Tråkig läsning för vissa belackare och skön läsning för oss Opelägare.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-07-24/psa-first-half-profit-surges-on-higher-car-sales-cost-cuts
Tråkig läsning för vissa belackare och skön läsning för oss Opelägare.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-07-24/psa-first-half-profit-surges-on-higher-car-sales-cost-cuts
Hoppas det vänder! Det vore Opel värt.
Uppdaterat: 2018-07-24 17:24
Det är inte lätt att vara enögd, för då har man dubbelt så svårt att se sanningen!
Lik är väl rätt ord. Det som är gjort är ju att kapa kostnader för utveckling och rita in två loggor till på kommande produkter från PSA.
Mångfald genom enfald!
Vad kul att det går bra. Jag har inte haft någon Opel på väldigt många år men tycker att många trevliga modeller tillverkats under detta märke. Det här kan ju bli hur bra som helst. Peugeot och Citroën har blivit bra på att motstå rost och Opel har lyckats göra en del snitsiga modeller på senare år. Tillsammans kan de skapa slitstarka och fina bilar. Hur är det med Vauxhall förresten? De är för närvarande Oplar med andra emblem. Ingick de i affären eller står Vauxhall ensamt nu?
Batch enginering är de väl inte ensamma om i bilvärlden.
Det finns ett stort tyskt företag (VAG)men de är ju unika i sina modeller och sen har du Kia och Hyundai osv.
Det jag menar är att Opel och Vauxhall kommer att bli varianter på Peugeot och Citroën eftersom det inte finns någon som utvecklar Opel längre. Det enda som behövs är någon som gör en möjlighet att ha runda emblem istället för vinklar och lejon.
Man får många produkter, men gör bara en; enfald.
Kommentarer
Hoppas det vänder! Det vore Opel värt.
Lik är väl rätt ord. Det som är gjort är ju att kapa kostnader för utveckling och rita in två loggor till på kommande produkter från PSA.
Mångfald genom enfald!
Vad kul att det går bra. Jag har inte haft någon Opel på väldigt många år men tycker att många trevliga modeller tillverkats under detta märke. Det här kan ju bli hur bra som helst. Peugeot och Citroën har blivit bra på att motstå rost och Opel har lyckats göra en del snitsiga modeller på senare år. Tillsammans kan de skapa slitstarka och fina bilar. Hur är det med Vauxhall förresten? De är för närvarande Oplar med andra emblem. Ingick de i affären eller står Vauxhall ensamt nu?
Mäkinen ?????
Batch enginering är de väl inte ensamma om i bilvärlden.
Det finns ett stort tyskt företag (VAG)men de är ju unika i sina modeller och sen har du Kia och Hyundai osv.
Det jag menar är att Opel och Vauxhall kommer att bli varianter på Peugeot och Citroën eftersom det inte finns någon som utvecklar Opel längre. Det enda som behövs är någon som gör en möjlighet att ha runda emblem istället för vinklar och lejon.
Man får många produkter, men gör bara en; enfald.
Hrmm...finns ett stort Österrikiskt företag som heter Porsche holding, där VAG ingår:)
Mvh besserwissern
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.