/Flyttat inlägget till rätt forumgrupp/
Om man kör bilen mycket på sommaren och lite på vintern haltar Volvos serviceavtal beroende på defenitionen av "årsmil" i avtalet om man inte tänker sig för.
Inga stora pengar men en massa onödiga transaktioner och tjafs för den som råkar ut för det.
Lätt att kolla och undvika om man fattar hur avtalet funkar,
Köper man bilen på hösten funkar det hur bra som helst men inte vid bilköp på våren pga av avtalskonstruktionen,
Varför måste det vara så krånglig teoretisk beräkning undrar man ?
Mina funderingar hittar du på http://fatherben.se/wordpress/volvos-serviceavtal-arsmil-lite-luddigt-beskrivna/
Kommentarer
Man bör förhandla bort den schablonmässiga "årsmilberäkningen" i Volvos serviceavtal så att det aldrig sker på hösten om man köper bilen på våren,. Jo Serviceavtalet slår lite konstigt om man kör lite på vintern och mycket på sommaren. Många har läst inlägget på min blogg och några också från detta forum.
Har nu lagt till en sida att ladda ned och trycka ut för argument vid förhandling med bilhandlarn om funderingar finns för ett serviceavtal vid bilköp på våren ,
http://wp.me/p1IAXy-5sn
Jag är kanske korkad men jag förstår inte problemet?
Inte jag heller. Deras mål är att tjäna pengar, inte att kunden ska spara...
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.