Inte helt oväntat verkar bilproduktionen i Trollhättans dödsryckningar fortgå.
En kinesisk finansiär har inte riktigt hållit löftet om att peta in motsvarande 974 Mkr.
https://evertiq.se/news/35739
Nya problem i Trollhättan?
Uppdaterat: 2018-07-03 09:33
Kommentarer
Jag har alltid funderat på vad en sån där anläggning kostar i drift/underhåll när den går på tomgång utan att producera nått.
Och vad gör man om nån tillslut inte vill ha den, man kan väl inte göra som i USA, låsa grinden och lämna den till sitt öde.
En idé är väl att bygga om fabriken till filmstudios. Trollywood är ju redan ett inarbetat begrepp.
Hur vore det att börja bygga bilar där igen?
Men då bör det naturligtvis vara med en seriös entreprenör.
Kai Johan verkar lyckas lika bra med det här som med etanolprojektet i Härjedalen!
Eller har jag kanske helt fel, det här är kanske bara en parentes, 974Mkkr är ju trots allt bara fickpengar i bilbranschen!
Borde lägga ned produkter NEVS.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.