Jag tror att det blir svårt att se speciellt många köpare till det priset. Jag ser bilen som snudd på ekonomiskt obrukbar och att bara spara den till eftervärlden är tveksamt med tanke på att det finns fler.
Hur många kombi har letat sig ut på vägarna? De tillverkade väl ett par dussin, men om jag förstått det rätt gjordes aldrig någon typbesiktning i Sverige.
Jag tror den är för ny och för ovanlig för att priset ska vara motiverat. Jag törs inte tänka på vad som skulle hända om man blev påkörd bakifrån - och vad försäkringsbolaget skulle lösa in den för. Även en pajad bakruta lär ge stora problem. Sen finns det nog en och annan överraskning under skalet som kan ge oöverstigliga bekymmer framgent.
Uppdaterat: 2017-01-09 22:08
Never argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Man ska väl inte säga "aldrig", det var ingen som trodde det skulle betalas 500 tusen för en gammal Vw transporter för 10 år sen heller. Kikade in på inredningsbilderna på denna Saab och det syns verkligen att det är gammalt tänk i inredningen, speciellt, instrumentbräda. Detta skulle ju vara modellen som skulle "rädda" Saab men, den är ju hopplöst ålderdomlig? Jämför med en annan bil från 2012 så är det ju väsensskilt. VAG, BMW och Mercedes har ju ett helt annat formspråk. Denna Saab påminner mest om en custad 9000 från -88 och troligen är det väl precis så det ligger till...
Ingen bil man lämpligen använder i daglig trafik iaf. Måste vara en mardröm att laga vid krock bakifrån. NOLL delar att tillgå?
Kommentarer
För en så unik SAAB, självklart! :-)
Jag tror att det blir svårt att se speciellt många köpare till det priset. Jag ser bilen som snudd på ekonomiskt obrukbar och att bara spara den till eftervärlden är tveksamt med tanke på att det finns fler.
Rätt pris blir det när man hittar en köpare. Troligtvis ett annat pris, men rätt.
Det var just det jag undrade över.
Man ser ju andra bilar som tillverkats i få exemplar som har betingat helt knäppa priser.
Hur många kombi har letat sig ut på vägarna? De tillverkade väl ett par dussin, men om jag förstått det rätt gjordes aldrig någon typbesiktning i Sverige.
Jag har för mig att det finns 22st. De flesta typade i Tyskland.
Ja, det var väl som trasten skriver runt 20-25 som tillverkades. Jag såg en i Tyskland förrförra året. Den såg ganska "prototypig" ut.
Det byggdes ca 60 st, de flesta för utprovning. 27 st såldes efter konkursen, de flesta till Tyskland.
Det här är nr 10, nr 9 står på Saabmuseet.
Jag tror att det är för många för ett riktigt högt värde och inte av ett tillräckligt spännande märke.
Ja kanske, men inte många har kommit ut på marknaden.
Några står förmodligen i konservburk i väntan på lagom pris!
Jag tror den är för ny och för ovanlig för att priset ska vara motiverat. Jag törs inte tänka på vad som skulle hända om man blev påkörd bakifrån - och vad försäkringsbolaget skulle lösa in den för. Även en pajad bakruta lär ge stora problem. Sen finns det nog en och annan överraskning under skalet som kan ge oöverstigliga bekymmer framgent.
Ja man brukar ju snacka om mycket bil för pengarna, men här är det nog tvärt om, lite bil för pengarna.
Man ska väl inte säga "aldrig", det var ingen som trodde det skulle betalas 500 tusen för en gammal Vw transporter för 10 år sen heller. Kikade in på inredningsbilderna på denna Saab och det syns verkligen att det är gammalt tänk i inredningen, speciellt, instrumentbräda. Detta skulle ju vara modellen som skulle "rädda" Saab men, den är ju hopplöst ålderdomlig? Jämför med en annan bil från 2012 så är det ju väsensskilt. VAG, BMW och Mercedes har ju ett helt annat formspråk. Denna Saab påminner mest om en custad 9000 från -88 och troligen är det väl precis så det ligger till...
Ingen bil man lämpligen använder i daglig trafik iaf. Måste vara en mardröm att laga vid krock bakifrån. NOLL delar att tillgå?
Instrumentbrädan blev aldrig riktigt färdigt. Det saknades pengar, som bekant, när sedanen släpptes och man hann inte ikapp innan konkursen.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.