Mercedes-Benz GLC F-Cell verkar bli en av de första bränslecellsbilarna där man låter föraren få köra på lagrad el genom att montera ett batteri och ett strömintag.
http://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko/Under-the-microscope-Mercedes-Benz-GLC-F-CELL-The-fuel-cell-.xhtml?oid=11111320
Jag är lätt skeptisk till att ha den där bränslecellen monterad, men ett större batteri kan åtminstone hjälpa till där infrastrukturen inte är så väl utbyggd.
Kommentarer
MB satsar ju hårt på alternativa bränslen, det kommer ju en helt eldriven MB som ska konkurrera med Tesla i samma både pris - och räckviddssegment, alltså 50 mil per laddning.
Kommer MB att bygga ut nät där deras laddbara bil kan laddas snabbt för ytterligare 50 mil eller räknar de med att andra aktörer sköter det?
Nu är det ganska sällan folk behöver köra 100 mil i ett svep utan rast, men ibland händer det.
Jag kan väldigt lite m detta, men Mercedes har ju idag något som de själva kallar "en strypt typ-2 laddning" och det verkar man ju fortsätta med. Tesla har ju annars erbjudit andra tillverkare att köpa in sig på deras nät förutsatt att de använder samma debiteringsmodell som Tesla själva.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.