Vid tankning på en OKQ8 automatstation i Eskilstuna oktober 2016 var det fel på pumpens handtag. När tanken var full sprutade det ut diesel utan att pumpen slog ifrån. Bl.a blev bilen "nersölad" med diesel. Detta anmäldes omgående. Eftersom det var en söndag (2/10) så gick felanmälan till Securitas. Att felanmälan gick till Securitas har jag fått reda på i efterhand. Kvinnan som tog emot samtalet uppgav att jag skulle bli kompenserad med presentkort för det inträffade. När inget hörts efter lång tid ringde jag upp OKQ8 kundtjänst och undrade var presentkortet blivit av. Till svar fick jag att det inte kommit in någon felanmälan gällande det inträffade. En ny felanmälan gjordes i efterhand angående det inträffade och kvinnan/tjejen i kundtjänst uppgav att jag skulle få minst 100 kronor i ersättning samt lite till i form av "sveda och värk". Det förflöt ytterligare en längre tid utan att något presentkort kommit och jag ringde på nytt upp kundtjänst. Kvinnan jag pratade med lovade att ett presentkort skulle komma men inget hände. Sista påringningen gjorde jag 1/3 för 1 vecka sedan och då lovades på nytt att ett presentkort skulle komma inom 2 dagar. I skrivande stund, 8/3, har inget presentkort synts till.
Min undran är då om kundtjänst ska behandla medlemmar på detta sätt? Då vore det inte bättre att säga att ingen kompensation utgår för fel på pumpstationer där kunden/medlemmen råkat illa ut.
Hälsningar
Markku
Kommentarer
OK-Q8:as kundtjänst har jag inget förtroende för längre efter att jag förlorat mitt betalkort. Jag gick helt enkelt ett steg upp i hierarkin och då löste sig problemet, som var bristande information hur man gör när man förlorat sitt betalkort. Alltså prova om du kan ringa "chefen" istället för okunniga telefonsvarande "studenter". Lycka till!
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.