Förr var gubbar med keps ökända i trafiken, farliga och omedvetna om omgivningen for de fram och riskerade andras liv. De flesta av de där gubbarna är borta numera.
Idag är det också kepsförare som är farliga för omgivningen, men nu är det unga killar istället. Bevittnade en kepsnisse i en sänkt Golf som for fram som en idiot. Tränger förnuftet ut när de drar på sig (den för stora...) kepsen?
Men, fartgupp är ett bra sätt att hålla ner deras fart, med korkat stenhårda fjädrar tvingas de krypa fram så fort guppet är mer än 3 cm....
Farliga förare med keps...
Uppdaterat: 2014-09-03 20:25
Ingen vet hur gammal en Citroen kan bli...
Kommentarer
Har t o m sett att en passagerare fått gå ur bilen för att kolla när den sänkta Audin skulle passera över ett fartgupp - komiskt är bara förnamnet...:)
Keps-problemet kanske beror på att kepsen oftast är bakvänd...
Har märkt detta simon_d speciellt i rondeller. En del kör fram till rondellen och stannar, sedan kollar de om det är fritt att köra istället för att kolla i rondellen strax innan man kommer fram och fortsätta att köra utan att stanna om det är fritt. Dessa har också skygglappar verkar det som.
Jag har också svårt att ta mig över vissa farthinder utan att det skrapar i under bilen. Dock är min ej sänkt så alla farthinder är inte bra byggda. Nu är det förvisso ingen vanlig Svensson-bil.
I Norge var det ju en som fick kommunen att ta bort eller hyvla av ett hinder för att han ens skulle kunna åka hem. Det var i och för sig en tämligen dyr och låg bil.
Ytterligare en anledning att köpa SUV alltså :-)
Den bilen jag syftar på i det inlägget är en BMW M3 E30.
Absolut inte. Fruktansvärd biltyp. Kanske när jag blir gammal och hänsynslös...
Ja de är trevliga. :-) Har inte kört så långt med den, lite drygt 2000 mil på de tolv år jag ägt den. Jag hann få tag i en innan de började stiga så snabbt i pris. De börjar bli dyra på riktigt nu.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.