Kanske inte riktigt relevant men jag ägde och körde en 03a alhambra vilket är en Seat kopia och det var en mycket trevlig och bra bil.
Det var diesel och aldrig problem på 10000 mil och drog alltid under 0,6.
Uppdaterat: 2018-03-15 20:42
Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor..
https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html
Felfritt och Sharan är väl två ord som aldrig passat ihop *L*
Utan att veta tror jag att det var back in the days.
Alltså dom årsmodellerna jag pratade om kring eller före 03.
Uppdaterat: 2018-03-16 15:22
Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor..
https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html
Jo, jag har det. Sedan november har jag en Sharan som tjänstebil och kan rekommendera den. Innan hade jag en Suburban några år, men nu när vi inte behöver dubbelbarnvagnen längre och att tjänstebil var möjligt så bytte vi. Vi har fyra barn.
Sharanen är en transportör. Den är tyst, skön att köra och flexibel inuti. Bekväm är nog rätt ord. Det är enkelt att reglera gaspådrag och bromsning. (Just nu kör jag en hyrbil A3 bensin automat och den är inte enkel att få iväg utan ett ryck och bromsarna slår till hårt och direkt - inte bekvämt för vardagskörning.)
Bilen har adaptiv farthållare och dieselvärmare och det blir svårt att välja bort nästa gång.
När det kommer till kostnader och vanliga fel har jag inget att komma med.
Då måste jag få fråga Joel varför ni köpte en ny Sharan om den gamla orsakade så mycket problem och kostnader... Och när du dessutom tycker att den nya "upplevs som omodern och plastig "... Känns en aning ologiskt. Personligen hade jag undvikit att köpa en likadan bil som jag har om denna varit så problematisk.
Har läst på tyska motor-talk.de att en del Sharan ägare har fått utslitna länkarmsbussningar fram bara efter 5000 mil. Tydligen används samma delar som i Golf och de är inte anpassade för Sharanens höga vikt. Ibland kanske plattformstänket går lite väl långt:
Kommentarer
Kanske inte riktigt relevant men jag ägde och körde en 03a alhambra vilket är en Seat kopia och det var en mycket trevlig och bra bil.
Det var diesel och aldrig problem på 10000 mil och drog alltid under 0,6.
Utan att veta tror jag att det var back in the days.
Alltså dom årsmodellerna jag pratade om kring eller före 03.
Ingen som har erfarenhet?
Jo, jag har det. Sedan november har jag en Sharan som tjänstebil och kan rekommendera den. Innan hade jag en Suburban några år, men nu när vi inte behöver dubbelbarnvagnen längre och att tjänstebil var möjligt så bytte vi. Vi har fyra barn.
Sharanen är en transportör. Den är tyst, skön att köra och flexibel inuti. Bekväm är nog rätt ord. Det är enkelt att reglera gaspådrag och bromsning. (Just nu kör jag en hyrbil A3 bensin automat och den är inte enkel att få iväg utan ett ryck och bromsarna slår till hårt och direkt - inte bekvämt för vardagskörning.)
Bilen har adaptiv farthållare och dieselvärmare och det blir svårt att välja bort nästa gång.
När det kommer till kostnader och vanliga fel har jag inget att komma med.
Då måste jag få fråga Joel varför ni köpte en ny Sharan om den gamla orsakade så mycket problem och kostnader... Och när du dessutom tycker att den nya "upplevs som omodern och plastig "... Känns en aning ologiskt. Personligen hade jag undvikit att köpa en likadan bil som jag har om denna varit så problematisk.
Har läst på tyska motor-talk.de att en del Sharan ägare har fått utslitna länkarmsbussningar fram bara efter 5000 mil. Tydligen används samma delar som i Golf och de är inte anpassade för Sharanens höga vikt. Ibland kanske plattformstänket går lite väl långt:
https://www.motor-talk.de/forum/3-5-jahre-55-tkm-querlenkerlager-poroese-schnappatmung-t5007152.html
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.