Jag vill göra alla ”hemmamekare” uppmärksamma på vilka köpvillkor, returrutiner
och övriga kundrelationer som Skruvat.se tillämpar.
1. Man informerar på köpsidan vid köptillfället vilken leveranstid som gäller. SEDAN kan man ändra den och informera om det i efterhand
2. När man sen vill komma i kontakt med kundtjänst ansvariga så får man till svar att det inte behövs.
3. Om man ändå kräver svar så hänvisar man bara till sina köpvillkor via mail
4. Tycker du att det verkar rimligt??
Skruvat,se's affärsmetoder
Uppdaterat: 2016-01-05 13:32
Kommentarer
Har hört samma sak när jag var i behov av en reservdel till min gamla Mitsubishi. Verkstaden jag anlitade kunde inte få fram den, och då hittade jag delen på Skruvat. Och då sa de som så att "jo, köp du så sätter vi dit den - om du får rätt del och får någon del, man vet aldrig när och vad som kommer..." Så jag skippade det och körde vidare då det inte var ett akut byte - det klarade sig sedermera bilens livslängd ut. Så ingen förstahandsinfo, men har hört samma sak i andra hand då.
I min frustration glömde jag det som upprörde mig mest.
Du får 14 dagars returrätt,visserligen 1 mån om du accepterar tillgodokvitto.
DET GÄLLER ATT SRUVANDET ÄR PLANERAT BÅDE I TID OCH RUM !!!!
Har bara goda erfarenheter av Skruvat.se , har alltid fått det jag beställt och alltid inom tiden de sagt. Mycket nöjd med dem.
Håller med hacken, har även reklamationer som gått utan mankemang...
Deras köpvillkor skiljer sig heller inte från andra webshoppar.
Har talat med kundtjänst i reklamationsärendet, den första funkade ej, de skickade ny på studs då bilen var nerplockad, då inte heller den funkade, kollade jag runt lite, någon hade luskat ut att fläktmotståndet inte kunde funka, då kretskortet var felgjort, fick jag pengarna tillbaks, behövde inte ens skicka tillbaks...
Dom återkom med det svaret per telefon efter några timmar, dom kollade helt enkelt upp och drog in artikeln....
Annat jag köpt där har varit helt rätt, kommit dan efter och funkat.
Köpte hel fläkt på mister auto istället, den skickades med express från lyon på onsdagen och kom med ups torsdag vid lunch.....
Visade sig vara en valeo originalfläkt med oemnr, skickades från valeos centrallager till en tredjedel av citroens svenska pris....
Så jag har inga dåliga erfarenheter av webbköp, vare sig bildelar eller annat, fast jag hoppar suspekta blocketshoppar.....
Begagnat från jobbet!
Bortskruvat, tvättat och funktionskontrollerat av mig själv, skitbilligt och med livstids garanti!
Annars beställer jag hos märkeshandlaren eller MECA. Beror på vad som är billigast.
Att man i villkoren reserverar sig för ändrade levtider är naturligt , faktorn OMUTIFALLATT finns ju alltid.
Mycket besrällningar så lagret inte hinner med, samtidiga beställningar så lagersaldot felar, felinventering......
Lastbilen som hämtar burarna med beställda varor hämtar på tid, för att sortering oxh pendeltransporter ska gå i tid .....
Tycker dom flesta lyckas rätt bra med sina uppdrag....
Jag ser ju att det även finns nöjda kunder hos skruvat, och jag tror också att det fungerar bra NÄR det fungerar.
Mitt inlägg är avsett att belysa när det inte fungerar och vad det kan få för konsekvenser.
Sen är det upp till var och en att chansa.
Jag vill ju helst att skruvar ska ändra sina villkor eftersom nätet är bra och snabbt vanligtvis
Tittade igenom deras villkor, känns som standardformulär 1a i näthandeln...
Så är det ju hos alla, när det funkar är det skitbra.
Jag har nog haft tur som en tokig, kanske, men alla nätköp jag gjort, och det är många, har gått bra....så bra att jag kollar efter leverans-sms två timmar efter beställning, bortskämd har man blitt....
Har reklamerat, det har också funkat, leveranserna kommer som förväntat, både DHL och Schenker sköter sig här, men posten undviker jag om det går att välja, dom brukar lägga prylarna i valfri postlåda i grannskapet.....
Att få dem att ändra villkoren tror jag inte du lyckas med,
Sen kan det ju klicka någon gång även hos den bästa nätshopen.
Själv har jag kanske haft tur för det har aldrig klickat hos mig vid näthandel och jag näthandlar ganska ofta.
Returer har med funkat bra när man beställt något som man själv gissat fel på.
Jag har aldrig haft problem, men som sagt var så varnades jag på bilverkstan för att Skruvat ibland bådeär sega och levererar fel delar. I övrigt funkar det bra med all näthandel, har haft ett problem med Fyndiq men det löste sig då småningom, tog dock en del energi.
Har heller inte haft problem, vare sig av Skruvat eller Mister-Auto.
Enda gången jag haft riktigt krångel med Internetköp var en tysk firma som jag köpte däck av. Jag hittade däck till ovanligt bra priser, och de fanns i lager och jag fick ordern konfirmerad. Två dagar senare makulerar de ordern och jag får inte tillbaka pengarna. De hade också plötsligt skrivit noll i lagersaldo på just de däcken.
Veckan efter fanns däcken i lager igen, men då till betydligt högre pris! De hade nog upptäckt att de satt fel pris...
Det tog tre månader innan jag fick pengarna tllbaka, efter flera påstötningar via mail och telefon.
Men, det är enda gången jag haft strul med köpen på nätet.
Jag har bara handlat tre gånger från Skruvat helt utan problem. Men nu betalar jag direkt med kortet och snuvar Klarna.
Har inga bra erfarenheter från skruvat
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.