Eftersom jag har haft en Fabian så prova en sådan. Liten men stor invändigt och ovanligt praktisk och väldigt snål även med bensin trean. Och som alltid. Prova några extra objekt. Man brukar alltid få några extra aha upplevelser. Både positiva och negativa och googla och läs på lite. Ett bra tips.
Uppdaterat: 2017-06-08 12:52
Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor..
https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html
Nissan Pulsar motsvarar väl närmast Hyundai i30 (och t ex Auris) om man skall jämföra bilar i samma bilklasser. Då är ju i20 mera liknande Fabia i storleksklass. Och även i den klassen finns ju många bra alternativ så att provköra olika bilar är nog det allra lämpligaste - innan man bestämt sig för vilka som är mest intressanta. Sen kan det ju bli en stor skillnad om man t ex vill ha automat där t ex i20 har en 4-stegad momentomvandlar-låda medan Pulsar har en CVT-låda och Fabia en DCT-låda.
Kommentarer
Att prova dem bägge ordentligt och se vilken du gillar bäst.
Pulsar ska ju vara en tyst bil men provkör. Pulsar är ju betydligt större också.
Eftersom jag har haft en Fabian så prova en sådan. Liten men stor invändigt och ovanligt praktisk och väldigt snål även med bensin trean. Och som alltid. Prova några extra objekt. Man brukar alltid få några extra aha upplevelser. Både positiva och negativa och googla och läs på lite. Ett bra tips.
Jag hade valt Nissan. Annars kanske Skoda Rapid eller Toyota Auris lirar i samma segment.
Nissan Pulsar motsvarar väl närmast Hyundai i30 (och t ex Auris) om man skall jämföra bilar i samma bilklasser. Då är ju i20 mera liknande Fabia i storleksklass. Och även i den klassen finns ju många bra alternativ så att provköra olika bilar är nog det allra lämpligaste - innan man bestämt sig för vilka som är mest intressanta. Sen kan det ju bli en stor skillnad om man t ex vill ha automat där t ex i20 har en 4-stegad momentomvandlar-låda medan Pulsar har en CVT-låda och Fabia en DCT-låda.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.