En ägare står det i annonsen. Hur stämmer det? 4st står det här: https://biluppgifter.se/fordon/YCZ818
Vandrat mellan olika bilfirmor kanske? Ny ägare 190401 och 190529... Eller nån som köpt och ångrat sig av någon anledning? Går ju kolla upp via bilregistret, vilka som ägt bilen.
Jag tycker ändå att M-sport chassit är helt ok på 1-serien. M-sport chassit på generationen TS tittar på är mjukare än standard chassit på första generationen (E87). Tycker bilen ser helt ok ut, dock ska man vara medveten om att B47-motorn som denna troligen har, har haft ganska stora problem med EGR-ventilen, så det kan vara värt att kolla upp att den är utbytt. BMW har haft flera aktioner på EGR-ventilerna och min egen (har en X3 20d) har blivit utbytt två gånger.
Sen tycker jag själv att diesel gör sig bäst med automatlåda, på grund av det dåliga bottendraget (läs under 1500 rpm) och smala varvtalsregistret.
Ring människan i Lund och fråga om denne har haft bilen som sin leasingbil, jag får iaf. uppfattningen att det är en privatperson som köpt loss sin egna tjänstebil av ägareförhållanden att döma.
Milen är långa ja, men med en Folksam-försäkring så har du maskinskadedelen som täcker alla skador som uppkommer på motor/låda/ac osv. med 1500kr i självrisk till 15,000 mil.
Jag gillar 1-serien med M-sport detaljerna efter faceliften, riktigt fräck!
Okej tack för svar kollar även på den här med premium selektion, är det säkrare för köparen? Finns några men då är det bensin alla är manuella . Vad är bäst manuell eller automat ? Bensin eller diesel är frågan
Uppdaterat: 2019-06-15 19:34
Gäst (ej verifierad)
AlbinE skrev:
Okej tack för svar kollar även på den här med premium selektion, är det säkrare för köparen? Finns några men då är det bensin alla är manuella . Vad är bäst manuell eller automat ? Bensin eller diesel är frågan
Beror ju på hur mycket du kör och vilken motorkaraktär du gillar. Men förbrukningen kommer du aldrig komma ner på dom nivåer som du kan köra 118d motorn på.
Men ZF-växellådan som sitter i BMW med längsmonterad motor är onekligen en av dom bästa på marknaden. Men den behöver tvärt emot vad BMW säger lite omvårdnad med oljebyte var 12.000:e mil.
BMW har haft problem med sina manuella lådor. Men läs och fråga på Autopower.se så får du svar från kunnigt BMW-folk.
Men jag hade nog valt en bensinare, passar bilen bättre.
Bra så länge det fungerar, dyrare när det inte fungerar.
Fördelen med Xdrive är ju vid halka. Sedan kan säkert någon svara med att byta däck. Om ett däck går sönder, måste man byta alla då för Xdrivens skull?
Uppdaterat: 2019-06-16 08:06
Gäst (ej verifierad)
Patrik Österberg skrev:
Bra så länge det fungerar, dyrare när det inte fungerar.
Fördelen med Xdrive är ju vid halka. Sedan kan säkert någon svara med att byta däck. Om ett däck går sönder, måste man byta alla då för Xdrivens skull?
Ja, du får inte ha för stor skillnad på rullomkretsen mellan fram och bakaxel.
Vet en som ägde en X1 och med drygt 2000 mil på mätaren så fick han en allvarligare punktering och han fick lägga ut 5200 extra för ett punkterings tillfälle.
Inte jättekul skulle jag säga.
Den killen var en som aldrig haft 4wd tidigare utan föll för snacket.
Han kör en 2wd numera.
Uppdaterat: 2019-06-17 05:16
Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor..
https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html
Gäst (ej verifierad)
mso 1000 skrev:
Vet en som ägde en X1 och med drygt 2000 mil på mätaren så fick han en allvarligare punktering och han fick lägga ut 5200 extra för ett punkterings tillfälle.
Inte jättekul skulle jag säga.
Den killen var en som aldrig haft 4wd tidigare utan föll för snacket.
Han kör en 2wd numera.
Hörde av en kusins syssling om en som köpte en Octavia 1,0tsi, skulle köra om en lastbil en dag men orkade inte in om, Nu kör han en Golf GTI.........
Vanligen så ersätta det heltrendiga däcket med ett bättre begagnat med ungefär samma slitage. Problemet är mer kopplat till runflat däcken som BMW envisas med att leverera sina bilen med i Sverige. Finns mycket färre begagnade av dessa. Oavsett så kan man inte blanda RFT och däck utan det. Många väljer dock att byta ut sina bullriga och spårkänsliga RFT däck.
Detta med ett trasigt däck är ren fakta och många har fått erfara detta.
Har man en nyare bil med garanti är det nog ingen verkstad som fixar detta med beg däck.
Annars kan man nog fuska ihop beg däck om man har tur.
Uppdaterat: 2019-06-17 12:22
Mina tidigare bilars förbrukningar på spritmonitor..
https://www.spritmonitor.de/en/detail/836524.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/756137.html https://www.spritmonitor.de/en/detail/1120549.html
Kommentarer
Vad tycker du själv?
Jag tycker den är snygg i M-sport
Enda är väl om du trivs med det ganska stötiga M-sport chassiet och ljudnivån i bilen som 18” hjulen förorsakar.
Men du kanske har provkört så du vet.
Om inte så råder jag sig att provköra en längre stund och på vägar med dålig asfalt.
Skulle jag köpa en 1-serie så hade jag absolut valt bort M-sport chassiet och 18” hjulen. Standardchassiet är fullt tillräckligt hårt.
Okej tack för svar :) ja gillar m sport o så men om man tänker på priset o det är det bra och angående miltalen ? Nån som vet nåt om säljaren?
En ägare står det i annonsen. Hur stämmer det? 4st står det här: https://biluppgifter.se/fordon/YCZ818
Vandrat mellan olika bilfirmor kanske? Ny ägare 190401 och 190529... Eller nån som köpt och ångrat sig av någon anledning? Går ju kolla upp via bilregistret, vilka som ägt bilen.
Lite mera fordonshistorik finns här - https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/YCZ818
Antar att det är en privat ägare då
Jag tycker ändå att M-sport chassit är helt ok på 1-serien. M-sport chassit på generationen TS tittar på är mjukare än standard chassit på första generationen (E87). Tycker bilen ser helt ok ut, dock ska man vara medveten om att B47-motorn som denna troligen har, har haft ganska stora problem med EGR-ventilen, så det kan vara värt att kolla upp att den är utbytt. BMW har haft flera aktioner på EGR-ventilerna och min egen (har en X3 20d) har blivit utbytt två gånger.
Sen tycker jag själv att diesel gör sig bäst med automatlåda, på grund av det dåliga bottendraget (läs under 1500 rpm) och smala varvtalsregistret.
Ring människan i Lund och fråga om denne har haft bilen som sin leasingbil, jag får iaf. uppfattningen att det är en privatperson som köpt loss sin egna tjänstebil av ägareförhållanden att döma.
Milen är långa ja, men med en Folksam-försäkring så har du maskinskadedelen som täcker alla skador som uppkommer på motor/låda/ac osv. med 1500kr i självrisk till 15,000 mil.
Jag gillar 1-serien med M-sport detaljerna efter faceliften, riktigt fräck!
Okej tack för svar kollar även på den här med premium selektion, är det säkrare för köparen? Finns några men då är det bensin alla är manuella . Vad är bäst manuell eller automat ? Bensin eller diesel är frågan
Beror ju på hur mycket du kör och vilken motorkaraktär du gillar. Men förbrukningen kommer du aldrig komma ner på dom nivåer som du kan köra 118d motorn på.
Men ZF-växellådan som sitter i BMW med längsmonterad motor är onekligen en av dom bästa på marknaden. Men den behöver tvärt emot vad BMW säger lite omvårdnad med oljebyte var 12.000:e mil.
BMW har haft problem med sina manuella lådor. Men läs och fråga på Autopower.se så får du svar från kunnigt BMW-folk.
Men jag hade nog valt en bensinare, passar bilen bättre.
Kör motoroptimering på den för ytterligare 40hk samt 80nm extra så får du en snabb liten iller!
Har även kollat på den här bra eller dåligt med xdrive ?
https://www.blocket.se/vi/85552499.htm
Bra så länge det fungerar, dyrare när det inte fungerar.
Fördelen med Xdrive är ju vid halka. Sedan kan säkert någon svara med att byta däck. Om ett däck går sönder, måste man byta alla då för Xdrivens skull?
Ja, du får inte ha för stor skillnad på rullomkretsen mellan fram och bakaxel.
Men hur ofta går ett däck sönder?
Sant sant... Fördelarna med Xdrive mer måste jag säga. Rödljus slirning, start i backe och iskannna blir mindre problem om inte ett minne blott
Vet en som ägde en X1 och med drygt 2000 mil på mätaren så fick han en allvarligare punktering och han fick lägga ut 5200 extra för ett punkterings tillfälle.
Inte jättekul skulle jag säga.
Den killen var en som aldrig haft 4wd tidigare utan föll för snacket.
Han kör en 2wd numera.
Hörde av en kusins syssling om en som köpte en Octavia 1,0tsi, skulle köra om en lastbil en dag men orkade inte in om, Nu kör han en Golf GTI.........
Vanligen så ersätta det heltrendiga däcket med ett bättre begagnat med ungefär samma slitage. Problemet är mer kopplat till runflat däcken som BMW envisas med att leverera sina bilen med i Sverige. Finns mycket färre begagnade av dessa. Oavsett så kan man inte blanda RFT och däck utan det. Många väljer dock att byta ut sina bullriga och spårkänsliga RFT däck.
Detta med ett trasigt däck är ren fakta och många har fått erfara detta.
Har man en nyare bil med garanti är det nog ingen verkstad som fixar detta med beg däck.
Annars kan man nog fuska ihop beg däck om man har tur.
Nån som har nåt att säga om den här?
https://www.blocket.se/vi/84388512.htm
Jag hade inte köpt en beg. BMW via ett försäljningsuppdrag
https://www.bytbil.com/bil?VehicleType=bil&Makes=BMW&Models=1-serien&FreeText=M-sport&PriceRange.From=140000&PriceRange.To=180000&ModelYearRange.From=2016&ModelYearRange.To=&MilageRange.From=&MilageRange.To=&OnlyWarrantyProgram=true&BodyTypes=&Gearboxes=&EnginePowerRange.From=120&EnginePowerRange.To=&ShowLeasingOffers=&SortParams.SortField=relevance&SortParams.IsAscending=False&OnlyEnvironmentFriendly=false&OnlyHasCarfaxReport=false&OnlyFourWheelDrive=false&OnlyNew=false&OnlyDeductibleVAT=false&OnlyIsAuction=false&OnlyAuthorizedDealers=false&OnlyWarrantyProgram=false
Här har du ett bättre urval av bilar med Premium Selection garanti. 12mån garanti, fri service mm. Läs under infoknappen vad som ingår.
Exempel på vad som ingår mer än detta. Men helt klart något att rekommendera
Garantitid: 12 månader eller upp till 2000 mil
360 graders kontroll utförd av certifierad BMW-tekniker
BMW Mobile Care Vägassistans i hela Europa
2 års Fri Service
7 dagars bytesrätt
https://www.bytbil.com/stockholms-lan/personbil-118-d-xdrive-m-sport-helforsk-295-pdc-xenon-8616-13463908
Här är ett annat alternativ dock gamla lysena
Det är betydligt mer än bara baklysena som skiljer på före och efter facelift.
Dumt att vara dumsnål.
Du fick ju en länk med Premium Selection bilar. Välj det, saker kan gå sönder.
Läs på om vad som är vanligast på Autopower.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.