Har du släppt kravet på "rolig" och istället valt "krånglar minst" ? Men så gamla bilar är det nog knappast nån specifik modell som "krånglar minst" utan snarare är det beroende på det enskilda exemplarets historia och skick. Sen fick du ju tips på bl a Mazda 6 som går att få relativt nya för 30--40.000 kr och det är i mina ögon ett bättre val än alla gamla 90-talare.
Kommentarer
Den som inte går sönder!
Jo det förstår jag men har du nåt exempel på en sån bil
Volvo 245
https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_245_GL_i_fint_skick_76145567.htm?ca=11&w=3
De går sönder de också, men det mesta är billigt att reparera.
Men de börjar bli sällsynta om det är något med dem, de flesta är sönderskruvade och sönderkörda.
Kolla annars 745/945, brukar vara lättare att hitta och de är lite modernare, om man nu kan använda det ordet på något som härstammar från 1970-talet.
965 är annars ett törstigt alternativ med lite mer krut under huven.
Har du släppt kravet på "rolig" och istället valt "krånglar minst" ? Men så gamla bilar är det nog knappast nån specifik modell som "krånglar minst" utan snarare är det beroende på det enskilda exemplarets historia och skick. Sen fick du ju tips på bl a Mazda 6 som går att få relativt nya för 30--40.000 kr och det är i mina ögon ett bättre val än alla gamla 90-talare.
Javisst är det bättre att köpa så ny bil som möjligt.
Det skiljer avsevärt i säkerhet och komfort mellan en bil från 90-talet och en från 2005-10!
Toyota Avensis, den är inte ens rostkänslig, men faller platt på att vara kul.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.