Är intresserad att få höra av någon eller några som har provat något som heter Red Line WaterWetter, som ulovar att förbättra värmen till cupén genom att i högre utsträckning kunna ta till vara värmen från motorn via kylarvätskan. Enligt företagets reklam så ska detta vara fullt möjligt. Kylarvätskan ska bli fortare varm genom denna tillsats.
För den okunnige låter det märkligt, men det kan kanske vara fullt möjligt. Vill därför få höra hur det förhåller sig med den saken. Om det blir en fortare uppvärmning hur pass mycket kan det röra sig om? Liten förbättring, markant förbättring eller en rejäl ökning av värmen? Det utlovas även att vattenpumpen ska smörjas, ökning av förtändning, minskar rost och korrosion, minskad värme i topplocket. Det utlovas en hel del tydligen.
Hur kan det ligga till med allt detta? Tacksam för synpunkter med tanke på att den bil jag har behöver lång körsträcka för att nå upp till full arbetstemp.
Kommentarer
Va har du för bil?
Vissa bilar har stora kylare och då kan det löna sig att sätta en kartongbit som täcker halva kylaren.
Tack f�r tipset, vilket jag har pr�vat, men gav inte n�gon f�rb�ttring. Tipset tillh�r g�rdagens motorer. D� gjorde det verkan. Enligt verkstadsfolk s� kr�vs det l�ngre k�rstr�ckor p� energisn�la motorer. Drar de mera br�nsle s� blir det ocks� fortare v�rme fr�n motorn. Har en Oktavia, 1,6. N�r v�rmen v�l kommer �r det inget att klaga p�, men det tar tid, vilket upplevs som mindre tilltalande.
Observera att det konto du använder för att kommentera artiklar skiljer sig från det konto som används för att logga in och läsa Premium-innehåll.