Det kan inte vara en lätt uppgift och få dessa att samarbeta, Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel, Peugeot, Ram and Vauxhall. Visserligen är jag en Opelägare men jag tror ändå inte på denna konstellationen. Alldeles för spretig.
Med tanke på att det är elbilar som gäller framåt, finns det några bilar förutom Peugeot 208, 3008, Opel Corsa, Nya Opel Mokka, DS och strax även någon modell från Citroen i konstellationen ovan. Visst har Jeep och Fiat precis lanserat några laddhybrider. Känns som det framåtlutande gänget kommer från Peugeot(när det gäller elbil), för både Opel och Citroen hämtar väl sina grejer därifrån.
Absolut, jag glömde att 500:an precis har släppts. Den blir säkert en hit, de verkar släppa den till ett skapligt pris.
Men oavsett 500:an, så kan jag tyvärr inte se att Fiat är det märket som ska rädda Stellantis. Det behövs bra mycket mer. Jag har aldrig varit förtjust i franska bilar, men återigen, Peugeot verkar vara på frammarsch.
Hm, jag är faktiskt rätt positiv till nya DS4, den visar en nivå på teknik och utförande PSA inte varit i närheten av förut och ska tillverkas av Opel och för första gången kommer teknik utvecklad av Opel att ingå i en PSA bil.
Sedan Peugeot 308 och Astra kommer sist, det kan ju ha fördelar.
Uppdaterat: 2021-02-03 19:35
Gäst (ej verifierad)
Du ser N-kilas, kanske det vankas en renässans för Opel :) äntligen en ägare som vill satsa på märket och värdesätter deras kunskap.
Det är sätena med tillhörigt system för säkerhetsbältena och alla elektroniska övervaknings och säkerhetssystem som Opel har gjort, alltså det "autonoma" systemet man talar om, med delvis automatisk omkörning, (vad nu det innebär?) en utveckling av ett system för att automatiskt väja för hinder som man höll på med 2015, dödavinkelvarningen och filbytesvarning med detekteringen av fordon som kommer bakifrån som sträcker sig 75 meter bakåt, lätt utvecklig av det från Insignia 2014 som hade 70 meters räckvidd, PSA har inte haft något sådant förut, och autobroms, parkeringshjälp (undrar om backkameran räknas dit? den är ny i varje fall och förefaller att ha vad som ser ut som spolning, det är väl inte orimligt att det är så, eftersom det kom 2013 på en Nissan, tror jag,) osv.
Och material och material design, alltså förmodligen allt det återvunna och återvinnigsbara och hampan i instrumentpanelen.
Sedan skulle Opel också komma med en ny 1.6 motor, den på 180 hk eller om det var en omarbetning av den nuvarande, vad man menar där är oklart.
Och en manuell växellåda men det finns ju inte i DS.
Eftersom Opel gjorde hela bilen förr och dessutom 50 % av de amerikanska modellerna, är det väl inte direkt en förbättring jämfört med under GM tiden, men i jämförelse med Corsa är det ju en stor förändring, och det får man väl vara nöjd med efter omständigheterna.
https://www.youtube.com/watch?v=CUX9MCtd5a4
Dum film, ger fel intryck eftersom föraren har händerna på ratten av säkerhetsskäl, men i varje fall är det tekniken som styr.
Kommentarer
Det kan inte vara en lätt uppgift och få dessa att samarbeta, Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel, Peugeot, Ram and Vauxhall. Visserligen är jag en Opelägare men jag tror ändå inte på denna konstellationen. Alldeles för spretig.
Det är ju inte otroligt att slaktkniven kommer att gå fram land de klassiska märkerna. Den som lever får se.
https://www.youtube.com/watch?v=gUUdQfnshJ4
Med tanke på att det är elbilar som gäller framåt, finns det några bilar förutom Peugeot 208, 3008, Opel Corsa, Nya Opel Mokka, DS och strax även någon modell från Citroen i konstellationen ovan. Visst har Jeep och Fiat precis lanserat några laddhybrider. Känns som det framåtlutande gänget kommer från Peugeot(när det gäller elbil), för både Opel och Citroen hämtar väl sina grejer därifrån.
Nya Fiat 500 är ju också elektrisk.
Plus att de ska släppa en elektrisk Centoventi snart, och att skåpbilen e-Ducato finns på marknaden.
Absolut, jag glömde att 500:an precis har släppts. Den blir säkert en hit, de verkar släppa den till ett skapligt pris.
Men oavsett 500:an, så kan jag tyvärr inte se att Fiat är det märket som ska rädda Stellantis. Det behövs bra mycket mer. Jag har aldrig varit förtjust i franska bilar, men återigen, Peugeot verkar vara på frammarsch.
Hm, jag är faktiskt rätt positiv till nya DS4, den visar en nivå på teknik och utförande PSA inte varit i närheten av förut och ska tillverkas av Opel och för första gången kommer teknik utvecklad av Opel att ingå i en PSA bil.
Sedan Peugeot 308 och Astra kommer sist, det kan ju ha fördelar.
Du ser N-kilas, kanske det vankas en renässans för Opel :) äntligen en ägare som vill satsa på märket och värdesätter deras kunskap.
Man får väl se hur det går.
Det är sätena med tillhörigt system för säkerhetsbältena och alla elektroniska övervaknings och säkerhetssystem som Opel har gjort, alltså det "autonoma" systemet man talar om, med delvis automatisk omkörning, (vad nu det innebär?) en utveckling av ett system för att automatiskt väja för hinder som man höll på med 2015, dödavinkelvarningen och filbytesvarning med detekteringen av fordon som kommer bakifrån som sträcker sig 75 meter bakåt, lätt utvecklig av det från Insignia 2014 som hade 70 meters räckvidd, PSA har inte haft något sådant förut, och autobroms, parkeringshjälp (undrar om backkameran räknas dit? den är ny i varje fall och förefaller att ha vad som ser ut som spolning, det är väl inte orimligt att det är så, eftersom det kom 2013 på en Nissan, tror jag,) osv.
Och material och material design, alltså förmodligen allt det återvunna och återvinnigsbara och hampan i instrumentpanelen.
Sedan skulle Opel också komma med en ny 1.6 motor, den på 180 hk eller om det var en omarbetning av den nuvarande, vad man menar där är oklart.
Och en manuell växellåda men det finns ju inte i DS.
Eftersom Opel gjorde hela bilen förr och dessutom 50 % av de amerikanska modellerna, är det väl inte direkt en förbättring jämfört med under GM tiden, men i jämförelse med Corsa är det ju en stor förändring, och det får man väl vara nöjd med efter omständigheterna.
https://www.youtube.com/watch?v=CUX9MCtd5a4
Dum film, ger fel intryck eftersom föraren har händerna på ratten av säkerhetsskäl, men i varje fall är det tekniken som styr.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.