Igår hämtade vi / frun ut sin nya VW ID3 i silvermetallic. ID3 av 2024 är ett stort steg uppåt jmf med vår förr ID3 från -22.
Den nya bilen har riktigt skönt stoppade stolar med valkar i sidan typ sportstolar, en ännu större pekskärm, sydd instrumentpanel i läder, keyless, döda-vinkeln-kamera, borttag av spoiler på motorhuven mm mm.
Den förra VW ID3 var det iof inget fel på alls men den nya är betydligt bättre på ”allt”.
Den ”gamla” som vi bytte in hann frun köra 29 874 mil då den parkerades på VW inbytesparkering.
ID3 är den absolut mest problemfria bil vi någonsin ägt då det enda som är reparerat är elmotorn till laddluckan samt 12V batteriet (återkallelse) samt flera uppsättningar däck och tre uppsättningar bromsbelägg.
Original satt Bridgestonedäck som var slut efter drygt 1000 mil, sämre skitdäck finns inte!!!
Därefter har vi kört Michelin, Nokian och Goodyear där Goodyear har varit bäst mätt i livslängd och ljudnivå.
Nu ska det bli spännande att se om nya VW ID3 är lika bra eller kanske till och med ännu bättre än 22:an.
Vi är oerhört nöjda med VW ID3 och kan verkligen rekommendera den!
Den nya bilen har tills igår eftermiddag rullat 46 problemfria mil ; o)
Kommentarer
Samma text som gårdagens tråd "Nya ID3," men utan dess (ej önskade?) kommentarer.
Jajemen,
en person kontaktade mig och sa att jag skulle flytta detta ämne till denna del av ViB vilket jag såklart gjorde.
Ska du upprepa tråden varje gång kommentarer ogillas?
Ogillas, av vem?
Förstår inte riktigt. Nästan 30 000 mil sedan -22? Det låter väldigt mycket. Och
5 däckuppsättningar sedan 2022 låter också väldigt mycket.
Var det inte så att frun pendlade 37 mil per till jobbet.
Ca 220 arbetsdagar per år blir drygt 8100 mil/år
Tre års pendlande blir drygt 24000mil lägg till 1000mil per år för normalt användande så landar du på 27.000mil
Många mil blir det
Och det var väl MY22, den levererades redan 2021.
Ja, Swenssons har tidigare redovisat fruns pendlingsmönster med långa avstånd.
Grattis. Den kommer säkert funka lika bra som förra.
Mr:
Din redogörelse är alltigenom korrekt!
Vi bor två mil norr om Stockholm och hon jobbar i Eskilstuna Universitet fd Högskola vilket gjorde att det blev för dyrt att pendla med fossilbilen en Volvo V60 D6 laddhybrid som hon först pendlade några år med innan den ersattes av ID3:an sensommaren-21.
Att flytta till Eskilstuna hade varit praktiskt men funkar inte med resten av familjen.
Ska förresten bli intressant att se vart den förra ID3:an hamnar efter att VAG övertagit den. Exporteras eller säljs vidare. Ska följa dess vidare öde med intresse, precis som jag brukar göra.
Hennes förra Volvo V60 D6 laddhybriden har rullat drygt 44 000 mil har jag sett på Transportstyrelsens app och bor i Skåne. Skulle vara intressant att höra hur den fungerar och vad som reparerats sedan hon / vi sålde den. Vill minnas att den hade gått runt 35 000 -ish mil då vi sålde den.
Felet på den gamla V60 laddhybriden var att vi fick byta AC kompressorn två gånger där vi först fick betala ca 20 000 kr första gången men då fick vi och alla andra Volvoägare också sk livstidsgaranti på delen eftersom det är ett känt fel varför den byttes gratis den andra gången den fallerade.
Axa:
Hoppas hoppas.
Grattis! Får den samma värdeminskning som pre face lift så kan det mycket väl bli min nästa bil.
Apex:
Köper du en ID3 är jag säker på att du också kommer att bli nöjd.
Den bilen är tveklöst den bästa bil vi någonsin ägt.
Hur ofta ska de in på service? Med de miltalen du nämner hade en traditionell bil behövt service varannan vecka.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.