Vill man bara komma fram så fungerar de oftast, men det gäller ju att man kan och vill skruva för det mesta som säljs kräver en hel del handpåläggning.
Och man får glömma allt som heter komfort!
Uppdaterat: 2016-11-22 18:12
Varje Saab är värd att vårdas och bevaras, sådana bilar görs inte längre
Önskar att det skulle komma ut någon Scania SBAT 111 aka. TGB 30/40 till försäljning. Vet en arborist-firma i sta'n som använder en 30- respektive 40-bil som tjänstefordon. Gåshuden reser sig varje gång de rullar genom sta'n... :-D
Körde en del med tgb 40 i lumpen, ruskig på att klättra över stock och sten, och otroligt lättkörd med automatlåda.
Oftast körde jag tgb 939, en från -62 ,allt annat än lättkörd med 3 växelspakar, tryckluftsvred till diffspärrarna mm.
Att köra terränglastbil och lära sig körning i terräng och speciellt lera, gav erfarenheter en senare lastbilschaufför haft stor nytta av, jag har aldrig kört fast ohjälpligt i snö eller halka, oavsett hur många hjul som driver behöver man hantera gas, koppling och broms rätt......
Och så jäkla roligt att köra i dynga.......saknar kvarnbyfältet och revinges terrängövningsbana.....
Kommentarer
Här pratar vi riktiga terrängfordon och inte Svenssontrams-terrängbilar.
Vill man bara komma fram så fungerar de oftast, men det gäller ju att man kan och vill skruva för det mesta som säljs kräver en hel del handpåläggning.
Och man får glömma allt som heter komfort!
Önskar att det skulle komma ut någon Scania SBAT 111 aka. TGB 30/40 till försäljning. Vet en arborist-firma i sta'n som använder en 30- respektive 40-bil som tjänstefordon. Gåshuden reser sig varje gång de rullar genom sta'n... :-D
Miljöklass? Obefintlig....
https://www.youtube.com/watch?v=KokOhJ1DubQ
Körde en del med tgb 40 i lumpen, ruskig på att klättra över stock och sten, och otroligt lättkörd med automatlåda.
Oftast körde jag tgb 939, en från -62 ,allt annat än lättkörd med 3 växelspakar, tryckluftsvred till diffspärrarna mm.
Att köra terränglastbil och lära sig körning i terräng och speciellt lera, gav erfarenheter en senare lastbilschaufför haft stor nytta av, jag har aldrig kört fast ohjälpligt i snö eller halka, oavsett hur många hjul som driver behöver man hantera gas, koppling och broms rätt......
Och så jäkla roligt att köra i dynga.......saknar kvarnbyfältet och revinges terrängövningsbana.....
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.