Vi Bilägares forum

Opel Zafira 1.6 -00

Opel Zafira 1.6 -00

Tjena allihopa,

det är som sådan att jag har ett riktigt irriterande fel på min bil när det gäller bensinen. Det är så att soppa mätaren inte stämmer när jag tankar, så när den närmar sig sista vita strecket på instrumentbrädan (innan reserven) så lägger bilen av när jag svänger, och när den sedan planar ut så fortsätter den att åka.

Jag vet att den finns bensin men ändå så är det samma sak varje gång, riktigt irriterande. Någon som vet vad felet kan vara eller vart med om liknande?

Samt så har jag konstant imma inne i bilen så måste åka med fönstret nere för att det inte ska imma igen?

Jag är absolut ingen höjdare när det gäller att göra saker och ting själv på bilen, men vore intressant och uppskattat om någon kunde hjälpa mig att berätta vad som kan orsaka allt detta.

Tack.

Uppdaterat: 2012-01-06 11:43

Kommentarer

Hat tagit bort alla mattor i bilen, men kan ju vara så att det sitter i golven kanske...

Den dör när jag kommit halvvägs i en sväng, till exempel i en rondell... då lägger den av tills den planar ut och då går det gasa igen. Blir ungefär som det är soppa torsk men ändå inte.

Tack för svaret dock.

Uppdaterat: 2012-01-07 18:09