Skall bli spännande och se vad Toyota kan göra i WRC igen, synd bara att när en ny kommer in, försvinner en annan (VW), men Citroen kommer ju tillbaka på riktigt igen så då är det två starka plus Hyundai som går från klarhet till klarhet och så får vi hoppas att även Ford får till sin kärra.
Klart att Ogier är het på marknaden, världsmästare fyra år i rad och utan styrning...
Hur är det med WRC, har de också fallit offer för standardiseringen? Har inte haft någon koll på WRC på senare år.
Tråkigt i så fall! Tjusningen med motorsport är väl inte bara förarnas prestationer utan även bilarna i sig, tekniken och den individuella ingenjörskonsten? Så har det iaf varit för mig. Nu är ju allt samma sak under skalet ...
Håller med dig Swemba WRC-cirkusen har förlorat sin charm med standardiseringen. Cirkusen var nog roligare att följa under Grupp B tiden med den ständiga teknikkampen mellan Audi, Lancia och Peugeot.
Fast egentligen är det ju fritt inom ett ramverk, med motorstorlek, restriktor för luft till motorn och sedan är det ganska mycket som är upp till teamet att bygga själva. 2017 blir det mer fart, mer effekt, mer aerodynamik.
Och som LM säger så om man inte tycker att man får effekt nog med nästa års 36mm restriktor så kanske man kan damma av en gammal svensk lösning från 1995...
Kommentarer
Skall bli spännande och se vad Toyota kan göra i WRC igen, synd bara att när en ny kommer in, försvinner en annan (VW), men Citroen kommer ju tillbaka på riktigt igen så då är det två starka plus Hyundai som går från klarhet till klarhet och så får vi hoppas att även Ford får till sin kärra.
Klart att Ogier är het på marknaden, världsmästare fyra år i rad och utan styrning...
Ja lite trist att VW lämnar men det verkar ju som de flesta bilarna varit ganska jämbördiga, återstår att se hur det blir i år
Hinner de inte med de övriga får de väl läsa regelverket kreativt igen.
Hur är det med WRC, har de också fallit offer för standardiseringen? Har inte haft någon koll på WRC på senare år.
Tråkigt i så fall! Tjusningen med motorsport är väl inte bara förarnas prestationer utan även bilarna i sig, tekniken och den individuella ingenjörskonsten? Så har det iaf varit för mig. Nu är ju allt samma sak under skalet ...
Håller med dig Swemba WRC-cirkusen har förlorat sin charm med standardiseringen. Cirkusen var nog roligare att följa under Grupp B tiden med den ständiga teknikkampen mellan Audi, Lancia och Peugeot.
Fast egentligen är det ju fritt inom ett ramverk, med motorstorlek, restriktor för luft till motorn och sedan är det ganska mycket som är upp till teamet att bygga själva. 2017 blir det mer fart, mer effekt, mer aerodynamik.
Och som LM säger så om man inte tycker att man får effekt nog med nästa års 36mm restriktor så kanske man kan damma av en gammal svensk lösning från 1995...
Latvala verkar inte hålla igen när han testar bilen på vintervägar :)
https://www.youtube.com/watch?v=kbwVWSlKUnA
Roade mig med att byta fälgar och färg på takvingen på förhandsbilden av Yaris Gazoo :)
Hela temet var på samma hotell som jag i Arvidsjaur efter nyår, tyvärr var inte bilarna där.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.