Vi Bilägares forum

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Funderar på en privatleasing. 3 år, 6000 mil, vinterhjul, fri service för under 3 000 kr. Någon som som har erfarenheter av den?

Uppdaterat: 2018-04-09 18:13
Wer später bremst fährt länger schnell

Kommentarer

Jag tycker att Alfa är rätt fina och skulle jag välja att köra en sådan så skulle jag absolut välja privatleasing ;-)
Kanske blir en sådan när det kommer en Giulia Marcus Ericsson Edition...
Bilen är trevlig och har DET om man jämför med andra i den storleksklassen, sedan finns mer praktiska bilar, men varför skall allt vara så praktiskt när det kan få vara lite vackert!
Kör!!

Uppdaterat: 2018-04-09 19:21
*Robban

Bra pris men nyllet är allt annat än vackert.

Uppdaterat: 2018-04-09 19:26

Jag tycker nyllet är vackert, påminner lite om kortnosen om man skulle vända mittgrillen uppoch ned!

Uppdaterat: 2018-04-09 20:17
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Perfekt läge! En bil som borde vara kul att köra. Snyggare nylle än på mycket annat. En bil som de flesta räknar med ska börja gå sönder och krångla efter några år och då kan du bara lämna tillbaka den och slippa bry dig (om vi olyckskorpar har rätt). Leasa en och rapportera här hur underbar eller usel Alfan är.

Uppdaterat: 2018-04-09 21:03

Brukar ju vara kända som körglada, kvaliten är känd för annat, men med leasing så slipper du ju undan så varför inte, själv har jag aldrig gillat denna fronten men smak o tycke är ju olika, lycka till

Uppdaterat: 2018-04-09 21:55

Gå mot strömmen lite, är nog inte fel. Alla leasar VW o Skoda o Seat m.m. Jag hade också kunnat tänka mig att leasa denna bil. Den är ju rätt härlig på något vis :)

Uppdaterat: 2018-04-10 15:50

Den italienska kvalitetn är ökänd, mest av dem som aldrig själva ägt en vagn...
Fast ofta är det inte så.

Som en bekant berättade häromdagen:
"-Dags att sälja SL 500:an, den bara kostar pengar och krånglar.
Annat var det med Ferrarin, på 14 somrar bytte jag bara en vattenpump."

Alfan skulle jag gärna leva med, en körglad bil som vågar sticka ut, och i mina ögon på ett positivt sätt.

Uppdaterat: 2018-04-10 16:17
Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...

Ett problem är ju körställningen som många svenskar har svårt för, själv älskar jag den, jag tycker det går att få till den perfekt!
Men kolla detta.

Uppdaterat: 2018-04-29 12:47
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Giulietta är en speciell och väl utförd bil. Chassiet är avancerat och med hög vridstyvhet. Det är inte ett Fiat-chassi som en del kanske tror, utan specialutvecklat för Giuliettan. Giuliettan är ingen banracer utan mer av GT bil för långa och snabba vägar. Men med DNA-kontrollen går den att sätta i banracing-läge D)ynamic som ger snabbare snärt i grejjerna. Utrymmesmässigt tillhör den de mindre i klassen. Inredningen har sin egen stil.

Uppdaterat: 2018-04-13 16:23

Har själv ägt alfa romeo's,dom.är solida,dynamiska och även lägre modeller har haft mycket trevliga/tuffa interiörer som på utsidan forstås.lemoner finns men kvaliteten har varit ganska bra dom senaste 10 åren och dom håller upp bra mot sveriges "saltbaroner"sällan får man bättre for pengarna och typiskt italienskt.En bil som gillar att gå hårt!

Uppdaterat: 2018-04-15 16:50

Har själv varit intresserad av Guilettan då jag tycker den ser riktigt ball ut. Är det någon som äger en som vet exakt när man ska byta kamremen i Sverige ?
Den infon jag hittat är vart fjärde år och det är på 1750 QV.

Uppdaterat: 2018-04-29 12:27

Vart 4:e år eller 12 000 mil är den information som jag hittat gäller för kallt klimat. 1.4 MultiAir-motorn. Så där verkar det vara samma som för 1750 motorn. För dieslarna vet jag faktiskt inte.

Uppdaterat: 2018-04-29 16:51

Hämtar en ny Giulietta på måndag. 1,4 multiair, 170hk, under 500kr i årsskatt, 0.46 blandad körning. Kamremsbyte rekommenderas innan 8000 mil enligt försäljaren.

Uppdaterat: 2018-05-07 17:49
Wer später bremst fährt länger schnell

Grattis, kul att det finns de som vågar gå utanför Svenssons utstakade väg!
Hoppas att du återkommer med dina erfarenheter av bilen.

Uppdaterat: 2018-05-07 17:59
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
jalfa skrev:

Hämtar en ny Giulietta på måndag. 1,4 multiair, 170hk, under 500kr i årsskatt, 0.46 blandad körning. Kamremsbyte rekommenderas innan 8000 mil enligt försäljaren.

Grattis. Det är inte 0,46 utan rätt är 0,49 blandad körning och är 114 CO2.

Uppdaterat: 2018-05-07 18:03
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html

Men en sån bil spelar det nog ändå ingen roll om den specade förbrukningen är 0,46 l/mil eller 0,49 l/mil - gissar att oavsett så blir den faktiska förbrukningen klart högre...:) Grattis till ett udda men kul val !

Uppdaterat: 2018-05-07 18:44

Sigge, stämmer inte. Giulietta har ett eget chassi som är vridstyvare än det som användes i Fiat Bravo och Lancia Delta. Giuliettan var första bilen ut på denna nya plattform som senare kom att användas i breddad version för Dodge Dart, Jeep Cherokee m fl. Fiat Bravo använder den äldre C-plattformen som också användes till Stilo m fl. För Giuliettan utvecklade man en ny plattform för den gamla ansågs för enkel för en Alfa. Giuliettan har t ex en avancerad multilänk-upphängning bak där Bravon har en enklare torsionsaxel. Giuliettans platform använder 85 procent höghållfasthetsstål där den gamla C-plattformen använde 65 procent. Det är faktiskt bara mittsektionen av plattformen som man kan ana spår av den gamla C-plattformen. Resten är helt nyutvecklat för Giuliettan.

Uppdaterat: 2018-05-07 18:58

Jag komma att provköra senare Giulietta Super 1.4 170 hk TCT, om hur den körupplevelse och drivlina.

Uppdaterat: 2018-05-07 19:16
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html

Alfa Romeo återförsäljare 27 st nu är 12 st borta då är det 15 st kvar i hela Sverige.
Har skickat 4 st återförsäljare ang provkörning om Alfa Romeo Giulietta Super 1.4 170 hk TCT.
Dom sa det finns inte 170 hk i deomobil utan den finns bara 120 hk och andra 240 hk för 2 st återförsäljare.
Det gick för dålig försäljning som inte köper Alfan och ståt för länge 2 år gammal oanvänd, årsmodell 2016 på 0 mil idag.

Uppdaterat: 2018-05-08 18:32
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html

4 st nya Giulietta 2016 osålda på 2 år har stått.
https://www.bytbil.com/bil?VehicleType=bil&Makes=Alfa+Romeo&Models=Giulietta&FreeText=&PriceRange.From=&PriceRange.To=&ModelYearRange.From=2016&ModelYearRange.To=2016&MilageRange.From=0&MilageRange.To=1000&BodyTypes=&Fuels=Bensin&Gearboxes=Automatisk&EnginePowerRange.From=&EnginePowerRange.To=&SortParams.SortField=relevance&SortParams.IsAscending=False&OnlyEnvironmentFriendly=false&OnlyHasCarfaxReport=false&OnlyFourWheelDrive=false&OnlyNew=false&OnlyDeductibleVAT=false&OnlyIsAuction=false&OnlyAuthorizedDealers=false&OnlyWarrantyProgram=false

Uppdaterat: 2018-05-08 20:00
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html

Giulietta sålde 3 st bilar på hela april månad i hela Sverige. Det gick så dåligt försäljning.
Visste inte att det står helhetsbetyg 2 gick så dåligt.
https://www.whatcar.com/alfa-romeo/giulietta/hatchback/review/
Det har haft underbart upplevelse för 70 - 90 talet var bättre förr än nu sämre. Det var första fula registreringsskylt flyttat till höger stötfångare från början 1997 var Alfa 156 och till nu alla modellen fortfarande samma som vanligt 2018 :-(
Tycker jag att reg skylt och strålkastare ser fult att titta på Giulietta. I övrigt topp.

Uppdaterat: 2018-05-12 18:50
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html

Giulietta är en bra bil! Kvaliteten är bra, komforten ovanligt bra med tanke på den fokuserar på sport... Iaf så länge man inte väljer de större hjulen med tunn profil och den hårdare och lägre sportfjädringen. Utrymmena är helt ok i klassen, det är ingen bil man köper för dess utrymmen. Vägegenskaperna är på topp och bilen är snygg! Den har en retro-design inspirerad av 60-talet, med en högstående frontsköld som sitter lågt så främre nummerplåten är sidmonterad - det är klassisk Alfa-design! Strålkastarhusen är som en modern version av de vi hittar på racern Alfa 33 Straddale. Helt klart har Alfa Centro Stile gjort en tidsresa bakåt. Även nya Giulia och Stelvio fortsätter med de mjukare och avrundade 60-talsformerna från klassiska Alfor. Däremot tycker jag interiören är för mörk. Visst, svart vinyl härskade på 60-talet också men den var iaf uppblandad med trä! Alfa körde med träratt i många år och trädetaljer i inredningen. Lite trist Giuliettan inte fått del av det... Men Giulia och Stelvio finns med det...

Men Giuliettan kom 2010 så det börjar bli dags för en ersättare...

Uppdaterat: 2018-05-12 19:05

Bra beskrivet.
Jag gillar alla Alfetta, Giulietta sist 1984, Alfa 75, Alfa 90, Alfa 155, Alfa 164 och Alfa 166 sist 2002 är utmärkt front och mitten reg skylt snyggare.
Alfa 166 ansiktslyftning 2003 flyttat reg skylt till höger där jag gillar inte.

Uppdaterat: 2018-05-12 19:29
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html

Hämtar bilen på Måndag. En ny 1,4 bensin Svart Multiair, automat, 170hk. Tyvärr inte med Veloce-paketet. Det jag funderar på nu är om jag skall kosta på någon form av lackförsegling och i så fall vilken, alternativt göra det själv? Skulle gärna vilja komplettera med röda Brembo bromsok, alternativt måla de befintliga.

Uppdaterat: 2018-05-12 21:47
Wer später bremst fährt länger schnell

Måla de befintliga när de är nya, då räcker det med en ordentlig avfettning.
Det finns färg bl.a. på Biltema.
Lackförsegling kan vara bra om du tänker ha bilen länge och är lite bekväm, annars är det lika bra om du vaxar lite oftare.

Uppdaterat: 2018-05-12 22:12
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
jalfa skrev:

Hämtar bilen på Måndag. En ny 1,4 bensin Svart Multiair, automat, 170hk. Tyvärr inte med Veloce-paketet. Det jag funderar på nu är om jag skall kosta på någon form av lackförsegling och i så fall vilken, alternativt göra det själv? Skulle gärna vilja komplettera med röda Brembo bromsok, alternativt måla de befintliga.

Om man orkar, har möjlighet själv och vill skydda lacken mot stenskott, tvättrepor på bästa sätt är vaxning minst två gånger om året el. mer det absolut bästa skyddet.
En lackförsegling skyddar inte lacken längre mot stenskott, tvättrepor än en vanlig hårdvaxning med t.ex. Carnauba vax.
Efter vinterns avfettning från asfaltsstänk, som bör göras för hand, måste man ändå vaxa för att få detta bästa skydd och då är där inte mycket att vinna med lackförsegling förutom sitt egna jobb då, om man inte gör det själv.
Så länge man kan dra naglarna över lacken utan nån friktion är den bra skyddad från stenskott , tvättrepor, smuts osv. som ett bra test kan man säga.
Sen är det upp till var och en vad man själv orkar och har möjlighet att göra själv.

Uppdaterat: 2018-05-13 07:48
Japsen skrev:

Vax lär knappast skydda mot stenskott. Är det dessutom en leasingbil behöver man ju inte bry sig alls.

Just vax är det bästa skyddet mot stenskott och grussprut samt tvättrepor. Enkelt att förstå därför att på en hal lack hakar inte grus, sten tag i lacken utan studsar lättare bort utan att skada på när lika mycket. Dessutom har jag under många år sett resultatet av väl vaxade vs ovaxade bilar eftersom jag drivit bilrekonditionering sen -80 talet, som en verksamhet vid sidan om bilförsäljning som jag haft sen tidigt -70 tal.

Kan tillägga att samma sak gäller glaset, vindrutan, behandling med vatten smuts avvisande nanomedel hjälper mer än man kan tro mot stenskott och repor.

Uppdaterat: 2018-05-13 10:21

Sålda Alfa i sverige betyder inget mer än okunnskap för andra märken och självklart är pro-vag länder just bara det.
Även då ingen fuskar så mycket som V.A.G.
Svenskar tycker ju Dacia är bättre och det säger en hel del om kunnskap.

Uppdaterat: 2018-05-13 13:10

Alfa är lika med mycket läcker design. Såg förresten en Giulia häromdagen, mina ögon njöt av linjerna, vill ha!!

Uppdaterat: 2018-05-15 09:27
Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...

Har skickat mail 6 st till Alfa återförsäljare mellersta Sverige och vill provkörning Giulietta 170 hk TCT. Dom sa det är bara 2 st är 120 hk manuell och 240 hk TCT. 4 st ingen svar på över 1 vecka. Nää, det går inte och tänker jag strunta i Alfa därför den säljer mycket dåligt i hela Sverige tyvärr!

Uppdaterat: 2018-05-15 17:41
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html

första rapporten. Från Göteborg till hemmet, dryga 100 mil. Fick träsmak ner i min Touareg redan efter ca 20 mil trots en kudde under ändalykten. I Alfan ingen alls på hela vägen. Satt bra, kunde sträcka ut benen (ett i sänder) hela vägen, är 188cm lång.
Efter ett par mil tändes en varningslampa, det var däcktrycksvarningen. Stannade och kollade däcken, inga problem där. Läste instruktionsboken och fann en knapp på instrumentbrädan som åtgärdade "problemet". Trevlig att köra, rapp, förvånansvärt tyst. Väl hemma så blev det nitro i däcken. Hundburen passade bra i skuffen, också det oväntat. Hela vägen på nästan en full tank. Måste kolla trippmätaren och förbrukningen mer nogrannt senare. Bra DAB radio med utmärkt ljud. Uconnect installerad för att streama musik, telefonen synkad utan problem. Jag är glatt överraskad.

Uppdaterat: 2018-05-15 19:20
Wer später bremst fährt länger schnell

Grattis, kul att du är nöjd!

Uppdaterat: 2018-05-15 19:40
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre

Kul val! Det är intressant läsning, hoppas att du förblir nöjd! :-)

Uppdaterat: 2018-05-15 19:43
Power to the people

Uppdatering: Nu kört ca 450 mil. Fortfarande mycket nöjd. En fröjd att skåda och köra! För ett par veckor sedan påbackad på en parkering - en liten lackskada, och nu är bilen inlämnad för att fixa den. Den andra bilistens försäkringsbolag står för fiolerna och hyrbil. Måste göras då jag efteråt skall göra en lackförsegling.

Några smärre saker att anmärka på: Nyckel? Varför ingen startknapp? Svart lack? Allting syns och jag behöver spola av den minst en gång i veckan. Skulle vilja ha en backkamera då jag är van med en sådan istället för en liten otydlig ruta på instrumentbrädan för backsensorerna.

Kommer troligen en ny modell 2019 och mycket talar för att det blir en sådan när leasingperioden är slut. Skall bli intressant att se hur Giuliettan klarar en norrländsk vinter.

Bild borttagen.

Uppdaterat: 2018-07-04 09:17
Wer später bremst fährt länger schnell

Satan vad surt med parkeringsskador första året :(
Ja svart bil har jag haft en gång och man inser inte problemet förän man haft en :)
Visst piper sensorerna med olika intensitet ju närmare hindret man är för att helpipa när man är typ 2dm ifrån krock.
Vad menar du med start knapp? Har du tändningslås?

Lycka till iaf.

Uppdaterat: 2018-07-04 09:37
Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor.. https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html

Uppdatering. 1300 mil, nya dubbdäck av tveksam kvalitét på (Cooper, följde med) men de duger. Oljebyte bokat i mellandagarna, köpt 0w-30 olja med den spec som multiairen skall ha, 4liter för en femhundring (Shell Helix Ultra ect c2/c3). Inga som helst problem ännu - dvs som det skall och borde vara.

Uppdaterat: 2018-12-07 13:58
Wer später bremst fährt länger schnell

Intressant läsning, köpte en 2013 förra veckan, 4:de Alfan i huset, har haft några års uppehåll men blev lite sugen på en bättre beggad. Måste säga att den är tight! Gått 7t mil isch, inte ett gnek någonstans! Har en Golf Alltrack som första bil, den gnekar mer trots häften av milen och 5 år nyare. Alfa levererar tycker jag! Ska bli kul att se hur den håller ihop i längden!

Fan så mycket snyggare än det mesta i den klassen är den i mina ögon. Iof är jag skadad, har alltid älskat Alfa....

Uppdaterat: 2018-12-23 17:58

Giulietta , sålde vår för några månader sedan, vi var mycket nöjda med den. Aldrig något fel, gick bra och var skön att köra. Skälet till att vi sålde den var att det var för många bilar i familjen.
Bild borttagen.

Uppdaterat: 2018-12-31 13:31
Lås inga trådar.
Leif Larsson skrev:

Giulietta , sålde vår för några månader sedan, vi var mycket nöjda med den. Aldrig något fel, gick bra och var skön att köra. Skälet till att vi sålde den var att det var för många bilar i familjen.

Den regnr: MBC 882 och kollat att den är 6 ägare så många byte :/

Uppdaterat: 2018-12-31 14:10
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html
GF skrev:

Leif Larsson wrote:Giulietta , sålde vår för några månader sedan, vi var mycket nöjda med den. Aldrig något fel, gick bra och var skön att köra. Skälet till att vi sålde den var att det var för många bilar i familjen.
Den regnr: MBC 882 och kollat att den är 6 ägare så många byte :/

3 brukare GF! Din bil lär också haft 3-4 ägare när du fått den.

Jag är femte ägare på min V40, men det är bara en brukare innan mig.

Uppdaterat: 2018-12-31 14:24

Jag tror att man måste vara lite speciell för att köpa en sådan udda bil.
Annars tycker jag nog att första 10000-15000 milen med en ny bil bör vara helt problemfria oavsett fabrikat.

Uppdaterat: 2018-12-31 14:26

Bilsweden med alla åldrar fysisk personer var 6 st sålda period från 2017-12 till 2018-11 i hela 12 månader från Giulietta i hela Sverige.

Uppdaterat: 2018-12-31 14:43
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html
FXX skrev:

GF wrote:Leif Larsson wrote:Giulietta , sålde vår för några månader sedan, vi var mycket nöjda med den. Aldrig något fel, gick bra och var skön att köra. Skälet till att vi sålde den var att det var för många bilar i familjen.
Den regnr: MBC 882 och kollat att den är 6 ägare så många byte :/
3 brukare GF! Din bil lär också haft 3-4 ägare när du fått den.
Jag är femte ägare på min V40, men det är bara en brukare innan mig.

Min fd fabriksnytt bil ägare är Fabia 2006, Megane 2013, Fiesta 2014, Auris 2016 och Astra 2016 köpt 2017 januari är 1 ägare men nu dom köpt redan är det 2 ägare.
Fabia 2006 är längst 6 år och halv jag ägt utom andra bilar varje år missnöjda.

Uppdaterat: 2018-12-31 14:46
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html
GF skrev:

Min fd fabriksnytt bil ägare är Fabia 2006, Megane 2013, Fiesta 2014, Auris 2016 och Astra 2016 köpt 2017 januari är 1 ägare men nu dom köpt redan är det 2 ägare.
Fabia 2006 är längst 6 år och halv jag ägt utom andra bilar varje år missnöjda.

Förstår inte riktigt vad du skriver men du måste se skillnad på ägare och brukare. En fabriksny bil kan ibland ha 3 olika ägare innan den når förste ägaren. Ett företag som importerar den, ett annat som mellanhand och sist kanske återförsäljaren innan leverans till kund.
Min Golf hade 2 ägare innan första brukaren köpte den, importör, ÅF och kund. Så jag är femte ägare på den också, även om det bara varit en brukare innan mig.

Uppdaterat: 2018-12-31 15:16
FXX skrev:

GF wrote:
Min fd fabriksnytt bil ägare är Fabia 2006, Megane 2013, Fiesta 2014, Auris 2016 och Astra 2016 köpt 2017 januari är 1 ägare men nu dom köpt redan är det 2 ägare.
Fabia 2006 är längst 6 år och halv jag ägt utom andra bilar varje år missnöjda.
Förstår inte riktigt vad du skriver men du måste se skillnad på ägare och brukare. En fabriksny bil kan ibland ha 3 olika ägare innan den når förste ägaren. Ett företag som importerar den, ett annat som mellanhand och sist kanske återförsäljaren innan leverans till kund.
Min Golf hade 2 ägare innan första brukaren köpte den, importör, ÅF och kund. Så jag är femte ägare på den också, även om det bara varit en brukare innan mig.

1 ägare från företag i hall, 2 ägare Leif Larsson köpte nytt Giulietta tills sist sålde 3 ägare företag nästa köpt 4 ägare som normal efter 2 extra summa 6 ägare för mycket. Jag vet inte om det är hans riktigt på den bild ägt?

Uppdaterat: 2018-12-31 16:03
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html

GF, har det någon betydelse?

Uppdaterat: 2018-12-31 16:40
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
saabnisse skrev:

GF, har det någon betydelse?

För en som bara köper en bil baserat på statistik så har det betydelse.

Uppdaterat: 2018-12-31 17:11
GF skrev:

saabnisse wrote:GF, har det någon betydelse?
Ja, det är bra att veta som Leif sade inga fel på bilen som är mycket nöjd. På fysisk alla åldrar för det är inte alla motiverad sugna att köpa den trots att den sålde för dåligt som bara 6 st för Giulietta lika som 5 st Opel Adam på 1 år statistisk som jag inte kan lita på den köpare jämför exempel Fabia sålde 2422 st på 1 år.

Vi vet att Fabia stistislt sett är den absolut bästa bilen, men ändå inte riktigt lika bra som en Octavia.
Men jämfört med dom två hade jag noga i tio fall av tio köpt Alfaromeon. Den bilen har en själ och är körglad. Sen om den statistiskt säljer sämre, vad gör det.
Mig veterligen har jag aldrig baserat mitt bilköp på försäljningsstatistik, tror nog att det är många fler som struntar fullständigt i det och köper den bil dom själva vill ha, inte vad dom flesta andra vill ha ifråga om märke, modell och färg.

Uppdaterat: 2018-12-31 17:30
saabnisse skrev:

GF, har det någon betydelse?

Ja, det är bra att veta som Leif sade inga fel på bilen som är mycket nöjd. På fysisk alla åldrar för det är inte alla motiverad sugna att köpa den trots att den sålde för dåligt som bara 6 st för Giulietta lika som 5 st Opel Adam på 1 år statistisk som jag inte kan lita på den köpare jämför exempel Fabia sålde 2422 st på 1 år.
403,66 gånger 6 st = 2422 st imponerad.

Uppdaterat: 2018-12-31 17:32
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html
Guran skrev:

GF wrote:saabnisse wrote:GF, har det någon betydelse?
Ja, det är bra att veta som Leif sade inga fel på bilen som är mycket nöjd. På fysisk alla åldrar för det är inte alla motiverad sugna att köpa den trots att den sålde för dåligt som bara 6 st för Giulietta lika som 5 st Opel Adam på 1 år statistisk som jag inte kan lita på den köpare jämför exempel Fabia sålde 2422 st på 1 år.
403,66 gånger 6 st = 2422 st imponerad.
Vi vet att Fabia stistislt sett är den absolut bästa bilen, men ändå inte riktigt lika bra som en Octavia.
Men jämfört med dom två hade jag noga i tio fall av tio köpt Alfaromeon. Den bilen har en själ och är körglad. Sen om den statistiskt säljer sämre, vad gör det.
Mig veterligen har jag aldrig baserat mitt bilköp på försäljningsstatistik, tror nog att det är många fler som struntar fullständigt i det och köper den bil dom själva vill ha, inte vad dom flesta andra vill ha ifråga om märke, modell och färg.

Jovisst Fabia sålde mer än Octavia för fysisk personer men en sak Octavia sålde mer än Fabia för juridisk personer.
Det är ganska massor invånare fysisk som inte har råd för dyrt bilinköp istället billig och kombi det mesta för helt ny bil.
Juridisk företag som får ta hem ny bil utan ägare betalar med stor lyxbil.

Uppdaterat: 2018-12-31 17:39
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html