig!
Det var väl en Cab. Skruva upp en ribbstol i taket, så kan du gå armgång ut, om du bara kommer ihåg att fälla ner cabben innan du kör in. ;-)
(Sorry, men jag kunde inte låta bli...)
Sätt ett skydd på väggen så du inte skadar dörren när du ska klämma dig ut. Det har jag i min carport.
Ja lär nog få bli någon form av skydd på väggen, är en tungviktare så det blir att klämma sig ut.
Vinscha in och ut kanske? ;-)
Här finns ett enkelt och bra väggskydd som jag själv har: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Ovrigt/Vaggskydd-2000032646/ Går väl annars att sätta upp något gammalt sittunderlag eller om man har någon överbliven bit av en tjock heltäckningsmatta...
Ja liggunderlag har jag portens insida sedan tidigare som skydd för bagageluckan i öppet läge. Får kanske bli det på väggen också.
Synd att det inte gick att köpa det nya parkeringssystemet som Volvo tagit fram så den kunde parkerat sig ajälv.
Trist med så trångt garage, med en ny fin bil... Det går inte bygga om? Eller skaffa/hyra ett annat garage? Du har ju lite tid på dig fixa problemet, om man ska se det positivt! ;-)
Man vill ju ha skönheten hemma men inte ute så det får gå på något sätt.
Vad bilarna var små förr i tiden! Typ 1,65 breda och 4,20 långa. Numera 2m breda och 4,80 långa.
Portbredden är 2,40 och Forden är väl ca 2,20 med utfällda speglar gissar jag. Sedan finns det nog ca 30cm till på insidan knappt. Garaget är nog 3m utvändig bredd, så kör man snett in så borde man ha runt 50-60 cm på att ta sig ut. Min avensis är väl 15cm smalare och kör man snett in så är det ok plats.
Får fundera vidare...
Ja, bilarna var mindre förr, vilket märks på garage från den tiden! Du hade ändå en ganska bred garageport! På förra stället vi bodde hade jag bara ca2-3cm kvar mellan backspeglarna på min S60 och alu-skenorna till garageporten! Men med infällda speglar och rörisolering på alu-skenorna, för att undvika avskavd lack, så gick det bra! Rörisoleringen är ännu ett tips jag kan bjuda på. ;-) Kostar inte många kronor på samma biltillbehörs företag.
Kollade lite snabbt i broschyren för Mustang och kan nog komma med lite lugnande uppgifter. http://ipaper.ipapercms.dk/Ford/SE/Broschyr/Bilar/NyaMustang/
Som du ser på sid 60 så är din Mustang inte 2,20 med utfällda speglar, utan "bara" 2,08. Fäller du in speglarna (elinfällbara), innan du kör in i garaget, blir den 1956mm bred. Om garaget är ca 2,70 på insidan så har du alltså (teoretiskt) 74cm kvar. Kör du alltså in lite snett så lär du väl i varje fall kunna få ca60-65cm att ta dig ut på. Vet inte hur tjock själva dörren är, men med skydd på väggen tror jag inte det blir något problem ta sig ut. ;-)
Har läst lite slarvigt i mina broschyrer ser jag!
Den är betydligt bredare än Avensisen men det bör gå.
Det vore väl inget kul! :-(
Japp men det är ju dussinbilar numera ;-)
181 bred är Avensis så den är väl inte direkt smal.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.