Idag såg jag en Great Wall Steed, och pratade lite med ägaren :P Tydligen ska det vara enda exet i Sverige! Tillverkas i Bulgarien tydligen, och hämtad där av honom själv. Han funderade på att börja importera dom. Lite över 200 skulle den kosta med okänd (egenutvecklad) motor, läderklädsel, riktigt 4WD osv. Såg faktiskt helt OK ut för att vara en arbetsbil. Lite samma stil som gamla King Cab. Inredningen hade klara drag av 90-talet, men ska man ha den på gården etc så har nog oömhet mer värde än vackra linjer.
Vet inte om det är bäst att köpa en begagnad dyrare bil än en ny sådan. Bilen såg respektabel ut iallafall.
Kommentarer
http://i.imgur.com/dNO8jlm.jpg
Jag är lite skeptisk angående kinesbilar. För er som kan läsa tyska finns det ett tragikomiskt test att beskåda, annars kanske google translate funkar.
Den överlägset genom tiderna sämsta bilen som testats under 10 000 mil. Det är helt otroligt. Jag trodde inte det ens med vilje var möjligt att bygga ett fordon med så dålig kvalitet..
Det gick visst inte att direktlänka till tidningen, men gör en googlesökning med dessa sökord så hittar ni det:
Shuanghuan CEO bild dauertest
Testet på youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=tPCAbsVvf0k
Ja.. Förhoppningsvis förstår de att bilar som går på export kommer testas och svagheterna visas, och att men därmed är noggrannare. Även de måste förstå att all PR inte är bra PR. Om inte annat borde de som bygger bilen i Europa förstå det.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.