Spontant så tar det fortfarande lite emot att köpa en Korean, men måste säga att denna modellen (ch många andra) ser riktigt trevlig ut.
Enda plumpen i protokollet känns som motorn om man ska gå på detta test.
Åkte med i polarens nya i30 och måste faktiskt säga att jag blev positivt överaskad. Men med tanke på vad den kostade så borde jag nog inte blivit det.
Koreanerna är inte billigast längre men det märks också att dom lyft sig vad det gäller kvalitetskänsla och komfort.
Uppdaterat: 2014-11-27 18:33
– Har du sett den nya filmen om lastbilar?
– Nä, men jag har sett trailern.
I mina ögon klart intressantare än nya Corsan - dock synd att den liksom Corsan inte har autobroms och speciellt olyckligt eftersom det är en helt ny modell. Både nya Fabia och Mazda 2 har ju den säkerhetsutrustningen som standard såvitt jag förstått - liksom nuvarande Fiesta (kanske inte standard men ett billigt och vanligt tillval) och Polo. Sen är det nog som Benny påpekar motorns karaktär som är den tråkigaste plumpen i protokollet - under förutsättning att bilen får "rätt" pris. Men det kommer ju en turbosnurra vad det lider och det behöver nog Kia/Hyundai för deras småbensinare är verkligen inte marknadens mest inspirerande... I o f s så är jag gärna utan turbo på bensinarna och Mazdas koncept med större cylindervolym och hög kompression tycks ju fungera i t ex Mazda 3 om man skall döma efter testen i senaste ViB. Bl a var ju bränsledeklarationen avsevärt ärligare och det har antagligen med frånvaron av turbo att göra...
Kommentarer
Spontant så tar det fortfarande lite emot att köpa en Korean, men måste säga att denna modellen (ch många andra) ser riktigt trevlig ut.
Enda plumpen i protokollet känns som motorn om man ska gå på detta test.
Åkte med i polarens nya i30 och måste faktiskt säga att jag blev positivt överaskad. Men med tanke på vad den kostade så borde jag nog inte blivit det.
Koreanerna är inte billigast längre men det märks också att dom lyft sig vad det gäller kvalitetskänsla och komfort.
I mina ögon klart intressantare än nya Corsan - dock synd att den liksom Corsan inte har autobroms och speciellt olyckligt eftersom det är en helt ny modell. Både nya Fabia och Mazda 2 har ju den säkerhetsutrustningen som standard såvitt jag förstått - liksom nuvarande Fiesta (kanske inte standard men ett billigt och vanligt tillval) och Polo. Sen är det nog som Benny påpekar motorns karaktär som är den tråkigaste plumpen i protokollet - under förutsättning att bilen får "rätt" pris. Men det kommer ju en turbosnurra vad det lider och det behöver nog Kia/Hyundai för deras småbensinare är verkligen inte marknadens mest inspirerande... I o f s så är jag gärna utan turbo på bensinarna och Mazdas koncept med större cylindervolym och hög kompression tycks ju fungera i t ex Mazda 3 om man skall döma efter testen i senaste ViB. Bl a var ju bränsledeklarationen avsevärt ärligare och det har antagligen med frånvaron av turbo att göra...
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.