Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor..
https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html
Alla sneglar på alla skulle jag säga. Varför har nästan alla bilar numera främre fejk-luftintag t ex? Att inte följa designtrender kan betyda färre sålda bilar på marginalen. Det har ingen råd med.
Audi var bara 12år före alla andra med den stilen, men visst. Den finns ju där för att meddela att här kommer jag och synliga utblås är en dödssynd, mycket roligt får man läsa på detta forum. Sluta vara så bittra nu folket.
Uppdaterat: 2018-06-11 21:45
Gäst (ej verifierad)
pinjong skrev:
Alla sneglar på alla skulle jag säga. Varför har nästan alla bilar numera främre fejk-luftintag t ex? Att inte följa designtrender kan betyda färre sålda bilar på marginalen. Det har ingen råd med.
Vad är dom där främre fejkluftintagen? Har letat men inte hittat. Däremot fejkavgasningsrör, med dubbla pipor där bara ett ryker, eller fula kromatrapper i plast.
pinjong wrote:Alla sneglar på alla skulle jag säga. Varför har nästan alla bilar numera främre fejk-luftintag t ex? Att inte följa designtrender kan betyda färre sålda bilar på marginalen. Det har ingen råd med.
.
Vad är dom där främre fejkluftintagen? Har letat men inte hittat. Däremot fejkavgasningsrör, med dubbla pipor där bara ett ryker, eller fula kromatrapper i plast.
Subaru levorg med bärplockarn på huven.
Ford har väl också sånt trams på skärmarna.
Uppdaterat: 2018-06-12 07:45
Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor..
https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html
Kia och hunday har väl sneglat och tagit lite av det bästa från många europeiska tillverkare.
Att sedan Kia verkar ha duktigare designers i mitt tycke.
Det går inte att förbise att koreanerna är duktiga på att kopiera och designa.
Att dom inte lärt sig oljuds isolering än vet vi också.
Uppdaterat: 2018-06-12 07:55
Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor..
https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html
Som sagt - inte så konstigt när tidigare Audi-designern Peter Schreyer är chefsdesigner hos Kia/Hyundai och numera dessutom jobbar tillsammans med en annan f d VAG-designer nämligen Luc Donckerwolke. Dom får väl som sagt kopiera sig själva...:)
Guran wrote:pinjong wrote:Alla sneglar på alla skulle jag säga. Varför har nästan alla bilar numera främre fejk-luftintag t ex? Att inte följa designtrender kan betyda färre sålda bilar på marginalen. Det har ingen råd med.
.
Vad är dom där främre fejkluftintagen? Har letat men inte hittat. Däremot fejkavgasningsrör, med dubbla pipor där bara ett ryker, eller fula kromatrapper i plast.
Subaru levorg med bärplockarn på huven.
Ford har väl också sånt trams på skärmarna.
Fast Levorgs luftintag är inte fejk utan är ett fungerande luftintag till boxerturbomotorn. Låt vara ett opraktiskt sådant, eftersom löv mm fastnar där...
Vad är dom där främre fejkluftintagen? Har letat men inte hittat. Däremot fejkavgasningsrör, med dubbla pipor där bara ett ryker, eller fula kromatrapper i plast.
Under huvudstrålkastarna ibland med en infälld ljusanordning. Äkta luftintag finns på supersportbilar och är till för att kyla bromsarna gissar jag.
IONIQ har intag/kanaler som leder luftströmmen utanför hjulsidan.
Uppdaterat: 2018-06-12 14:29
Power to the people
Gäst (ej verifierad)
Mycket som skall kylas i fronten på en modern bil.
Först ett trepack med förångare till AC, intercooler och vanliga kylaren. Oljekylare och nu mer även kylning till LED strålkastarna. Så så väldigt mycket fejk är det väl inte.
Ser du sen på en modell med lite större motor med mer prestanda så är det betydligt större anordningar som fyller ut helt bakom gallren.
Kommentarer
Fulast front vinner, i detta fall drog Audin det längsta strået.
Inte så konstigt
Designern på Hyundai har tidigare jobbat på Audi
Och Hyundais formspråk är anpassat för europeiska marknaden. Både I20 och I30
Båda ser anskrämliga ut. Å
Audis "single frame" grill kom typ 2005. Rätt många som apat efter sen dess.
Antagligen samma designer bakom Audis "single frame" som bakom Hyundais senare modeller så han har kanske kopierat sig själv..:)
Alla sneglar på alla skulle jag säga. Varför har nästan alla bilar numera främre fejk-luftintag t ex? Att inte följa designtrender kan betyda färre sålda bilar på marginalen. Det har ingen råd med.
Det är väl orsaken till dom fula stora grillarna att dom ska meddela i backspeglarna att här kommer jag
Audi var bara 12år före alla andra med den stilen, men visst. Den finns ju där för att meddela att här kommer jag och synliga utblås är en dödssynd, mycket roligt får man läsa på detta forum. Sluta vara så bittra nu folket.
Vad är dom där främre fejkluftintagen? Har letat men inte hittat. Däremot fejkavgasningsrör, med dubbla pipor där bara ett ryker, eller fula kromatrapper i plast.
Subaru levorg med bärplockarn på huven.
Ford har väl också sånt trams på skärmarna.
Kia och hunday har väl sneglat och tagit lite av det bästa från många europeiska tillverkare.
Att sedan Kia verkar ha duktigare designers i mitt tycke.
Det går inte att förbise att koreanerna är duktiga på att kopiera och designa.
Att dom inte lärt sig oljuds isolering än vet vi också.
Som sagt - inte så konstigt när tidigare Audi-designern Peter Schreyer är chefsdesigner hos Kia/Hyundai och numera dessutom jobbar tillsammans med en annan f d VAG-designer nämligen Luc Donckerwolke. Dom får väl som sagt kopiera sig själva...:)
Att kopiera sig själv är inte alltid OK. Det är bara att fråga John Fogerty som blivit stämd för att ha plagierat sina egna sånger.
Fast Levorgs luftintag är inte fejk utan är ett fungerande luftintag till boxerturbomotorn. Låt vara ett opraktiskt sådant, eftersom löv mm fastnar där...
Under huvudstrålkastarna ibland med en infälld ljusanordning. Äkta luftintag finns på supersportbilar och är till för att kyla bromsarna gissar jag.
IONIQ har intag/kanaler som leder luftströmmen utanför hjulsidan.
Mycket som skall kylas i fronten på en modern bil.
Först ett trepack med förångare till AC, intercooler och vanliga kylaren. Oljekylare och nu mer även kylning till LED strålkastarna. Så så väldigt mycket fejk är det väl inte.
Ser du sen på en modell med lite större motor med mer prestanda så är det betydligt större anordningar som fyller ut helt bakom gallren.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.