Varför gissa, räcker att kisa med ögonen ordentligt så fixar hjärnan en klar och tydlig bild av objektet. Och ja håller med om att dessa är de första två bilarna.
Uppdaterat: 2018-12-26 19:29
Henrik M
Ja de 2 var inga svåra gissningar med de ledtrådarna och de bilderna. Frågan är ju vilka mer bilar de valt ut. Riktigt trist de inte valde vänta in Tesla model 3 istället som elbil. De har ju väntat in leverans tidigare på bil som inte funnits levererad till årskskiftet. Hade varit mer intressant med en bil konstruerad för att vara en ren elbil än Konan som bara är en elvariant på en befintlig bil.
Model 3 LR och Performance känns lite utanför långteststallets budget, va? Visst det hade varit intressant att se den med i ett långtest, men det kanske blir 2020 med en mer prisvärd modellvariant. :-)
Uppdaterat: 2018-12-26 20:32
Power to the people
Gäst (ej verifierad)
Henrik M skrev:
Ja de 2 var inga svåra gissningar med de ledtrådarna och de bilderna. Frågan är ju vilka mer bilar de valt ut. Riktigt trist de inte valde vänta in Tesla model 3 istället som elbil. De har ju väntat in leverans tidigare på bil som inte funnits levererad till årskskiftet. Hade varit mer intressant med en bil konstruerad för att vara en ren elbil än Konan som bara är en elvariant på en befintlig bil.
Inte alls, Kona är utvecklad för att ha eldrift eller förbränningsmotor inte alls en variant av en befintlig. Samma som Ionic som är utvecklad för tre olika drivlinor, hybrid, laddhybrid och elbil.
Uppdaterat: 2018-12-26 20:37
Henrik M
Grosser: Inte alls, kan nästan garantera att sammanlagda milkosten efter ett år när de sålt bilen igen inte hade varit högre än de bilarna de haft än som varit dyrast. Det går inte stirra sig blind på inköpspriset.
Uppdaterat: 2018-12-26 20:55
Henrik M
Guran: Då är den väl inte utvecklad för att vara ren elbil? Läste du inte vad jag skrev? Ursäkta om jag uttryckte mig otydligt....
Grosser: Inte alls, kan nästan garantera att sammanlagda milkosten efter ett år när de sålt bilen igen inte hade varit högre än de bilarna de haft än som varit dyrast. Det går inte stirra sig blind på inköpspriset.
Visst är det så Henrik, och det gäller särskilt elbilar, annars ha de varit svåra att räkna hem.
Kanske det kan bli en "batalj" mellan Model 3 och VW ID Neo i nästa teststall?
Uppdaterat: 2018-12-26 22:11
Power to the people
Gäst (ej verifierad)
Henrik M skrev:
Guran: Då är den väl inte utvecklad för att vara ren elbil? Läste du inte vad jag skrev? Ursäkta om jag uttryckte mig otydligt....
Ja det gjorde jag, och den är som jag skrev utvecklad för att ha flera drivlinor, däribland ren eldrift men ingen skvader som laddhybrid . Ursäkten godtas :)
Men nu kommer den stora elbilsboomen. Alla stora tillverkare, även dommeuropeiska, har hakat på tåget. Skall bli spännande att se vad VW kommer att ösa ut på marknaden.
Men tror att Kinesiska och Asiatiska tillverkare kommer att ösa ut nya modeller i ett rasande tempo.
Då var det väl klart då:
Hyundai Kona Electric
Ford Focus Active
Volvo V60 Momentum Advanced
Dacia Duster
Audi A6 MHEV troligen billigaste bensinutförandet med ngt paket.
Läste precis att model 3 fick typgodkännande i EU först idag och inga bilar är ännu levererade. Den kommer mao för sent för årets test, men hoppas på nästa år!
Tydligen dags för summering av året. Tänk att en liten elbil som är dubbelt så dyr som en Duster bara kostar 3 kr mer per mil.
Forden värdefall är ju rent horribelt tyvärr!
Ja, det ser jag på tidning idag ViB Nr:16. 10 December 2019 och ser så mycket dyrt att äga Ford Focus och annan märken billigare att äga.
Uppdaterat: 2019-12-10 20:56
Min nuvarande Fabia https://www.spritmonitor.de/en/detail/990314.html
Dåvarande Astra https://www.spritmonitor.de/en/detail/858751.html
Kommentarer
Mina första gissningar är:
Bil 179
Hyundai Kona Electric
Bil 180
Ford Focus Active
Varför gissa, räcker att kisa med ögonen ordentligt så fixar hjärnan en klar och tydlig bild av objektet. Och ja håller med om att dessa är de första två bilarna.
Ja de 2 var inga svåra gissningar med de ledtrådarna och de bilderna. Frågan är ju vilka mer bilar de valt ut. Riktigt trist de inte valde vänta in Tesla model 3 istället som elbil. De har ju väntat in leverans tidigare på bil som inte funnits levererad till årskskiftet. Hade varit mer intressant med en bil konstruerad för att vara en ren elbil än Konan som bara är en elvariant på en befintlig bil.
Model 3 LR och Performance känns lite utanför långteststallets budget, va? Visst det hade varit intressant att se den med i ett långtest, men det kanske blir 2020 med en mer prisvärd modellvariant. :-)
Inte alls, Kona är utvecklad för att ha eldrift eller förbränningsmotor inte alls en variant av en befintlig. Samma som Ionic som är utvecklad för tre olika drivlinor, hybrid, laddhybrid och elbil.
Grosser: Inte alls, kan nästan garantera att sammanlagda milkosten efter ett år när de sålt bilen igen inte hade varit högre än de bilarna de haft än som varit dyrast. Det går inte stirra sig blind på inköpspriset.
Guran: Då är den väl inte utvecklad för att vara ren elbil? Läste du inte vad jag skrev? Ursäkta om jag uttryckte mig otydligt....
Visst är det så Henrik, och det gäller särskilt elbilar, annars ha de varit svåra att räkna hem.
Kanske det kan bli en "batalj" mellan Model 3 och VW ID Neo i nästa teststall?
Ja det gjorde jag, och den är som jag skrev utvecklad för att ha flera drivlinor, däribland ren eldrift men ingen skvader som laddhybrid . Ursäkten godtas :)
Men nu kommer den stora elbilsboomen. Alla stora tillverkare, även dommeuropeiska, har hakat på tåget. Skall bli spännande att se vad VW kommer att ösa ut på marknaden.
Men tror att Kinesiska och Asiatiska tillverkare kommer att ösa ut nya modeller i ett rasande tempo.
En Tesla M3 hade varit kul, men tror också att den kommer lite för sent för nästa års långtest. Hoppas på en mid-range M3 till testet 2020.
Kona elbil
Focus activ
V60
Två kvar
Mmm... mellanmjölk. :-)
Nästa kärra...
Här kommer nästa, Audi A6 MHEV
Då var det väl klart då:
Hyundai Kona Electric
Ford Focus Active
Volvo V60 Momentum Advanced
Dacia Duster
Audi A6 MHEV troligen billigaste bensinutförandet med ngt paket.
Hyfsat högt snittpris ändå. Dacia är ju relativt billig, men ingen utpräglad småbil annars detta år.
Grosser. Det är förra generationens Duster på din bild, den nya ser ut så här ;)
Mea culpa! Hur skulle jag kunna se skillnaden...? ;-)
Läste precis att model 3 fick typgodkännande i EU först idag och inga bilar är ännu levererade. Den kommer mao för sent för årets test, men hoppas på nästa år!
Tydligen dags för summering av året. Tänk att en liten elbil som är dubbelt så dyr som en Duster bara kostar 3 kr mer per mil.
Forden värdefall är ju rent horribelt tyvärr!
Dags att starta en ny tråd kanske om långtestbilarna 2020 ?
Gör så Pi, här går det bra att summera detta årets utfall.
Ja, det ser jag på tidning idag ViB Nr:16. 10 December 2019 och ser så mycket dyrt att äga Ford Focus och annan märken billigare att äga.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.